2018-04-16, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Har jobbat för företaget som tråden handlar om, allt funkade bra. Surnade på att dom höjde längden per mess utan att höja lönen så la ner dock. Jobbar för ett annat företag med samma upplägg men betydligt softare, även dom sköter lönen och allt utan problem. Har tvärtom blivit bättre behandlad av dessa arbetsgivare än flera andra när det gäller vanliga jobb, fysiska jobb alltså, i Sverige.

Hur bra skulle det funka om dom blåste folk på lön eller var jobbiga på annat sätt? Det är ständiga köer och dom har ständigt behov av folk, klart dom ser till att sköta det bra då. Pma frågor om ni vill jag svarar gärna.

Jag skulle gärna vilja veta mer och få kontaktuppgifter så jag kan söka jobb. Jag är väldigt intresserad av att kunna tjäna en extra slant i månaden.
2018-04-30, 10:58
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil

Du får betalt per meddelande och ligger mellan 0,12 – 0,20 € per meddelande. Du får bonus när du skriver många meddelanden och extra tillägg på helger och röda dagar.

Det är realistiskt att tjäna 6000 - 8000 kr/månad genom att arbeta några extratimmar på kvällarna. Vi har effektiva medarbetare som tjänar upp mot 55 000 kr i månaden.

gillar detta , finns alltså dom som skriver 25000-30000 meddelanden / ärenden per månad

För att tjäna 55 000 kr krävs 27 500 meddelanden vilket kräver ca 13 timmar varje dag i månaden (lite mindre, inte räknat på 2 extra cent per helg och toppticker). Och det är beräknat på vad som verkar vara den överdrivna summan av 70 meddelanden per timme. Alltså 1 meddelande per 51 sekunder.

Jag tror det är helt omöjligt om man ska läsa loggen, läsa historiken, föra loggbok, då och då kolla på kartjänst var man ska sätta ut playerns ort någonstans (som man blir instruerad under upplärning). Har kört några timmar om dan ett par dagar och kommer som högst upp i 33 meddelanden per minut, och det är trots att jag skarvar med anvisningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Var också skeptisk till en början, speciellt då jag hade lite problem med lönen först. Men enda sedan dess, då jag började för cirka ett år sedan har allting varit för bra för att vara sant.

Det är visst ett udda jobb, men jag älskar det. Jobbar "heltid"

Sanning:
Jobbar 4-5 timmar om dagen, 5 dagar i veckan och tjänar cirka 20 000 i månaden (true story). Jag är rätt skicklig på jobbet då jag skriver extremt snabbt. Jag tjänar pengar när jag vill och hur mycket jag vill. Jag blir dock lite lat ibland. Det bästa är att jag får pengarna VECKOVIS, varje fredag. Folk omkring mig börjar undra hur fan jag tjänar så bra då jag inte gör någonting? För inte fan berättar jag för dem att jag har detta som jobb, haha!
Så ni som oroar er: Oroa er inte. Vet att detta kanske låter som drömmarknadsföring, men det är det inte. Det är sanning och jag skulle inte ljuga.

Frågan är om man ska skita i att börja plugga och istället bara satsa på detta? Tjänar fan mer under några timmar om dagen än en vanlig snubbe som sliter 8h om dagen. Jag kan tjäna mer än 40 lax om jag så vill, fullständigt ÄLSKAR detta jobb. Är evigt tacksam.

Hur lång tid tog det dig att komma upp i en sådan hastighet? Läser du loggen, historiken och sätter ut playerns ort så långt ifrån som man ska göra (dvs ibland måste du ägna tid och åt en kartjänst)? Har du återkommande kunder du pratar med så du slipper läsa loggen och historiken varje gång?
Senast redigerad av JohnRim 2018-04-30 kl. 11:22.
2018-04-30, 11:42
Medlem
Citat:
Ja alltså det sitter ju inte folk på skatteverket och går igenom kontoutdrag för varje person i Sverige. Skatteverket går ju miste om en hel del skatt varje år, så rimligtvis borde inte risken vara överhängande att några tusenlappar i månaden går obemärkt förbi. Men vem vet. Nån som jobbar på bank eller rentav skatteverket kanske kan skriva och berätta ; )

Banken lämnar kontrolluppgift på inkommande utlandsbetalningar över ett visst belopp. Några tusenlappar i månaden blir ju ändå en inte helt ringa summa.
2018-05-08, 18:54
Medlem
Skriver cirka 100 meddelanden per timme. Efter att ha gjort det i månader vet man instinktivt vad man ska skriva för något. Och har kortkommandon på tangentbordet för att logga snabbt. Inte så att man sitter och läser historiken. Svarar oftast bara med öppna frågor hela tiden och kunderna återkommer alltid om man är intressant nog.

För att tjäna 55 000 i min takt krävs det att jag gör detta på heltid, cirka 7,5 h per dag 7 dagar i veckan (7,5 h.) vanlig arbetsdag med andra ord. Vad snackar du om "13 timmar"?
Du vet väl att alla meddelanden över 1900 blir gånger 0,19?
Alltså vi säger 700 meddelanden per dag (x 0,19) gånger 7 = 931 euro x 5 veckor (en månad) = 48 965 bara via meddelanden och sedan är det en JÄVLA massa topticker och bonus och weekend-rates och så vidare. Kommer lätt upp till 55 000 per månad om man tar det seriöst. Dock vem fan orkar skriva så många meddelanden?
Håller mig till cirka 20 lax i månaden

Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
För att tjäna 55 000 kr krävs 27 500 meddelanden vilket kräver ca 13 timmar varje dag i månaden (lite mindre, inte räknat på 2 extra cent per helg och toppticker). Och det är beräknat på vad som verkar vara den överdrivna summan av 70 meddelanden per timme. Alltså 1 meddelande per 51 sekunder.

Jag tror det är helt omöjligt om man ska läsa loggen, läsa historiken, föra loggbok, då och då kolla på kartjänst var man ska sätta ut playerns ort någonstans (som man blir instruerad under upplärning). Har kört några timmar om dan ett par dagar och kommer som högst upp i 33 meddelanden per minut, och det är trots att jag skarvar med anvisningarna.

Hur lång tid tog det dig att komma upp i en sådan hastighet? Läser du loggen, historiken och sätter ut playerns ort så långt ifrån som man ska göra (dvs ibland måste du ägna tid och åt en kartjänst)? Har du återkommande kunder du pratar med så du slipper läsa loggen och historiken varje gång?
2018-05-11, 08:02
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Skriver cirka 100 meddelanden per timme. Efter att ha gjort det i månader vet man instinktivt vad man ska skriva för något. Och har kortkommandon på tangentbordet för att logga snabbt. Inte så att man sitter och läser historiken. Svarar oftast bara med öppna frågor hela tiden och kunderna återkommer alltid om man är intressant nog.

För att tjäna 55 000 i min takt krävs det att jag gör detta på heltid, cirka 7,5 h per dag 7 dagar i veckan (7,5 h.) vanlig arbetsdag med andra ord. Vad snackar du om "13 timmar"?
Du vet väl att alla meddelanden över 1900 blir gånger 0,19?
Alltså vi säger 700 meddelanden per dag (x 0,19) gånger 7 = 931 euro x 5 veckor (en månad) = 48 965 bara via meddelanden och sedan är det en JÄVLA massa topticker och bonus och weekend-rates och så vidare. Kommer lätt upp till 55 000 per månad om man tar det seriöst. Dock vem fan orkar skriva så många meddelanden?
Håller mig till cirka 20 lax i månaden

Hej Magictruffles och tack för att du svarade på mitt meddelande

En månad blir enligt mina beräkningar 41 100 kr per månad (700 x 0.19 x 30 blir 3990 euro)

13 timmar var beräknat på 70 meddelanden per h vilket för mig är extremt snabbt. Du gör alltså 1.66 meddelanden per minut eller 1 meddelande per 36:e sekund vilket är väldigt imponerande.

Du har PM
2018-05-12, 21:02
Medlem
Japp. Men kom också ihåg alla extra bonusar och liknande som lätt får upp tusenlapparna. Det är där pengarna finns. Du kan lägga till 5000 kr. på den beräkningen lätt med de kvantiteterna av meddelanden.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Hej Magictruffles och tack för att du svarade på mitt meddelande

En månad blir enligt mina beräkningar 41 100 kr per månad (700 x 0.19 x 30 blir 3990 euro)

13 timmar var beräknat på 70 meddelanden per h vilket för mig är extremt snabbt. Du gör alltså 1.66 meddelanden per minut eller 1 meddelande per 36:e sekund vilket är väldigt imponerande.

Du har PM
2018-05-13, 17:51
Medlem
Citat:
Japp. Men kom också ihåg alla extra bonusar och liknande som lätt får upp tusenlapparna. Det är där pengarna finns. Du kan lägga till 5000 kr. på den beräkningen lätt med de kvantiteterna av meddelanden.

Försökt PM:a dig men går inte för att jag har mindre än 50 inlägg. Vad förväntas man svara på de exempelfrågor som finns på ansökningssidan?

Exempelvis:

"Tack för ditt mejl sötnos, jag tycker oxå det är jättekallt nu för tiden men vad kan vi göra åt det, vill du att jag ska värma dig lite?
Vad gör du i helgen?
Roger
Stockholm"

''Hej stygging, jag heter Gunnar Hansson och söker en kåt tjej för en spännande dejt. Dina bilder ser riktigt lockande ut. Var kommer du ifrån?”

Tack.
2018-05-15, 11:46
Medlem
Hur funkar det med frilans? Behöver man själv betala arbetsgivaravgift?? Hur gör ni med skatten?
2018-05-15, 15:07
Medlem
Citat:
Har jobbat för företaget som tråden handlar om, allt funkade bra. Surnade på att dom höjde längden per mess utan att höja lönen så la ner dock. Jobbar för ett annat företag med samma upplägg men betydligt softare, även dom sköter lönen och allt utan problem. Har tvärtom blivit bättre behandlad av dessa arbetsgivare än flera andra när det gäller vanliga jobb, fysiska jobb alltså, i Sverige.

.

Vore väldigt tacksam om lite info vad detta är för företag!
2018-05-15, 20:33
Bannlyst
Hur i hela fridens dagar kommer ni upp i flera meddelanden per minut? Väldigt ofta så står den ju bara å "söker meddelanden" för dig, kan ju vara flera minuter mellan varje meddelande ibland, eller är det bara så för mig?!
2018-05-15, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crackerpacker
Hur i hela fridens dagar kommer ni upp i flera meddelanden per minut? Väldigt ofta så står den ju bara å "söker meddelanden" för dig, kan ju vara flera minuter mellan varje meddelande ibland, eller är det bara så för mig?!

Dem som snackar om 100 meddelanden / timme ljuger inte. Men dem ljuger delvis skulle jag säga. Det är fullt möjligt med 120 per timme. Dock endast när det är kö och konstant meddelanden som väntar, vilket nu för tiden är väldigt ovanligt. Många här snackar skit.
2018-05-15, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mmmmkej
Dem som snackar om 100 meddelanden / timme ljuger inte. Men dem ljuger delvis skulle jag säga. Det är fullt möjligt med 120 per timme. Dock endast när det är kö och konstant meddelanden som väntar, vilket nu för tiden är väldigt ovanligt. Många här snackar skit.

Ja jag tänkte väl. Ibland kan man stå å söka meddelanden hur länge som helst känns det som, speciellt strax innan det är lönedags för folk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in