2018-05-13, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
APT= Arbetsplatsträff?

Möjligt om H hade en ledande roll på arbetsplatsen? Men dom har man väl inte stup i kvarten, men vad vet jag?
Citera
2018-05-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag har träffat Moa ensam. Klart att det är lite anmärkningsvärt att hon uttryckte sig så.
Jag svarar på en annan fråga nu; det var ungefär för ett halvt år före hon dog jag träffade henne sist. Men en omöjlighet att hon akut skulle insjukna i kronisk trötthetssyndrom för det är inte en akut sjukdom om den överhuvudtaget existerar. Möjligt att skolpersonalen uppfattade henne som trött men nej, hon var inte trött. Hon var lite betryckt möjligtvis av nåt. Hennes läggning var glad, pratsam och bry sig om läxor. Känslig fin väldigt fin flicka. Känsligheten kan göra att skolpersonalen uppfattade
henne jag vet inte vad.

Moa var glad men också lite betryckt. Möjligen lite trött men nej, hon var inte trött. Sjukdomen var inte heller akut, det var nog därför hon fortfarande orkade leka i poolen med kompisarna den sista sommaren? Hon visste kanske inte ens att hon började få samma symptom som Agnes. Det kanske bara var Oskar och Hanna som kände igen sjukdomen men valde att inget säga. Varför göra henne ledsen innan det var nödvändigt? ”Låt henne få vara glad så länge som möjligt”- kanske dom tänkte?
Citera
2018-05-13, 20:31
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Men jag tror inte att han sökte hjälp just för depression. Kanske bad han om sömnpiller. Så synd.
Få vill berätta om psykisk ohälsa. Man vill inte bli stämplad för folk i allmänhet även tyvärr vissa inom den vanliga vården kan inte detta helt och man blir missförstådd.
Folk spärrar sina journaler i psykiatrin gentemot den somatiska vårdgivaren för man är rädd att inte bli tagen på allvar. Jag tror somatiska vården ser spärren och kan tolka det lite olika. Det bästa vore som du säger att man fick vara öppen och lita på sina medmänniskor att dom är just medmänniskor och inget annat. Man kan ha en yrkesroll som exempelvis som läkare men ändå ha förutfattade meningar/ fördomar. Alla som har ett yrke är i grunden människor med olika uppfattningar om allt möjligt. Man hoppas då att dom är proffesionella nog och kan bortse från vissa saker.

Det hänger mycket på individen själv också. Jag har aldrig stuckit under stol med att jag "gått in i väggen" det betraktar jag snarast som en meriterande erfarenhet som jag lärt mig massor av.
Men alla är olika.
Citera
2018-05-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Jo så kan det verka utåt.Men jag refererar till vad Mano tidigare skrev.
Ibland undrade man ju varför O skötte alla kontakter ? Men när det i själva verket var H som var mest bekymrad över töserna.
Måste säga att O var ju ändå fantastisk som försökte så gott han kunde för att även tillfredsställa H så hon inte skulle missa sina viktiga möten APT m.m.
Sedan en sak vi reflekterat över är ju att töserna tycktes ju må bättre i Os sällskap.
Märkligt var ju också att när det blev tal om ny professur i Lund istället för Uppsala så blev Agnes sämre och även Moa drabbades.
Kan ju vara som Mono säger hon använde töserna för hon visste att det var sårbart för O.
Tror faktiskt E.K trodde att det bara var H och töserna som var döda då hon skrev sitt inlägg för att sedan revidera det.
Vill ju förståss inte tro på detta själv då det är svårt att ta till sig att H som var så hjälpsam mot andra men hade inte så mkt tid över för sina egna.
Om de nu tog detta gemensamma beslut varför kämpade de inte tillsammans innan detta bisarra beslut ?Varför var den enes arbete viktigare en den andres ?
Obs.Nu säger jag absolut inte att det är på detta sätt det här gått till.Finns fortfarande mkt som är suspekt och under utredning....

Hur märkte man att barnen mådde bättre i Os sällskap?

Men hur kunde E.K. missar detta? Tror du det vore mer närliggande att tro att H hade begått filicide-suicide än att O eller O och H dödade barnen (gemensam)?

Varför hade H inte tid för barnen? Många skrev här att H jobbade deltid. Du är den ända som skrev att hon jobbade fulltid. Vet du hur det var?
Citera
2018-05-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Jo så kan det verka utåt.Men jag refererar till vad Mano tidigare skrev.
Ibland undrade man ju varför O skötte alla kontakter ? Men när det i själva verket var H som var mest bekymrad över töserna.
Måste säga att O var ju ändå fantastisk som försökte så gott han kunde för att även tillfredsställa H så hon inte skulle missa sina viktiga möten APT m.m.
Sedan en sak vi reflekterat över är ju att töserna tycktes ju må bättre i Os sällskap.
Märkligt var ju också att när det blev tal om ny professur i Lund istället för Uppsala så blev Agnes sämre och även Moa drabbades.
Kan ju vara som Mono säger hon använde töserna för hon visste att det var sårbart för O.
Tror faktiskt E.K trodde att det bara var H och töserna som var döda då hon skrev sitt inlägg för att sedan revidera det.
Vill ju förståss inte tro på detta själv då det är svårt att ta till sig att H som var så hjälpsam mot andra men hade inte så mkt tid över för sina egna.
Om de nu tog detta gemensamma beslut varför kämpade de inte tillsammans innan detta bisarra beslut ?Varför var den enes arbete viktigare en den andres ?
Obs.Nu säger jag absolut inte att det är på detta sätt det här gått till.Finns fortfarande mkt som är suspekt och under utredning....

Elli

Vet du hur många dagar i veckan H arbetade?
Citera
2018-05-13, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Men hon var lite betryckt ändå?
Ja betryckt av Oskars tvångstankar? Vi pratar om Hanna
Senast redigerad av Missan27 2018-05-13 kl. 20:41.
Citera
2018-05-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Hur märkte man att barnen mådde bättre i Os sällskap?

Men hur kunde E.K. missar detta? Tror du det vore mer närliggande att tro att H hade begått filicide-suicide än att O eller O och H dödade barnen (gemensam)?

Varför hade H inte tid för barnen? Många skrev här att H jobbade deltid. Du är den ända som skrev att hon jobbade fulltid. Vet du hur det var?
Frågan var inte till mig . Hoppas det går bra att jag säger vad jag såg. Jag träffade Moa ensam båda med Hanna o respektive Oskar. Mitt intryck var att hon var gladare med mamma.
Senast redigerad av Missan27 2018-05-13 kl. 20:53.
Citera
2018-05-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Nej, det menade jag inte.

Det har nu under ett antal inlägg arbetats fram en konsensus om att barnen var mycket svårt sjuka. Jag har läst allt som skrivits och försöker inta det perspektivet . Detta är väl en pågående diskussion - och inte en kamp om vem som har rätt? Om man inte försöker testa flera olika perspektiv så går diskussionen inte framåt utan det blir bara låsningar. När inget facit finns går det bra att ändra sig flera gånger. Tills fakta eventuellt blir kända.

Det är en pågående diskussion för att få tråden att röra sig framåt. Åtminstone som jag uppfattat det. Att undvika personangrepp och diskutera mer sakligt. Naturligtvis kan man ifrågasätta annars blir det ingen diskussion.
Citera
2018-05-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ja betryckt av Oskars tvångstankar? Vi pratar om Hanna
Vilka tvångstankar hade han?
Citera
2018-05-13, 20:44
Medlem
Jag råkade se att nån hade citerat Ellie. Jag hittade inte inlägget. Tror inte på nåt som står där.
Citera
2018-05-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vilka tvångstankar hade han?
Bland annat om hemundervisning.
Att barnen skulle hållas hemma f o m mellanstadiet.
Om utbildning. Väldigt stelbent uppfattning kring barnens förmåga , om deras kapacitet. Om uppfostran .
Citera
2018-05-13, 20:51
Medlem
Citat:
Bland annat om hemundervisning.
Att barnen skulle hållas hemma f o m mellanstadiet.
Om utbildning. Väldigt stelbent uppfattning kring barnens förmåga , om deras kapacitet. Om uppfostran .

Var det något du och han/eller du och Hanna pratade om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in