Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
22/30 poäng! Bra så!
Men vilken skitmatch! Bara att tacka fjärdedomaren för utvisningen, för det var knappast rött...här köper jag fullt snacket om ”Bajenflax” etc.
Förstår om öskare är upprörda, för jag tror inte vi hade grejat detta 11 vs 11....
(Inlägget råkade hamna i matchstart-tråden)
Visst har vi sjuk flax som får med oss en felaktig utvisning, men samtidigt är det också lite grann som studion (och Hamad?) var inne på; att förlora toppanfallaren behöver inte nödvändigtvis betyda några enorma skillnader i försvarsspelet då man oftast inte försvarar med båda anfallarna djupt nere i boxen ändå.
Det tryck vi skapade ganska direkt efter paus är inte enbart ett resultat av att ha en man mer, Örebro sjunker ner i knät på Oscar Jansson helt och hållet (förmodligen mer än dem egentligen hade behövt göra) och låter oss ha väldigt mycket boll. Å andra sidan skänker man väl hellre ytor
utanför straffområdet åt ett lag med sådan offensiv som Hammarby har just nu, än
i det. Dock ser vi ju vid 2-1-målet att även det är farligt när man möter spelare som Hamad. Vi stänger ner deras kontringsförsök och tröttar ut deras väldigt låga försvar, så det är fullt logiskt att kvitteringen kommer. I det läget tror jag inte det hade gjort någon större skillnad om dem haft kvar Igboananike på plan.
Så jag skulle nog inte säga tvärsäkert att vi inte hade lyckats vinna även 11 mot 11, Örebro gjorde inte heller någon vidare bra match.