Citat:
Ursprungligen postat av
Plaguetongue
måste man svara på dom frågorna då? självklart lär man säga vilket konto pengarna ska till, men varför kan man inte bara få sköta det själv via internetbanken?
och när dom frågar vad pengarna ska användas till, vafan har banken med det att göra?
Självklart måste du besvara vilken bank det är som du ska skicka till. Denna infon står tydligt om du går in på Kraken, till Deposit och klickar EUR och väljer IBAN. Där har du all information som behövs för att göra en internationell europeisk överföring till Kraken.
Jag skulle dock aldrig våga göra det manuellt över telefon då man ska skicka med ett meddelande så de kan identifiera just din betalning, och om den blir fel så har pengarna mest försvunnit.
Ang. bank, skaffa Handelsbanken så behöver du inte krångla mer än att du (om jag kommer ihåg rätt) måste använda datorn för att göra internationella överföringar. Iofs lär det inte vara många banker som har det som du. Det är ju ett helt rubbat system.
PS. Ska du skicka mer än 50.000 till utlandet kan pengarna frysas oavsett vilken bank du använder dig av. Håller du dig under 50.000 lär pengarna inte flaggas som suspekta. Jag har själv gjort några 10.000krs överöfringar till Kraken och de har kommit fram inom en vecka varje gång, utan att jag blivit kontaktad. Var dock beredd på att det kan ta mer än dom "mest troligt" 3 arbetsdagarna.