2018-05-12, 22:29
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Är de lika långa?

Ur en praktisk synvinkel ja.

Och det förstår även du, tyvärr har du börjat hänge dig åt meningslöst trollade. Troligvis i brist på annan argumentation.
Citera
2018-05-12, 22:30
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Och hur får du dina höghöjsballonger att inte driva iväg av vindar och liknande? Dom skull inte förbli på rätt plats särskilt länge.
Vänta lite nu. Hur kommer det sig du inte gav mig ett specifikt svar angående det du påstod?
Citera
2018-05-12, 22:32
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Vänta lite nu. Hur kommer det sig du inte gav mig ett specifikt svar angående det du påstod?
Vad vill du har svar på nu. Att det finns vindar i atmosfären? Detta fick jag och dom flesta jag känner reda på redan när jag gick på Lekis.
Citera
2018-05-12, 22:33
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag skrev även att det kan finnas höghöjdsballonger. Finns inget behov av att satelliter måste existera med andra ord, vilket dom inte verkar göra.

Fast ditt argument falsifieras av en mängd olika saker, allt från källkod i GPS till att vi faktiskt kan pejla in satelliterna.

Och jo, satelliter finns. Att du hävdar motsatsen är jävligt ointressant så länge du inte kan motivera ditt påstående.
Citera
2018-05-12, 22:34
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Vad vill du har svar på nu. Att det finns vindar i atmosfären? Detta fick jag och dom flesta jag känner reda på redan när jag gick på Lekis.
Citat:
En kraft så som jag ser det är vad folk tror gravtiation är. En mystisk kraft som påverkar allt omkring den.
Men densitet behöver inte vara en kraft så som jag ser det för att den skall skapa riktning mellan objekt. Du påstod detta, jag vill veta varför du tycker så eller varför du tänker det måste vara så.
detta
Citera
2018-05-12, 22:35
Medlem
madtops avatar
Citat:
detta

Men suck.

Förklara hur tre äpplen i en korg har en riktning. Förklara hur tre äpplen i en korg kan accelerera mot jorden.
Senast redigerad av madtop 2018-05-12 kl. 22:38.
Citera
2018-05-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Hur räknar du ut din breddgrad via polstjärnan?

Citat:
Man räknar inte ut den, man mäter den. Men du menar förstås hur man räknar ut avståndet med hjälp av vinkeln.
Svar: Breddgraden x 60 nautisk mil.

Jaha.

Men vad är svaret på Jazzils fråga?
Citera
2018-05-12, 23:21
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag tror vad jag tror. Jag har gjort väldigt mycket research i detta, och idag kan jag inte längre förneka det.
Du påstod saker som du inte kunde förklara i detalj. Detta borde vara en varningssignal för dig att du blivit indoktrinerad och slutat ifrågasätta. Annars borde du kunna ge mig ett detaljerat svar på min fråga utan det minsta problem.
Jag kan se med egna ögon att solen går ner med oförminskad storlek vilket skulle vara en omöjlighet på en plattjord då det då skulle bli mörkt på hela jorden samtidigt. Detta har inget med indoktrinering att göra för skulle solen krympa ihop genom perspektiv så skulle den bli mindre och mindre framåt kvällen. Detta kan ingen myndighet fejka så jag kan därför inte tro på plattjorden.
Citera
2018-05-12, 23:30
Medlem
Mätning av jordens påstådda sfäriska form.

Här kan man läsa, se och höra om ännu fler test för att fastställa om jorden är sfärisk eller platt. Experimenten som är utförda på sjöarna Balaton i Ungern och Ijssel i Holland av FEcore-gruppen med laser och visar att ingen kurva enligt globjordsmodellen gick att finna.

Ett av testen är gjort på 40km avstånd. 40Km medför enligt globjordsmodellen ungefär 90 m av kurvatur, eller jordens böjning enligt den sfäriska jordens form om man så vill. På sidan 85 i länkad presentation kan man detaljer för mätning nr 6 varvid ett avstånd på ungefär 40km skulle enligt globmodellen ge en kurvatur på 90 m men lasern var synlig på en höjd 1,5m och lasern placerad på på ungefär 3 m. Det betyder att över 80 meter av kurvad jordyta inte återfinns på dessa sjöar. Det visar alltså att dessa sjöar inte kan åtfölja den påstådda böjningen som dagens modell om jorden som glob medför, och heller inte den princip av gravitation som enligt utsago skall dra vattnen mot masscentrum och böja vattnet.

En presentation där upphovsmännen själv medverkar.
https://www.youtube.com/watch?v=K8yZ_7gOgNs

Slidespresentation om samtliga test.
https://fecore.org/final-results-fecore-measurements-disprove-the-wgs84-model-by-proving-flat-lake-surface/
Citera
2018-05-12, 23:36
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Jag kan se med egna ögon att solen går ner med oförminskad storlek vilket skulle vara en omöjlighet på en plattjord då det då skulle bli mörkt på hela jorden samtidigt. Detta har inget med indoktrinering att göra för skulle solen krympa ihop genom perspektiv så skulle den bli mindre och mindre framåt kvällen. Detta kan ingen myndighet fejka så jag kan därför inte tro på plattjorden.
Nu byter du dock ämne från att du var bombsäker på antaganden angående densitet som du inte kunde förklara i detalj till att pga solen ser ut på ett specifikt sätt måste det innebära något du antar. Du spekulerar vilket är helt okej, men det du spekulerar om är inte fakta.

Om du ser på hur en regnbåge ser ut så skulle formen passa ett dome. Vetenskapen påstår varje droppe skapar en miniregnbåge i sig och vinkeln genom varje droppe skapar regnbågen utan någon annan påverkan. Men regnbågen skulle kunna ha sin form pga ett dome liknande fenomen, formen passar sannerligen för detta.
Angående solen, det kan finnas en mängd förklaringar för detta. Redan nu finns flertalet förklaringar som förklarar olika storlek av sol och hur soluppgång/nedgång kan fungera på en platt jord.
Någon jag själv tycker låter logiskt är att uppgång/nedgång sker från en optisk illusion i förhållande till oss som ser annorlunda ut mot någon annan som är mycket längre bort.
Bara för att något är svårt att förklara gör det inte omöjligt eller mindre trovärdigt.

För att ta ett exempel sker en lunar eclipse då och då som gör att motsatt sida av månen "döljs av jorden" än vad som borde ske
https://www.youtube.com/watch?v=r0VOtWN9Tbk
dom kommer med någon långsökt förklaring om hur skuggan böjs runt bakom jorden för att skapa detta. Kort, när solen är uppe ovanför horisonten och skuggar månen borde en viss sida av månen skuggas inte den motsatta sidan vilket vi ser. Alltså håller inte glob modellen här.
Citera
2018-05-12, 23:36
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Och hur får du fram den ena utan den andra.
Genom att mäta vinkeln
Citera
2018-05-12, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Genom att mäta vinkeln
Så enligt dig är hypotenusan lika lång som den längsta katetern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in