2018-05-11, 21:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
hennes farsa är engelsk och svensk mor, uppväxt på landet utanför norrtälje.
Ok, ungefär lika intressant som folk som bodde i Stockholm åkte och besökte släkt på Gotland två veckor om året och sedan ägnade sex månader åt gotländska ...... med andra ord- vilket tönteri...
2018-05-11, 21:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Gled in på Victorias FB-sida och såg att 2-3 kvinnor kommenterat på hennes bilder på engelska. Klickar in på deras FB och ser att alla är svenskar, gått i svensk grundskola/gymnasium enligt deras info.
Förmodar att batikhäxan också är född och uppvuxen i Sverige, möjligtvis läst som utbytesstudent en termin i England.
Kan inte hjälpa det men stör mig enormt mycket på människor som pratar engelska när det verkligen inte behövs och som dessutom är usla på det som Victoria. Man märker verkligen att den inte faller sig naturligt för batikhäxan, vissa meningar är inte korrekta på Engelska utan hon har bara översatt rakt av från Svenska till Engelska.
Hon pratar med sina afghanska fostersöner och är sannolikt rätt van vid att prata svengelska till vardags...
2018-05-12, 01:55
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34
Var glad över att du inte gått på engelska skolan, var en plåga att ständigt gå runt o lyssna på 12-15 åriga killar och tjejer som pratade engelska hela dagarna... och dem var värre än Victoria kan jag lova dig

Gick på en skola med många IB-klasser, vet tyvärr hur det är även om en del där var engelsmän och amerikaner kunde man titt som tätt höra tre etnisk svenska tjejer prata engelska på rasten.

Det som jag tycker gör batikhäxan värre är hennes personlighet tillsammans med henne engelska, att hon dessutom tycker att hon är bra på engelska och som råga på det att hon har en förkärlek för semi-mongoler från mellanöstern. Vidrigt rent ut sagt
2018-05-12, 08:50
Medlem
Lillemor såg iaf till att lottningen i gränslandet blev mer rättvis.

Varför vill Jan slippa tävla och låta andra bestämma hans öde? Är det för att han tror att andra räknar honom till svag motståndare och spar honom till sist?

Varför handlar alla individuella tävlingar om uthållighet och kämpa mot mjölksyra? Precis som alla lagtävlingar ibörjan utspelade sig i vatten? Det blir enahanda.

Fram för större variation nästa säsong! Fler pussel, quiz men också hinderbanor, kasta prick och minnestävlingar / memory är välkommet.
2018-05-12, 09:38
Medlem
InnesIs avatar
Mina tankar om de som är kvar.

Gränslandet:

Lillemor - jobbig och underlig. Ser gärna att hon åker ut.
Pascal - jobbig, negativ och självupptagen. Vill inte att han ska vinna.
Jan - en av de mest socialt omedvetna människor jag sett. Han kan vara rolig men borde naturligtvis inte vinna - och kommer inte göra det heller).

Robinson:

Dessiré - jag gillar henne. Bra energi, klipsk och verkar snäll. Får gärna vinna Robinson.
Henrik - en riktig ledare. Bra på det mesta. Får gärna vinna Robinson.
DK - har nog tröttnat lite. Fokuserar mest på det negativa. Men jag tror han är hyvens allt som oftast.
Nicoline - alltid ett leende och alltid trevlig som det verkar. Känns dock lite grund i sin personlighet.
Victoria - gör inte så mycket väsen av sig längre. Kan uppskatta att hon är så annorlunda men ogillar vissa drag hos henne, som vissa bombsäkra uttalanden hon gör.
Ida - verkar snäll men går inte genom rutan alls. Jag får ingen känsla för vem hon är.
Johaneh - jobbig tillsammans med Lillemor men verkar vara trevlig när han är i rätt sällskap. Ingen jag vill ska vinna dock.
Marie - stark i de flesta tävlingar och imponerar på så sätt. men lite som Ida får man aldrig någon känsla för vem hon är. Hon är oftast ganska blank i tv-rutan.

Så jag ser gärna Dessiré eller Henric som vinnare.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok, ungefär lika intressant som folk som bodde i Stockholm åkte och besökte släkt på Gotland två veckor om året och sedan ägnade sex månader åt gotländska ...... med andra ord- vilket tönteri...

Nja, jag känner några vars ena förälder är svensk och den andre talar något annat språk. Det är väldigt vanligt hos dem att växla mellan de båda språken. Gissningsvis eftersom det är lättare att kommunicera med sina föräldrar på deras första språk men ibland slinter tungan och de börjar t.ex. tala engelska med andra som kan svenska lika bra. Inte så konstigt egentligen om man är uppvuxen med det och hela tiden gör det i sin vardag.

Jag bodde utomlands ett tag och det tog sin lilla tid när jag kom hem igen innan jag slutade säga "sorry" till allt och alla :-P

Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Fram för större variation nästa säsong! Fler pussel, quiz men också hinderbanor, kasta prick och minnestävlingar / memory är välkommet.

Ja, precis. Mindre tävlingar som baseras på fysisk styrka/snabbhet. Som det varit i år har vissa haft en kraftig fördel.
Senast redigerad av InnesI 2018-05-12 kl. 09:47.
2018-05-12, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
hennes farsa är engelsk och svensk mor, uppväxt på landet utanför norrtälje.
Om jag inte minns fel sa hon väl att det var hennes förstaspråk när hon och Nick bråkade i början av serien. Med tanke på hur illa hon pratar engelska låter det mycket märkligt.
Senast redigerad av beamer2580 2018-05-12 kl. 09:52.
2018-05-12, 09:58
Medlem
Flor-Idas avatar
Ni ska se att Johaneeeh vinner hela skiten. Han har rätt "kön" och 100% rätt pk-åsikter. Alltså som klippt och skuren som vinnare i ett TV4-program.

Produktionen kommer att vrida och vränga med reglerna så att han håller sig kvar ☹️

Ställs han sen mot Jan i en final så är segern i hamn.
Senast redigerad av Flor-Ida 2018-05-12 kl. 10:00.
2018-05-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ni ska se att Johaneeeh vinner hela skiten. Han har rätt "kön" och 100% rätt pk-åsikter. Alltså som klippt och skuren som vinnare i ett TV4-program.

Produktionen kommer att vrida och vränga med reglerna så att han håller sig kvar ☹️

Ställs han sen mot Jan i en final så är segern i hamn.
Fast egentligen, han klarar de flesta tävlingar galant. Var väl bara vattentortyren han gav upp först av alla och det där är nog mångas fobi att ligga under galler i vatten.
Sen är han lite lagom lurig men snackar mest skit. Han har ju inte paktat och fått bort starka som Nick och Alexandra, som falska Dessi, Pascal, Nicoline och Victoria ägnat sig åt.
2018-05-12, 11:36
Medlem
Om nu Henke skulle bli utröstad, tror ni att han håller på sina principer även i Gränslandet och skickar hem de han finner minst "värdiga", efter att ha blivit utskickad i egenskap av som han själv ser det - mest "värdig"?

Jag har ledsnat lite på detta Robinson. Har numera inte direkt någon favorit. Superpräktiga människor är rätt trista, och kan sällan ta moralkakan hela vägen in i mål.

Hur som helst avgör Dessie, som är helt mitt emellan, om fulspelarna eller finspelarna vinner Robinson. Rätt intressant på sätt och vis. I sin hjärna bygger hon nog upp det till någonting jättestort.
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2018-05-12 kl. 11:38.
2018-05-12, 12:36
Medlem
Kaddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Fast egentligen, han klarar de flesta tävlingar galant. Var väl bara vattentortyren han gav upp först av alla och det där är nog mångas fobi att ligga under galler i vatten.
Sen är han lite lagom lurig men snackar mest skit. Han har ju inte paktat och fått bort starka som Nick och Alexandra, som falska Dessi, Pascal, Nicoline och Victoria ägnat sig åt.
Nä men för att få bort starka spelare som Nick och Alexandra så är det ju en fördel om man spelar i samma "lag" som de och sitter i varenda öråd. På den fronten hade ju Dessi, Pascal, Nicoline och Victoria fördelen att bygga upp en erfarenhet. Och för den delen även ett allt svagare lag. Som resulterade i mer erfarenhet.
Johan är en ful fisk som gärna paktar ut folk. Det kan väl inte undgått någon. Han hamnade bara i fel lag där det bara fanns en person som ville liera sig med honom. Nu måste han helt plötsligt ägna sej åt fjäsk för att komma in i den existerande pakten, som i och för sig är trasig.
Nä jag tycker allt att Johan är ganska genomskinlig.

För övrigt kollade jag det första avsnittet av Expedition Robinson från '97 igår. Redan där paktades det vad det verkar.
2018-05-12, 15:12
Medlem
Jackxasss avatar
Fick man veta i förra avsnittet villka som ska tävla i gränslandet imorgon? Kommer inte ihåg.
2018-05-12, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackxass
Fick man veta i förra avsnittet villka som ska tävla i gränslandet imorgon? Kommer inte ihåg.

Ja, Lillemor och Pascal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in