2018-05-13, 21:22
Medlem
Otto Flicks avatar
Värsta bitterheten har lagt sig. Hammarby var bättre, lite innan och mycket efter, utvisningen. Ställer mig rätt frågande till coachingen från Axel Kjäll denna gång men vi har ju inte så mycket ett dribbla med. Kan dock inte minnas att ett rött kort förändrat en matchbild så mycket tidigare. Det borde inte ha inneburit så mycket tycker jag.

Rött kort och grov utvisning på Mårtensson var ju mindre smart men kan domarna ha förståelse för frustration efter matchen?
Citat:
– Det är jävligt onödigt av mig. Jag reagerar på det röda kortet och säger några väl valda ord. De säger att det är fysisk kontakt, jag tycker inte att det är så farligt. Jag klappar om dem (domarna) i princip och säger att det var en bra match. Ironiskt givetvis. Så är det. Onödigt av mig och jag får stå mitt kast.

Nåväl, som Nomadic säger. Kommer bli grymt tufft i nästa match utan tre nycklar (Brendan, MÅrtensson och Kennedy) så grattis Djurgården. Vår trupp är defintivt allsvenskans tunnaste.

y
2018-05-13, 21:24
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Tråkigt att spela i en serie som inte ens bjuder på motstånd. Är ju kul att vara bäst på alla fronter men lite motstånd får ni gärna börja ställa upp med.

Ser fram emot derbyt. Att bekänna färg på riktigt. Hoppas du bokat tågbiljetten ner från leksand.
2018-05-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Att Kennedy gick med axeln rakt mot huvudet på Khalili utan att försöka nå bollen och att de var 3 domare som såg det likadant.
...och du köper det? Axelsatsningen, det nya ordet, ser ut så här.
https://www.expressen.se/tv/sport/fotboll/allsvenskan/klipp/har-blir-igboananike-utvisad-mot-hammarby/
2018-05-13, 21:27
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Om det här bedömdes som fusk ska det blir intressant att höra hur vi fuskade 2001, finns det ens någon titel som vunnits "ärligt" isåfall?

Stefan ”Karlsson på taket” Rehns offsidemål mot Sundsvall var tydligen 50/50. Uppenbart fusk av Bajen..

..som inte alls hade Anders Frisks uppvisning på Söderstadion mot Öster tre år innan på näthinnan..

Tiden, din blonderade jävel, tiden!
2018-05-13, 21:31
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Om det här bedömdes som fusk ska det blir intressant att höra hur vi fuskade 2001, finns det ens någon titel som vunnits "ärligt" isåfall?

Retar mig inte alls på Hammarby i detta fall. Domarkvartetten enbart för min del. Grattis till segern och fan vilken härlig folkfest det var. Önskar att alla matcher hade samma tryck här i Örebro.
2018-05-13, 21:31
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
För övrigt...fingertoppskänslan på MPs uttalande om ”dominans” efter torsken...

Det är fingertoppskänsla på alla MP:s uttalanden...
2018-05-13, 21:33
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Fy fan va hela fotbollssverige kommer tycka ner denna extremt tröttsamma retorik i er hals.. vi vet att ni är vana vid att suga hästballe fotbollsmässigt och är det går riktigt bra.. men lite ödmjukhet vore påpassligt.

Reagerade också på den filmningen
Tycker ni ser riktigt bra ut, ni såg bra ut mot Gnaget också. Kommer bli EL plats i år för er.

Wow, tiden är alltså så ur led att en GNAGARE mer eller mindre KRÄVER ödmjukhet från bajare!?

Vi får skärpa oss på en gång helt enkelt, jag kan bara börja med mig själv...

Förlåt!
2018-05-13, 21:35
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Retar mig inte alls på Hammarby i detta fall. Domarkvartetten enbart för min del. Grattis till segern och fan vilken härlig folkfest det var. Önskar att alla matcher hade samma tryck här i Örebro.

Stort av Kjäll och Gerzic att inte gnälla på domaren i direktsändning! Men i övrigt var det en riktigt jävla grinig match...

Ösk bör bli ett lag för övre halvan, imponerande stabilitet trots allt!
2018-05-13, 21:41
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
22/30 poäng! Bra så!

Men vilken skitmatch! Bara att tacka fjärdedomaren för utvisningen, för det var knappast rött...här köper jag fullt snacket om ”Bajenflax” etc.

Förstår om öskare är upprörda, för jag tror inte vi hade grejat detta 11 vs 11....

(Inlägget råkade hamna i matchstart-tråden)
Visst har vi sjuk flax som får med oss en felaktig utvisning, men samtidigt är det också lite grann som studion (och Hamad?) var inne på; att förlora toppanfallaren behöver inte nödvändigtvis betyda några enorma skillnader i försvarsspelet då man oftast inte försvarar med båda anfallarna djupt nere i boxen ändå.

Det tryck vi skapade ganska direkt efter paus är inte enbart ett resultat av att ha en man mer, Örebro sjunker ner i knät på Oscar Jansson helt och hållet (förmodligen mer än dem egentligen hade behövt göra) och låter oss ha väldigt mycket boll. Å andra sidan skänker man väl hellre ytor utanför straffområdet åt ett lag med sådan offensiv som Hammarby har just nu, än i det. Dock ser vi ju vid 2-1-målet att även det är farligt när man möter spelare som Hamad. Vi stänger ner deras kontringsförsök och tröttar ut deras väldigt låga försvar, så det är fullt logiskt att kvitteringen kommer. I det läget tror jag inte det hade gjort någon större skillnad om dem haft kvar Igboananike på plan.

Så jag skulle nog inte säga tvärsäkert att vi inte hade lyckats vinna även 11 mot 11, Örebro gjorde inte heller någon vidare bra match.
2018-05-13, 21:47
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:

Ni fuskade inte, men fick tre gratispoäng ni inte förtjänade även då när er förlust mot Elfsborg vändes till 3-0 då de använt Johan Karlsson. Utan dessa hade ni slutat tvåa. Idag vinner ni på en fuskande fjärdedomare med bajensympatier.
2018-05-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Gillar att du som öskare inte är i närheten av lika bajsnödigt sårad som tvillingarna när det var ni som drabbades av den billiga utvisningen.

Hoppas ni tar andraplatsen bakom oss.
2018-05-13, 21:52
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Ni fuskade inte, men fick tre gratispoäng ni inte förtjänade även då när er förlust mot Elfsborg vändes till 3-0 då de använt Johan Karlsson. Utan dessa hade ni slutat tvåa. Idag vinner ni på en fuskande fjärdedomare med bajensympatier.

Fullständigt trams, vi vann avsedda match med 1-0 och det enda extra vi fick var två mål i målskillnad. Vi slog Elfsborg i båda mötena det året ändå.

Faktagranskning nästa gång snälla du, om du inte vill fortsätta framstå som en lallare!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in