2018-05-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Vad svammlar du om id*ot!? Malmö har 3 förluster och du menar på att dom inte kan vinna allsvenskan då?
Man är 7 poäng efter AIK med lika många spelade matcher och 8 poäng efter Hammarby som har en match mindre spelad.

Klart som fan att MFF har alla chanser att vinna serien även om det kan bli tufft. Dessutom är det laget som har bäst förutsättningar att kunna vända på det negativa iom det konto man har till förfogande.

Jag är ganska säker på Hammarby kommer falla i tabellen och att MFF kommer vara med och fajtas om topp placeringar.
KAN vinna kan dom men man måste vara realistisk också. MFF är för ojämna överlag för att slutändan kunna vara med i racet, dom har helt enkelt startat för dåligt. Resten bemöter jag inte ens.
2018-05-11, 21:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det var precis det jag försökte få fram, meritmässigt är dom långt före vraken.
hur många SM-guld har Västra Frölunda nu igen?
2018-05-11, 21:57
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Dom har väl 22 matcher kvar? Alltså 66 poäng. Skall till ett jävla mirakel för att dom ens skall vara nära guldet i år. Helst med tanke på hur eländiga dom sett ut hittills. Men visst, sparkas MP och dom gör ett bra sommarfönster så lär dom lyfta, men till guld? Nja. Jag tror att AIK kommer ta ett väldigt komfortabelt guld i år.

Lyckas MFF däremot ta det så är väl det nästan i klass med Blåvitts guld (95?) när dom låg sist i allsvenskan efter 5-6 omgångar med färre lag och matcher.

Sant, min matte var inte riktigt med där, men att räkna ut MFF i maj känns lite vågat. Vinner dom mot Trelleborg och Bajen har dom kontakt, det är inte direkt omöjligt, eller hur?
2018-05-11, 22:06
Avslutad
Citat:
Sant, min matte var inte riktigt med där, men att räkna ut MFF i maj känns lite vågat. Vinner dom mot Trelleborg och Bajen har dom kontakt, det är inte direkt omöjligt, eller hur?

Inte omöjligt men det känns ytterst osannolikt. Vad brukar man säga? Laget som tar guld har råd med 4 förluster på en säsong? Förutsatt att det inte är onormalt mycket oavgjorda matcher. MFF har 3 förluster på 8 matcher.
2018-05-11, 22:51
Medlem
Citat:
Vilka har de kontakt med då? Typ Kalmar lär väl plocka Sirius och BP så avståndet blir konstant till Kalmar?

Bajen får i och för sig syna färg nu.
Örebro (b)
Malmö (h)
Gnaget (h)
Kalmar (b)
2018-05-11, 23:06
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vilka har de kontakt med då? Typ Kalmar lär väl plocka Sirius och BP så avståndet blir konstant till Kalmar?

Bajen får i och för sig syna färg nu.
Örebro (b)
Malmö (h)
Gnaget (h)
Kalmar (b)
Tror Bajen tar poäng i alla dessa förutom mot Gnaget men jag är ju partisk.
2018-05-11, 23:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Gapet är stort men inte orealistiskt att hämta upp. 7 poäng upp till oss och 8 till Hammarby där sistnämnde har en match mindre spelad vore inte ens omöjligt om vi så var inne i omgång 25. Utgångsläget för MFF är jobbigt och särskilt med tanke på att MP inte verkar va tränaren som kan vända en skuta.

Btw hur kommer det sig att MFF har ytterligare en hängmatch nu på onsdag borta mot Hammarby?

Den är framflyttad från omg 10 som spelas mellan 22-24/5. Alltså innan omg. 9.

Är badbaljan upptagen under tiden omg. 10 spelas?
2018-05-12, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Tror Bajen tar poäng i alla dessa förutom mot Gnaget men jag är ju partisk.
Bajen tar:

Örebro 1 poäng
Malmö 1 poäng. Max
AIK 0 poäng
Kalmar 0 poäng

Och snip snap så var sagan slut för vraken.
2018-05-12, 07:50
Medlem
Hur har vi Djurgården då? Just nu 1 p/omgång vilket brukar betyda att man slipper kvala.
Dalkurd (h)
Örebro (h)
Göteborg (b)
Sirius (b)

Antag att de hamnar i mitten och åker ut i europakvalet. Tränar Özkan 2019?

De tog trots allt sin första titel i år, med nuvarande trupp. En bra anfallare i sommar lär komma in?

Kostade Yura Movsisyan några pengar att tala om eller var det som Krpic mer som en Trisslott. Dyrt (i betydelsen onödig) men ingen stor summma? "Det kan ju vara vinstlott/fynd".
2018-05-12, 08:12
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Dom har väl 22 matcher kvar? Alltså 66 poäng. Skall till ett jävla mirakel för att dom ens skall vara nära guldet i år. Helst med tanke på hur eländiga dom sett ut hittills. Men visst, sparkas MP och dom gör ett bra sommarfönster så lär dom lyfta, men till guld? Nja. Jag tror att AIK kommer ta ett väldigt komfortabelt guld i år.

Lyckas MFF däremot ta det så är väl det nästan i klass med Blåvitts guld (95?) när dom låg sist i allsvenskan efter 5-6 omgångar med färre lag och matcher.

Det var ännu värre, vi låg sist efter 11 omgångar. Då ska man också som du säger ha i tanken att det bara var 26 omgångar på den tiden.
Anledningen till den usla våren var givetvis den rejäla käftsmällen uttåget i CL:s kvart mot Bayern i Mars, tyngsta torsken (trots två raka oavgjorda) jag minns ordentligt då vi verkligen kunde vunnit hela CL den säsongen annars. Vi brukade inleda serien dåligt under Roger för att vi satsade på att ha toppform någon månad innan allsvenskan började för att vara som bäst när CL:s slutspel startade.

Nu tror jag inte MFF tar nåt guld denna säsong men att räkna ut dom redan är för tidigt, börjar det rulla på går det rätt fort med tre-poängssystemet.

Imon väntar det alltså kamratmöte på Gamla, hoppas det goa vädret håller i sig så det blir skönt parkhäng innan (Det har änna varit kasst väder på det för ofta senaste åren) och sedan en skön trea. Peking blir inte lätt dock och allt det där med släkten är värst etc så slutar det väl med att DMK sänker oss.
2018-05-12, 09:17
Avslutad
Att räkna bort MFF redan nu så här tidigt in på säsongen är bara dumt. Klart man kommer klättra det är inget snack om saken. Kommer det vara tillräckligt, mest troligt inte, men klart man kan fortfarande ta in försprånget.

Börjar spelet på något magiskt sätt se bra ut och det börjar rulla på som det gjort de senaste åren samt krydda det med några nyförvärv till sommaren så kan det gå. Nu har man satt sig i den situationen att varje match är mer eller mindre en final men va fan vad vore livet utan lite motgång.
2018-05-12, 09:34
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Jesper Karlström, alltså. Han har känts medel och mellanmjölk på alla sätt och vis. Men nu på typ två matcher har han skapat sig en riktigt stark USP! Sällan man ser ett sånt brett genomslag. Hoppas han gillar det. Vissa växer ju av den svarta hatten.

USP betyder?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in