Citat:
Ursprungligen postat av
reveniouz
Jsg tror på det jag ser och det min intuition säger mig. Att säga att man tror på FE och att alla ljuger eller har fel är att spotta mänskligheten i ansiktet. Så fruktansvärt klipska och visa människor vi haft på jorden som bevisat att jorden inte är platt i tusentals år. De är jävligt arrogant också.
Alt flstearthers hsr att komma är från fanatiska pseudo forskare som hittar på motsägelser på löpande band på alla punkter som finns. Det är nästan så man sitter och skrattar och blir förbannad på samma gång. De går så långt att ni även hävdar att varken rymd, satelliter eller gravitation finns.
Jag tror också på det jag ser och vad min intuition säger mig. Vad får dig tro att din intuition är mer korrekt än min?
Du måste alltid ta i beaktning vad man kan observera och vad som kan uteslutas och vad som inte kan uteslutas.
Jag förstår hur du tänker, du tänker att pga förklaringarna verkar stämma med observationerna och att de observationer du gjort också verkar stämma med förklaringarna gör att din intuition på det skapar ett solid case. Jag brukade tänka likadant. Men som jag sa tidigare, vad händer om det du kallar observationer inte är observationer, utan fabricerad data. Vad händer då med din intuition?
Då glömmer du vad som kan uteslutas och vad som inte kan uteslutas.