Skriver cirka 100 meddelanden per timme. Efter att ha gjort det i månader vet man instinktivt vad man ska skriva för något. Och har kortkommandon på tangentbordet för att logga snabbt. Inte så att man sitter och läser historiken. Svarar oftast bara med öppna frågor hela tiden och kunderna återkommer alltid om man är intressant nog.
För att tjäna 55 000 i min takt krävs det att jag gör detta på heltid, cirka 7,5 h per dag 7 dagar i veckan (7,5 h.) vanlig arbetsdag med andra ord. Vad snackar du om "13 timmar"?
Du vet väl att alla meddelanden över 1900 blir gånger 0,19?
Alltså vi säger 700 meddelanden per dag (x 0,19) gånger 7 = 931 euro x 5 veckor (en månad) = 48 965 bara via meddelanden och sedan är det en JÄVLA massa topticker och bonus och weekend-rates och så vidare. Kommer lätt upp till 55 000 per månad om man tar det seriöst. Dock vem fan orkar skriva så många meddelanden?
Håller mig till cirka 20 lax i månaden
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnRim
För att tjäna 55 000 kr krävs 27 500 meddelanden vilket kräver ca 13 timmar varje dag i månaden (lite mindre, inte räknat på 2 extra cent per helg och toppticker). Och det är beräknat på vad som verkar vara den överdrivna summan av 70 meddelanden per timme. Alltså 1 meddelande per 51 sekunder.
Jag tror det är helt omöjligt om man ska läsa loggen, läsa historiken, föra loggbok, då och då kolla på kartjänst var man ska sätta ut playerns ort någonstans (som man blir instruerad under upplärning). Har kört några timmar om dan ett par dagar och kommer som högst upp i 33 meddelanden per minut, och det är trots att jag skarvar med anvisningarna.
Hur lång tid tog det dig att komma upp i en sådan hastighet? Läser du loggen, historiken och sätter ut playerns ort så långt ifrån som man ska göra (dvs ibland måste du ägna tid och åt en kartjänst)? Har du återkommande kunder du pratar med så du slipper läsa loggen och historiken varje gång?