Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Dom har väl 22 matcher kvar? Alltså 66 poäng. Skall till ett jävla mirakel för att dom ens skall vara nära guldet i år. Helst med tanke på hur eländiga dom sett ut hittills. Men visst, sparkas MP och dom gör ett bra sommarfönster så lär dom lyfta, men till guld? Nja. Jag tror att AIK kommer ta ett väldigt komfortabelt guld i år.
Lyckas MFF däremot ta det så är väl det nästan i klass med Blåvitts guld (95?) när dom låg sist i allsvenskan efter 5-6 omgångar med färre lag och matcher.
Det var ännu värre, vi låg sist efter 11 omgångar. Då ska man också som du säger ha i tanken att det bara var 26 omgångar på den tiden.
Anledningen till den usla våren var givetvis den rejäla käftsmällen uttåget i CL:s kvart mot Bayern i Mars, tyngsta torsken (trots två raka oavgjorda) jag minns ordentligt då vi verkligen kunde vunnit hela CL den säsongen annars. Vi brukade inleda serien dåligt under Roger för att vi satsade på att ha toppform någon månad innan allsvenskan började för att vara som bäst när CL:s slutspel startade.
Nu tror jag inte MFF tar nåt guld denna säsong men att räkna ut dom redan är för tidigt, börjar det rulla på går det rätt fort med tre-poängssystemet.
Imon väntar det alltså kamratmöte på Gamla, hoppas det goa vädret håller i sig så det blir skönt parkhäng innan (Det har änna varit kasst väder på det för ofta senaste åren) och sedan en skön trea. Peking blir inte lätt dock och allt det där med släkten är värst etc så slutar det väl med att DMK sänker oss.