2018-05-12, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har det framkommit något i rättegången?
Kan du nämna något ur domslutet som tyder på att så är fallet.
Du vill promt tro på dina fantasier. Men du kan ju inte belägga det.
Iallafall inte hitintills.
Överbevisa mig med fakta att jag har fel så kommer jag att ändra mig dvs vad jag tror.
Men väldigt klent med belägg från dig alltid.
Jag funderar och spekulerar precis som alla andra. Men hittar inte på och uppfinner egen fakta precis som jag visat att du gör. Du vet ju det själv. Jag har visat ett mycket tydligt exempel som du ignorerar. Du svarar inte utan svarar på nåt helt annat. Svara konkret nu då: tycker du att det var okej av dig att skriva så som du gjorde, att "dom" inte brytt sig om att ta reda på om det var en man eller kvinna. Du klarar inte att svara på det. Endast det.
Citera
2018-05-12, 19:19
Medlem
Citat:
Men om du inte VET NÅGOT OM DET ska du kanske inte använda det i debatten som ett belägg för att PM är seriemördare samt levt "dubbel liv": Kära nån! Suck!

Jag har sagt att jag tror att han mördat förr men aldrig påstått att jag vet någonting om den saken.

Jag har sagt att argumentet som du drivit att "ingen har sett något ont i Madsen" inte är ett argument som stämmer med verkligheten. Alltså inte stämmer på så sätt att du kan inte avgöra om någon är seriemördare eller ej med ett sånt banalt argument.

Det finns som sagt många exempel på det.

Och övriga argument du kommer med har du inga belägg för. T ex så vet du inget om sanningshalten i hur många kvinnor som åkt med honom och om de är oskadda.

DU VET inte heller nånting om huruvida han mördat förut eller ej. Eller HUR???
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-05-12 kl. 19:22.
Citera
2018-05-12, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Peter Madsen kan få besök i cellen – utan övervakning

https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsen-kan-fa-besok-i-cellen-utan-overvakning/

Mördargroupisarna kan således börja boka in sig för möten med sin älskling...

Uppebarligen, efter att ha läst artikeln, så är det lättare i Danmark än i Sverige att slippa restriktioner. Märkligt kan jag tycka eftersom fallet tas vidare till motsvarande Hovrätten. PM kan ju nu manipulera dem som kommer på besök att tala för hans sak i nästa instans.

Att han bara har överklagat straffets längd, men inte själva brottet är ju ett tecken på ett erkännande av mordet.
Citera
2018-05-12, 19:27
Medlem
Citat:
Men om du inte VET NÅGOT OM DET ska du kanske inte använda det i debatten som ett belägg för att PM är seriemördare samt levt "dubbel liv": Kära nån! Suck!
EDIT: Likaså ditt påstående om sms om snuffvideos? Varifrån kommer detta?

Det finns med i rättegången att han ville göra snuff film.

Inte direkt någon nyhet.
Citera
2018-05-12, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Jag har sagt att jag tror att han mördat förr men aldrig påstått att jag vet någonting om den saken.

Jag har sagt att argumentet som du drivit att "ingen har sett något ont i Madsen" inte är ett argument som stämmer med verkligheten. Alltså inte stämmer på så sätt att du kan inte avgöra om någon är seriemördare eller ej med ett sånt banalt argument.

Det finns som sagt många exempel på det.

Och övriga argument du kommer med har du inga belägg för. T ex så vet du inget om sanningshalten i hur många kvinnor som åkt med honom och om de är oskadda.
Polisen har fått tips från ca 1200 minst. Som mynnade ut i ca 40 vittnesmål. Står det något i domslutet?
Ditt påstående om SMS om snuffvideos i PMs mobil det har jag totalt missat.
Har du en källa till det påståendet.

PS: Menar du på fullt allvar att de kvinnor polisen förhört skulle tiga om att PM behandlat dem illa eller tom utsatt dem för övergrepp? Varför skulle de vara så ohjälpsamma när ett fruktansvärt mord på en ung kvinna blivit begånget och PM sitter häktad. Av någon slags lojalitet med en misstänkt mördare som kunde gjort det samma mot dem? Tycker du att det verkar logiskt? Att de är oskadda är uppenbart. Ingen har blivit anmäld saknad.
Citera
2018-05-12, 19:38
Medlem
Citat:
Det finns med i rättegången att han ville göra snuff film.

Inte direkt någon nyhet.
SMS påstod du. Fråga,-vilka SMS?
Han hade pladdrat med några "galne piger" om att spela in fake snuffmovies i ubåtsmiljö.
Är det detta du far efter?
Citera
2018-05-12, 19:40
Medlem
Citat:
Polisen har fått tips från ca 1200 minst. Som mynnade ut i ca 40 vittnesmål. Står det något i domslutet?
Ditt påstående om SMS om snuffvideos i PMs mobil det har jag totalt missat.
Har du en källa till det påståendet.

PS: Menar du på fullt allvar att de kvinnor polisen förhört skulle tiga om att PM behandlat dem illa eller tom utsatt dem för övergrepp? Varför skulle de vara så ohjälpsamma när ett fruktansvärt mord på en ung kvinna blivit begånget och PM sitter häktad. Av någon slags lojalitet med en misstänkt mördare som kunde gjort det samma mot dem? Tycker du att det verkar logiskt? Att de är oskadda är uppenbart. Ingen har blivit anmäld saknad.

Tror inte jag skrivit att han nämnt snufffilmer i sms. Om jag har det så får jag rätta till det.

Har mig veterligen endast nämnt det som alla vet vid det här laget att han pratat med en kvinna om att han ville göra snuffmovie.

Däremot så skickade han som en fantasi om att mörda en kvinna i ubåten via sms.

Jag har inte sagt att det handlar om några kvinnor som varit förhörda och varit med under rättegången.

Jag har sagt att du för det första inte vet vilka dessa påstådda och påstått helskinnade kvinnor är.

Om någon inte överlevde t ex så är det svårt att vittna om det.

Men nu tycker jag vår lilla konversation räcker eftersom du inte klarade att svara på min konkreta fråga. Och för att jag tycker du är jobbig att ens försöka diskutera med. På grund av ditt sätt att hitta på saker.

Det är helt enkelt inte givande att läsa dina sk. analyser.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-05-12 kl. 19:48.
Citera
2018-05-12, 19:43
Medlem
Citat:
Han hade pladdrat med några "galne piger" om att spela in fake snuffmovies i ubåtsmiljö.
När påstod jag det?

Och som jag skrev så får jag rätta det om jag skrev att han sänt sms om snuffvideos. Det har han inte mig veterligen. Han har pratat med en kvinna om snuffvideos.

Och det är liksom det som är den viktiga poängen.
Citera
2018-05-12, 19:44
Medlem
Citat:
Och vad föranleder dig att ta upp det här med snuffvideos?

Är det något du ifrågasätter angående detta?
Citera
2018-05-12, 19:52
Medlem
Citat:
Tror inte jag skrivit om sms och snuffvideos. Om jag har det så får jag rätta till det.

Har mig veterligen endast nämnt det som alka vet vid detvhär laget att han pratat med en kvinna om att han ville göra snuffmovie.

Däremot så skickade han som en fantasi om att mörda i ubåten via sms.

Jag har inte sagt att det handlar om några kvinnor som varit förhörda och varit med under rättegången.

Jag har sagt att du för det första inte vet vilka dessa påstådda och påstått helskinnade kvinnor är.

Om någon inte överlevde t ex så är det svårt att vittna om det.

Men nu tycker jag vår lilla konversation räcker eftersom du inte klarade att svara på min konkreta fråga. Och för att jag tycker du är jobbig att ens försöka diskutera med. På grund av ditt sätta att hitta på saker.

Det är helt enkelt inte givande att läsa dina sk analyser.

Ja,ja. Håller helt med om att det är en pinsamt låg debatt som varit väldigt ofruktsam.
Det verkar som att du tror att polisen är inkompetenta idioter iallafall.
Kanske att det i framtiden visar sig genom förbättrad DNA teknik att PM kan kopplas till något.
Men i nuläget finns inga bevis eller belägg för det.

Och det är det jag säger och inget annat. Tvärtom tyder allt på att detta var PMs debutmord.
(Kan räkna upp en lång lista med belägg varför jag tror det).
Sedan är det inget fel att brainstorma men till syvende och sist måste man kunna belägga det med något av substans. Eller hur? Nu ska jag logga ut. Natti.
Citera
2018-05-12, 20:33
Medlem
Citat:
Ja,ja. Håller helt med om att det är en pinsamt låg debatt som varit väldigt ofruktsam.
Det verkar som att du tror att polisen är inkompetenta idioter iallafall.
Kanske att det i framtiden visar sig genom förbättrad DNA teknik att PM kan kopplas till något.
Men i nuläget finns inga bevis eller belägg för det.

Och det är det jag säger och inget annat. Tvärtom tyder allt på att detta var PMs debutmord.
(Kan räkna upp en lång lista med belägg varför jag tror det).
Sedan är det inget fel att brainstorma men till syvende och sist måste man kunna belägga det med något av substans. Eller hur? Nu ska jag logga ut. Natti.

Nej du har fel (ännu ett ogrundat påstående) jag har aldrig kritiserat polisen. Jag tycker dom har gjort ett utomordentligt arbete i denna utredning. De har ju självklart fokuserat på denna utredning där de lyckats samla tillräckligt med bevis för att fälla Madsen.

Du vet inte i vilken utsträckning de har undersökt alla olösta mordfall.

Det är här du gör ett fel: "Tvärtom tyder allt på att detta var PMs debutmord."

Vad är detta "allt" som tyder på att det är hans debutmord?

Dina argument för detta:
*Alla de ca 250 st kvinnorna är helskinnade enligt Madsen

*Ej hittat dna som binder honom till något mord. (På vissa offer saknades det helt dna-spår)

*Ingen av människorna runt honom har lagt märke till något som tyder på att han skulle vara aggressiv.

Det är inte mycket mer än det du haft att komma med.

Och det ger inte svar på om han gjort något innan. Och inte heller motsatsen.

Den pinsamt låga nivån är det ju du som står för. Den är i nivå med en chokladätande harlekin-läsares.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-05-12 kl. 20:43.
Citera
2018-05-12, 22:08
Medlem
Citat:
Jag förklarade bara för dig varför jag tänker som jag gör.

Vi människor är känslostyrda. Du går igång på en upphittad skalle i köge bukt.
I en källa talas det om en huvudlös kropp (?) men de har tydligen inte brytt sig om att ta reda på om det är en man eller kvinna. I alla andra källor står det ett huvud,skalle. Inte där heller har de brytt sig om att ta reda på om det är en kvinna eller man.
Eftersom Kögebukt är ett gammalt slagfält (sjöslag) där svensken fick på tafsen ordentligt,vilket resulterade i 3 000 döda svenskar. Så återfinns nog skelettdelar än i dag (ca 300 år efteråt ) i den dyiga botten, skelettdelar som härrör från sjöslaget.
Eftersom det inte finns någon vettig info om detta fynd så tror jag inte polisen bedömt det som ett mordfall. Har du funnit någon info som tyder på detta?
Helt OT: Slaget vid Köge bukt och därefter på Malmö redd 1-2 juli 1677 råkar vara ett ämne som jag ägnat ett grundligt studium i en biografi om en svensk sjöofficer. Danskarna räknar det som sin största seger till sjöss någonsin (stoltheten på vissa institutioner är fortfarande märkbar). Utan den holländska armadans stöd lär det inte ha gått så väl. Ett av alla svenska missöden bestod i en grundstötning som man fick kämpa med en hel natt, så tydligen är det inte djupt överallt. Jag har reflekterat lite över ödet: nu har en tokig dansk iförd en ubåt mördat en svensk kvinna, varpå danskarna gör en lysande utredning hjälpta av en lika lysande svensk kadaverhund. Killarna från 1677 skulle inte ha förstått en enda aspekt av ubåtsmordet. Jag tror att de hade kunnat föreställa sig ubåten, för de hade dykarklockor. Förbränningsmotorn vore obegriplig. Framförallt begicks inte sådana konstiga brott på den tiden och hade det inträffat något avlägset liknande så hade straffet blivit döden för häxeri. På den tiden trodde nästan alla på Gud - nuförtiden är det inte så få som ser sig själva som en gud (i praktiken djävulen). Det PM hade kunnat hoppas på i landsretten vore en benådning från bålet, d v s han hade erbjudits en mer hedersam halshuggning och en chans att förklara sig inför vår herre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in