Mina tankar om de som är kvar.
Gränslandet:
Lillemor - jobbig och underlig. Ser gärna att hon åker ut.
Pascal - jobbig, negativ och självupptagen. Vill inte att han ska vinna.
Jan - en av de mest socialt omedvetna människor jag sett. Han kan vara rolig men borde naturligtvis inte vinna - och kommer inte göra det heller).
Robinson:
Dessiré - jag gillar henne. Bra energi, klipsk och verkar snäll. Får gärna vinna Robinson.
Henrik - en riktig ledare. Bra på det mesta. Får gärna vinna Robinson.
DK - har nog tröttnat lite. Fokuserar mest på det negativa. Men jag tror han är hyvens allt som oftast.
Nicoline - alltid ett leende och alltid trevlig som det verkar. Känns dock lite grund i sin personlighet.
Victoria - gör inte så mycket väsen av sig längre. Kan uppskatta att hon är så annorlunda men ogillar vissa drag hos henne, som vissa bombsäkra uttalanden hon gör.
Ida - verkar snäll men går inte genom rutan alls. Jag får ingen känsla för vem hon är.
Johaneh - jobbig tillsammans med Lillemor men verkar vara trevlig när han är i rätt sällskap. Ingen jag vill ska vinna dock.
Marie - stark i de flesta tävlingar och imponerar på så sätt. men lite som Ida får man aldrig någon känsla för vem hon är. Hon är oftast ganska blank i tv-rutan.
Så jag ser gärna Dessiré eller Henric som vinnare.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Ok, ungefär lika intressant som folk som bodde i Stockholm åkte och besökte släkt på Gotland två veckor om året och sedan ägnade sex månader åt gotländska ...... med andra ord- vilket tönteri...
Nja, jag känner några vars ena förälder är svensk och den andre talar något annat språk. Det är väldigt vanligt hos dem att växla mellan de båda språken. Gissningsvis eftersom det är lättare att kommunicera med sina föräldrar på deras första språk men ibland slinter tungan och de börjar t.ex. tala engelska med andra som kan svenska lika bra. Inte så konstigt egentligen om man är uppvuxen med det och hela tiden gör det i sin vardag.
Jag bodde utomlands ett tag och det tog sin lilla tid när jag kom hem igen innan jag slutade säga "sorry" till allt och alla :-P
Citat:
Ursprungligen postat av
regnessem
Fram för större variation nästa säsong! Fler pussel, quiz men också hinderbanor, kasta prick och minnestävlingar / memory är välkommet.
Ja, precis. Mindre tävlingar som baseras på fysisk styrka/snabbhet. Som det varit i år har vissa haft en kraftig fördel.