2018-05-13, 01:44
Medlem
reveniouzs avatar
Formel? Så ludda yrt svar
Citera
2018-05-13, 01:48
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reveniouz
Formel? Så ludda yrt svar
Formeln som säger hur mycket boll jorden kurverar sig naturligtvis. Är du bekant med den?
Den ser inte ut att stämma. Men folk som du förbiser det för vad du läst i en bok och din oförmåga att tänka kritiskt för dig själv. "Varför någon skulle vilja ljuga om det" är saker du säger till dig själv.
Citera
2018-05-13, 01:52
Medlem
reveniouzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Formeln som säger hur mycket boll jorden kurverar sig naturligtvis. Är du bekant med den?
Den ser inte ut att stämma. Men folk som du förbiser det för vad du läst i en bok och din oförmåga att tänka kritiskt för dig själv. "Varför någon skulle vilja ljuga om det" är saker du säger till dig själv.

Räkna ut med trigonometri. Jorden är formad som ett knöligt päron, relativt likt. De finns svar på allt. Bara att läsa, och nej de är inte lögner och påhittat för stt lura mänskligheten bara för stt det debunkar FE.
Citera
2018-05-13, 01:54
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Räkna ut med trigonometri. Jorden är formad som ett knöligt päron, relativt likt. De finns svar på allt. Bara att läsa, och nej de är inte lögner och påhittat för stt lura mänskligheten bara för stt det debunkar FE.
Så du tror inte på observationer. Du accepterar allt blint rakt av på tro. Tron på att folk som skrivit böckerna vet vad dom pratar om. Tron på att formlerna (som du kan upprepa och kontrollera matematiskt) stämmer och ger en rättvis representation av verkligheten.
Citera
2018-05-13, 02:10
Medlem
reveniouzs avatar
Jsg tror på det jag ser och det min intuition säger mig. Att säga att man tror på FE och att alla ljuger eller har fel är att spotta mänskligheten i ansiktet. Så fruktansvärt klipska och visa människor vi haft på jorden som bevisat att jorden inte är platt i tusentals år. De är jävligt arrogant också.

Alt flstearthers hsr att komma är från fanatiska pseudo forskare som hittar på motsägelser på löpande band på alla punkter som finns. Det är nästan så man sitter och skrattar och blir förbannad på samma gång. De går så långt att ni även hävdar att varken rymd, satelliter eller gravitation finns.
Citera
2018-05-13, 02:16
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Jsg tror på det jag ser och det min intuition säger mig. Att säga att man tror på FE och att alla ljuger eller har fel är att spotta mänskligheten i ansiktet. Så fruktansvärt klipska och visa människor vi haft på jorden som bevisat att jorden inte är platt i tusentals år. De är jävligt arrogant också.

Alt flstearthers hsr att komma är från fanatiska pseudo forskare som hittar på motsägelser på löpande band på alla punkter som finns. Det är nästan så man sitter och skrattar och blir förbannad på samma gång. De går så långt att ni även hävdar att varken rymd, satelliter eller gravitation finns.
Jag tror också på det jag ser och vad min intuition säger mig. Vad får dig tro att din intuition är mer korrekt än min?
Du måste alltid ta i beaktning vad man kan observera och vad som kan uteslutas och vad som inte kan uteslutas.

Jag förstår hur du tänker, du tänker att pga förklaringarna verkar stämma med observationerna och att de observationer du gjort också verkar stämma med förklaringarna gör att din intuition på det skapar ett solid case. Jag brukade tänka likadant. Men som jag sa tidigare, vad händer om det du kallar observationer inte är observationer, utan fabricerad data. Vad händer då med din intuition?

Då glömmer du vad som kan uteslutas och vad som inte kan uteslutas.
Citera
2018-05-13, 02:16
Medlem
Citat:
Så du tror inte på observationer. Du accepterar allt blint rakt av på tro. Tron på att folk som skrivit böckerna vet vad dom pratar om. Tron på att formlerna (som du kan upprepa och kontrollera matematiskt) stämmer och ger en rättvis representation av verkligheten.

Du pratar om att observationer slår vetenskap.
Varför inte svara på frågan du fick tidigare?
https://www.flashback.org/sp64034374

Det är tydligen en allmän plattjordssjuka som gör att man blir blind för jobbiga frågor.
Citera
2018-05-13, 02:18
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martie666
Du pratar om att observationer slår vetenskap.
Varför inte svara på frågan du fick tidigare?
https://www.flashback.org/sp64034374

Det är tydligen en allmän plattjordssjuka som gör att man blir blind för jobbiga frågor.
Enkelt. Vad utesluter du i ditt antagande? Utesluter du något tror du?
Om vi skiftar till horisonten att fartyg försvinner över horisonten vilket du antagligen tror på.
Citera
2018-05-13, 02:25
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Enkelt. Vad utesluter du i ditt antagande? Utesluter du något tror du?
Om vi skiftar till horisonten att fartyg försvinner över horisonten vilket du antagligen tror på.
Att fartyg försvinner ner i horisonten eller att skyskrapor syns till hälften kan man lätt observera. Jag tror mer på kurvan än att det skulle finnas någon slags superlins i atmosfären som skulle kunna få Torontos torn att hamna till hälften under ytan utan att bilden förvrängs över huvud taget. Att Aristoteles och Platon för 2300 år sedan plötsligt skulle få för sig att nu skall vi lura alla att jorden är rund och att den lögnen skulle kunna bevaras i 2300 år ända fram till i våra dagar.
Senast redigerad av Jonas1968 2018-05-13 kl. 02:27.
Citera
2018-05-13, 02:30
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Att fartyg försvinner ner i horisonten eller att skyskrapor syns till hälften kan man lätt observera. Jag tror mer på kurvan än att det skulle finnas någon slags superlins i atmosfären som skulle kunna få Torontos torn att hamna till hälften under ytan utan att bilden förvrängs över huvud taget i övrigt.
Du kan observera speglingen tydligt som sker över ex varm asfalt och vatten som uppstår när varm luft stiger och skapar ett lager i luften som förvränger det man ser i detta lager. Du kan observera att förtyg försvinner från ditt field of vision. Om det går över en kurva eller ej är frågan.
Citera
2018-05-13, 02:43
Medlem
reveniouzs avatar
Ja jag är 100% säker att min är korrekt och din inte, de är inget snack om saken. De enda ni FEers gör är att mothugga med frågor, de måste vara pinsamt att blint tro på något bara för man är så svag stt man rycks med att tro på allt.

De finns massvis av konspirationer och fake shit här i världen, men nån måtta får de fan vara. De är som att säga att hästar inte finns. Urlöjligt. Pythagoras konstaterade utan modern teknik att jorden vsr kurverad med hjälp av skugga placeringar.
Citera
2018-05-13, 08:39
Medlem
madtops avatar
Citat:
Du inser att det finns en formel som man ser gång på gång inte stämmer med vad verkligheten visar va? Så vem är dum egentligen.

Det är ett felaktigt påstående.
Faktum är att vi gång på gång kan konstatera att den stämmer.
Att det finns mindre avvikelser pga refraktion är förväntat.

Citat:
Du kan observera speglingen tydligt som sker över ex varm asfalt och vatten som uppstår när varm luft stiger och skapar ett lager i luften som förvränger det man ser i detta lager. Du kan observera att förtyg försvinner från ditt field of vision. Om det går över en kurva eller ej är frågan.

Att du om och om igen tvingas dra till med adhoc påhitt i form av "spegling", "förvrängningar" och "field of vision" visar med all tydlighet att ovan formel fungerar.

Citat:
Så vem är dum egentligen.

Du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här