Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-18, 21:33
  #58177
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att det finns kvinnor som misshandlar likaväl är knappast nån nyhet och oavsett ger det ingen en anledning att slåss. Normalt folk undlåter nämligen våld i hemmet. Fetad mening var nog det mest pantade jag sett.
Snyggt borttrollande av självförsvarsrätten.
Citera
2018-06-18, 21:36
  #58178
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Snyggt borttrollande av självförsvarsrätten.
Verkar snarare handla om ditt dåliga självförsvar angående märkligt uttalande i ett sammanhang om en seriemördare som ämnar döda sin fru och slår henne medvetslös då hon är gravid:
Citat:
Enda samhället där det inte finns minsta rimliga anledning att slå kvinnor är när de håller sig undan i köket.
__________________
Senast redigerad av develi 2018-06-18 kl. 21:39.
Citera
2018-06-18, 22:17
  #58179
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hans riktiga namn är Peter Langkjær Madsen. Därav fundering om sista bokstaven skrivet i tusch fallit bort. Hur han använt namnet tidigare har jag inte en susning om.


På tal om domen och senaste diskussionen om PM som patologisk lögnare så erinrade jag mig delar ur den sammanfattade domen.

Jo, jag vet att hans namn är Langkjær Madsen.
Stackars develi, jag ser nu att mitt innlegg är mildt sagt förvirrande. Jag hatar allt som har med namn och släktsforskning att göra. Jag får myror i blodet av det, låt oss aldrig gå ner i det här kaninhålet igen.
Citera
2018-06-18, 22:27
  #58180
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, jag vet att hans namn är Langkjær Madsen.
Stackars develi, jag ser nu att mitt innlegg är mildt sagt förvirrande. Jag hatar allt som har med namn och släktsforskning att göra. Jag får myror i blodet av det, låt oss aldrig gå ner i det här kaninhålet igen.
Bara DÄRFÖR ska jag gräva fram nån psykopatisk farmors mor gällande PM som kokade kaniner likt henne i filmen Farlig förbindelse.

Vad tror du annars om Kapten Nemo som PM svamlar om då han ska spränga Refshaleøen?
Jag såg faktiskt en likhet dem emellan häromdan.

PM i ubåten Nautilus:
"– Det är ett politiskt budskap om frihet. Du kan bara dyka ner i veckor, och så är du borta för omvärlden. Det har inte utvecklats något säkert sätt att spåra ubåtar på ännu. Du kan ge dig av fritt och obemärkt. Det är ren anarkism."

Som grandios psykopat anser han sig stå över lagen.

Kapten Nemo i ubåten Nautilus:
"... On its surface they can still exercise their iniquitous claims, battle each other, devour each other, haul every earthly horror. But thirty feet below sea level, their dominion ceases, their influence fades, their power vanishes! Ah, sir, live! Live in the heart of the seas! Here alone lies independence! Here I recognize no superiors! Here I'm free!"
https://en.wikisource.org/wiki/20,00...er)/Chapter_10

"I am not what is called a civilized man, Professor. I have done with society for reasons that seem good to me. Therefore, I do not obey its laws."
Ur filmen 20,000 Leagues Under the Sea
Citera
2018-06-18, 22:50
  #58181
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bara DÄRFÖR ska jag gräva fram nån psykopatisk farmors mor gällande PM som kokade kaniner likt henne i filmen Farlig förbindelse.

Vad tror du annars om Kapten Nemo som PM svamlar om då han ska spränga Refshaleøen?
Jag såg faktiskt en likhet dem emellan häromdan.


PM i ubåten Nautilus:
"– Det är ett politiskt budskap om frihet. Du kan bara dyka ner i veckor, och så är du borta för omvärlden. Det har inte utvecklats något säkert sätt att spåra ubåtar på ännu. Du kan ge dig av fritt och obemärkt. Det är ren anarkism."

Som grandios psykopat anser han sig stå över lagen.

Kapten Nemo i ubåten Nautilus:
"... On its surface they can still exercise their iniquitous claims, battle each other, devour each other, haul every earthly horror. But thirty feet below sea level, their dominion ceases, their influence fades, their power vanishes! Ah, sir, live! Live in the heart of the seas! Here alone lies independence! Here I recognize no superiors! Here I'm free!"
https://en.wikisource.org/wiki/20,00...er)/Chapter_10

"I am not what is called a civilized man, Professor. I have done with society for reasons that seem good to me. Therefore, I do not obey its laws."
Ur filmen 20,000 Leagues Under the Sea

Jo, jag har allt tänkt på det. Tror faktiskt jag har varit inne på det förut, både ubåtar och rymd raketer beskrivs ju av Jules Verne i två av hans böcker. Madsen själv säger att han "upptäckte" ubåtar i filmen "Das Boot".
Jag tror det stod några böcker av Jules Verne i bokhyllan i barndomshemmet till Madsen.
Citera
2018-06-18, 23:04
  #58182
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, jag har allt tenkt på det. Tror faktiskt jag har varit inne på det förut, både ubåtar och rymd raketer beskrivs ju av Jules Verne i två av hans böcker. Madsen själv säger att han "upptäckte" ubåtar i filmen "Das Boot".
Jag tror det stod några böcker av Jules Verne i bokhyllan i barndomshemmet till Madsen.
Ja, han slukades väl upp i nån fantasivärld, påhejad av sin far. Med en gränslös personlighet och lätt för att glida in i fablernas värld så blev det inte så lyckat.
Jag läste några kapitel och de ting som PM fascineras av (syns via bloggen) fanns på den där ubåten; klassisk musik, böcker av alla de slag i ett bibliotek, konstverk och arkitektur. Parallellt med ett rebelliskt tänk och att leva spartanskt av det som havet erbjöd.
Hans ursprungsmål med Nautilus var att segla jorden runt, stora visioner som blir rena utopierna. Med tanke att han drömt om att bli jagad till havs, i luften och på land enligt uttalande till Lorck så skulle det inte förvåna mig om det var nåt trestegsprojekt han hade i skallen typ ubåt, luftballong och nåt på land.
Hade han kommit undan hade det väl gett mersmak.
Citat:
Farkosten är nästan arton meter lång, väger över trettio ton och är tio meter i omkrets. Om allt går som ingenjören och konstnären Peter Madsen, även kallad Peter Ubåd, planerat ska han nu göra en världsomsegling under ytan med sin ubåt Nautilus.
Inspiration till bygget och resan har han fått från författaren Jules Verne.
https://www.nyteknik.se/fordon/dansk...fttorn-6421175
Citat:
Madsen christened the vessel the UC3 Nautilus, after the fictional submarine in Twenty Thousand Leagues Under the Sea. Jules Verne’s antihero Captain Nemo was a figure who lived outside social laws, sailing the seven seas in search of total freedom.
https://www.wired.com/story/final-te...yage-nautilus/
__________________
Senast redigerad av develi 2018-06-18 kl. 23:11.
Citera
2018-06-18, 23:11
  #58183
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, han slukades väl upp i nån fantasivärld, påhejad av sin far. Med en gränslös personlighet och lätt för att glida in i fablernas värld så blev det inte så lyckat.
Jag läste några kapitel och de ting som PM fascineras av (syns via bloggen) fanns på den där ubåten; klassisk musik, böcker av alla de slag i ett bibliotek, konstverk och arkitektur. Parallellt med ett rebelliskt tänk och att leva spartanskt av det som havet erbjöd.
Hans ursprungsmål med Nautilus var att segla jorden runt, stora visioner som blir rena utopierna. Med tanke att han drömt om att bli jagad till havs, i luften och på land enligt uttalande till Lorck så skulle det inte förvåna mig om det var nåt trestegsprojekt han hade i skallen typ ubåt, luftballong och nåt på land.
Hade han kommit undan hade det väl gett mersmak.

Fan, luftballong är också Jules Verne ( Jorden rundt på 80 dagar)
Bara synd att han inte blev inspirerad av en annan Jules Verne bok, "Till jordens medelpunkt"
Citera
2018-06-18, 23:47
  #58184
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Fan, luftballong är också Jules Verne ( Jorden rundt på 80 dagar)
Bara synd att han inte blev inspirerad av en annan Jules Verne bok, "Till jordens medelpunkt"
Voyage au centre de la Terre... Han snedseglade ordagrant till underjorden.
Förvånar mig inte om det finns mer som PM inspirerats av, tror inte ubåten var det enda han tänkt sig och han funderade ju på att inleda sin kriminella bana med en luftballong.
Efter Aurora projekten i slutet på 90-talet bygger han nån slags luftballong, verkar vara samma år som han börjar skissa på Freya (2000).
Citera
2018-06-19, 06:47
  #58185
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag har väl inte påstått att någon psykopat hitintills blivit botad. Har jag det? Men enligt NL kommer PM att få behandling/terapi i fängelset.

Du skrev b,la detta till mig:
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du vet att jag hoppas på en förvaringsdom. Om PM efter han sonat sitt straff får tidsbestämt pga av att han anses rehabiliterad så lägger jag mig inte i det. Jag litar på att expertisen vet vad de gör.
Varför hoppas du på en förvaringsdom med behandling/terapi där tanken finns hos dig att han ska kunna anses rehabiliterad och få tidsbestämt när psykopater är obotbara?
Förutom de grava störningarna i personligheten så är han också en sexualsadist som mördat och en sexualsadist som passerat gränsen och dödat brukar också räknas till de obotbara för de har för alltid präglat in i minnet den oerhört euforiska känslan av sin sadistiska slakt så de kommer att sträva efter att upprepa en liknande slakt för att uppleva känslan igen. Det har blivit som en extremt stark drog, starkare än något annat. Beroendet går aldrig över.

Jag har aldrig hört talas om att en psykopat blivit botad/rehabiliterad och jag har heller aldrig hört talas om att mördande sexualsadister botats/rehabiliterats. Har heller inte hört några fantasiska visioner från psykiatrin om att det skulle vara troligt att både psykopater och mördande sexualsadister skulle kunna botas i framtiden.
Om chansen att en psykopat skulle bli botad är noll så kan man tänka på Madsen är mycket värre än "bara" psykopat, han är en sexualsadist som passerat gränsen och gjort verklighet av sin sadistfantasi. Han är förutom psykopat också en sexualsadistisk mördare.

Sammanfattningsvis kan man då säga att han ligger så jävla mycket minus han kan ligga när det gäller möjligheter till att bli rehabiliterad. Han ligger på ett negativt tal med så många decimaler att det omöjligt går ens att skriva. Det behöver inte ens diskuteras. Han är den han är och så kommer han att förbli. Möjligtvis fortsätter hans ondskefulla delar i personligheten att utvecklas ännu mer, till något ännu värre. Svårt att tänka mig någon med värre personlighet än Madsen just nu, men vem vet, han kanske siktar på att bli "den ondskefullaste ever", finslipa ondskan liksom.

Peter Madsen kan matas med hur mycket terapi och samtal som helst, mot psykopati och mot sitt sexualsadistiska behov att att döda. Detta rinner av Madsen som vatten från en gås. In genom ena örat, ut genom det andra. Han kan nog sitta med och låtsas att vara intresserad och lyssna, spela mottaglig - men i själva verket så sitter han där och deltar endast fysiskt.
Mentalt passar han på att fly in i sina fantasier där han torterar, hugger, sticker och slaktar Kim, om och om igen och han njuter så att han ryser. Det blir alldeles verkligt för honom igen, de gånger han kan fantisera riktigt intensivt. Det mår han gott av, det är hans terapi.
Vad andra menar med terapi och behandling skiter han fullständigt i. De är fjantar, dårar, inkompetenta. Madsen är nog ungefär lika intresserad av någon behandlingshjälp som jag är intresserad av raketbrändsle, d.v.s noll, noll, noll, absolut inget intresse för det alls.
Det är vad jag tror. Obs! Tror. Samtidigt kan jag känna en stark känsla som säger mig att jag har rätt till 100%. Rätt i att Madsen aldrig kan botas och han vill inte botas heller.
Är ju för fan världen det är fel på och inte på honom, säger nog hans inre självgoda tankar till egot som tacksamt tar emot.

Och du, #ottoplommon, nu behöver du inte komma med något snack om att utvecklingen kommer att gå framåt "för att för hundra år sen fanns inga kylskåp men nu finns t.o.m frys. Och det trodde ingen på då", typ sånt. Skippa det helt nu för jag vill inte höra om ditt hopp för Madsen för i verkligheten så finns det inget hopp för honom.

Vill ej höra mer av sådant eller dina stora förhoppningar om att PM blir botad/rehabiliterad och frisläppt i förtid. Som den allra första psykopaten som blivit botad och som den första mördande sexualsadisten som blivit botad - den allra första som botats sen tidernas begynnelse - Peter Madsen? Tanken är inte bara oändligt naiv, den doftar mycket starkt av enfaldighetens becksvarta envishet också. Då blir det alltid upprepningar, omtagningar och allt där tillhörande. Istället för att ta in det rätta, det enkla - ingen har någonsin rehabiliterats från det Madsen lider av. Om någon sa att denne trodde att PM skulle bli den förste i världshistorien att bli rehabiliterad från sina grava störningar - det skulle jag ta som ett infantilt försök till skämt som inte har någon humor alls i sig, enbart enfaldighet och brist på verklighetsförankring.

Om en människa klarar av att göra något så ondskefullt som det PM gjorde mot Kim så är den människan inte mänsklig längre utan jämförbar med ett galet blodtörstigt odjur, ett odjur som löpt amok. Mår illa över allt vurmande, gullande och fjäskande över hans person, som hörs från ett fåtal i tråden. Det ligger som en tjock, brutalt sjuk dimma över det resonemanget.

För min del så har Madsen förverkat sin rätt att bli betraktad som en människa.
Att någon skulle sitta här och tycka synd om honom ger mig ett själsligt illamående.
Han är inte värd någon uppmärksamhet alls, eller att någon skulle bry sig.
Jag struntar fullständigt i hur det kommer att gå för honom som inlåst.
Bortglömd och utraderad vore det bästa. Släck lampan.
Lås dörren.
Då räddas kvinnoliv.
DET är det viktiga.
Citera
2018-06-19, 10:22
  #58186
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Har det framkommit om Kim var vid liv när han knivhögg henne eller om hon redan då alt dog av knivhuggen i underlivet?

Bör väl inte vara helt orimligt då han går igång på snuff-filmer att han filmat det hela?
Citera
2018-06-19, 12:00
  #58187
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Gullet. Jag kan inte missa detta. Det brukar vara den lägre, mer desperata varianten av personangrepp när inget annat biter.
Det biter inte nu heller. Jag kommer fortsätta i samma anda till ditt stora förtret.

Som du ser är det inget som skedde över en natt gällande PM. Det finns en mönster som sträcker sig över lång tid. De flesta perversa sadister börjar fantisera när hormonerna strömmar till.

Hoppas PM får prejudikat. Då närmar sig Danmark Sverige gällande livstidsbegreppet vid så försvårande omständigheter som det här fallet. Woho!
Fördelen är deras semivariant via rättsliga rådet då det döms tidsbegränsat men där förvaring rekommenderas. Inte fy skam det heller. Huvudsaken är att han inte får tidsbegränsat som du vurmar om.

Dina hormoner är kanske än värre än PM. Detta är ju inte sunt längre, du är allt för känslosam.

Det här fallet är inte mer försvårande än många andra mord i DK. Madsen kommer, i fall han inte får ner åren i Landsret överklaga till højesteret. Lite fler prövningstillstånd ges i Danmark mot Sverige.

Men först Landsret.
Citera
2018-06-19, 12:35
  #58188
Medlem
flixa81s avatar
Orkar inte scrolla igenom alla inlägg, finns FUP:en i tråden?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback