Citat:
Definitivt inte. Detta är en logisk vurpa att tro det måste vara så, men enkel att falla i. Att lärare själva tror på detta är uppenbart. Har det något med sanningen att göra? Svaret är nej.
Så du tror på vad du blivit lärd, precis som dina lärare tror på vad dom blivit upplärda att tro. Detta är indoktrination. Vi slutar ifrågasätta, vi antar någon smartare än oss redan listat ut det och att ingen någonsin skulle kunnat designa denna lögnen som lurat hela mänskligheten. Detta är problemet.
Så du tror på vad du blivit lärd, precis som dina lärare tror på vad dom blivit upplärda att tro. Detta är indoktrination. Vi slutar ifrågasätta, vi antar någon smartare än oss redan listat ut det och att ingen någonsin skulle kunnat designa denna lögnen som lurat hela mänskligheten. Detta är problemet.
Detta är ett tydligt tecken på att du saknar den grundläggande förståelsen, du tror på riktigt att man blir lärd det man ska tro om sin omvärld enligt dina inlägg,det är möjligt att det är så för dig och en stor del av de som förespråkar platt jord och allsköns andra knepiga teorier men för den stora allmänheten är det inte så.
De allra flesta har lärt sig verktygen att tolka sin omvärld med och förstått de, genom de kan bekräfta vad som är korrekt och vad som är totalt förvirrat och allt detta kokar ner i matten, den matte som verkar vara ett stort aber för Er snöflingor/konstnärssjälar med Er enorma förmåga att "se saker utanför boxen".
Några av Er skriver på ett ganska underhållande sätt, utnyttja det, skriv en bok/filmmanus och tjäna lite slantar på köpet istället för att fortsätta sprida Era inkomstbringande uppslag.
Ni kan ändå inte belägga något av det Ni påstår och utan belägg så är det ingen som tror på Era påståenden.
Att påstå att satelliter inte finns är en sak men att göra detta utan att kunna förklara vad det är jag tror är en sattelitsignal och var den befinner sig är lite...korkat, håller du inte med?
Jag tar bevisligen mot en signal, jag kan påvsa riktningen varifrån signalen kommer från min position, jag kan flytta mig till ett otal platser och påvisa att denna signalen kommer från En bestämd position och denna position går Endast att räkna fram om man utgår från den runda jorden.
Så, där har jag en förrklaringsmodell för min signal, en satellit i den geostationära banan i rymden.
Vad är din förklaring, hur fungerar det på den platta jorden och framför allt, varför får jag bara signal när jag riktar antennen Exakt där satelliten ska befinna sig ovan den Runda jorden?
Senast redigerad av kkkrim 2018-05-13 kl. 00:05.
Senast redigerad av kkkrim 2018-05-13 kl. 00:05.