Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Verkar vara en bild som säger nej till böneutrop, med hänvisning till Växjö som delats närmare 12 000 gånger.

Då kan du tänka dig hur mycket uppmärksamhet och hur många likes AfS kommer få om de så snart som möjligt åker till Växjö och gör nån grej som filmas och sprids överallt.

AfS till Växjö!
Citera
2018-05-12, 00:31
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vad gör Hahne förrutom att landa med en fallskärm i gevär med lösplupp

Hahne verkar inte vara den typen att synas och höras i media, göra intervjuer och diverse.

Va nästan för snäll, tyckte Jessica gav ett extremt slätstruket intryck.
Citera
2018-05-12, 00:59
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Svenskarnas parti hade 10 000 gilla-markeringar på Facebook. Det gav 4-5000 röster i riksdagsvalet. Jag tror AfS ska köra en riktad kampanj mot SD-sympatisörer och ingenting annat. Det är där man kan plocka röster enklast.

Piratpartiet har 70 000 gilla och fick 25 000 röster i valet 2014. Jimmie har 134 000 gilla och fick 801 178 röster. Svårt att göra en uppskattning baserat på gilla. En fick 1/3, en annan 8/1. Blir en skillnad på 24 gånger. Löfven har lika många gilla som Åkesson men hela 1 932 711 svenskar tyckte han var bäst i senaste valet. Faktorn ökar till 54. Tror vi kan glömma FB som indikator.

Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Då kan du tänka dig hur mycket uppmärksamhet och hur många likes AfS kommer få om de så snart som möjligt åker till Växjö och gör nån grej som filmas och sprids överallt.

AfS till Växjö!

Bra, håller med. Man borde vara snabbt på pucken. Smida medans järnet är varmt.

Tyvärr är det nog så att man inte kan springa på alla bollar man vill. Alla har arbeten att gå till och ingen tar ut någon lön. Jag tror man gör vad man kan. Det är bra att du uppmärksammar det här, det läses med all säkerhet av partiledningen. Vi får lita på att de gör rätt bedömning utifrån de resurser som står till förfogande.

Jag seglade från Grekland och efter en lång segling låg jag för ankar rätt utmattad på turkiskt farvatten. Tidigt väcktes jag av ett oljud. Det lät förfärligt. Trodde det var någon varning till oss sjöfarare om en ankommande storm. När jag stack ut mitt huvud hörde jag att oljudet kom från toppen av ett berg. Jag tittade på klockan och den visade 05:00. Först senare förstod jag att det var ett böneupprop. Kunde inte i min vildaste fantasi tro att man basunerade ut dem på småöarna i yttre skärgården. Nu har vi samma utrop i Sverige, behöver inte längre åka dit för upplevelsen.
Citera
2018-05-12, 01:26
Medlem
Den senaste veckan har antalet likes för Alternativ för Sverige på Facebook ökat dramatiskt. Jag har jämfört med Medborgerlig samling som för bara några dagar hade klart fler likes än Alternativ för Sverige, men nu har Alternativ för Sverige passerat Medborgerlig samling med god marginal. Medborgerlig samling bildades i oktober 2016. De har alltså funnits i 1 år och 7 månader. Alternativ för Sverige har bara funnits i 2 månader, men har redan passerat Medborgerlig samling i antalet likes. Detsamma gäller antalet följare där Medborgerlig samling också har passerats av Alternativ för Sverige.

Varför har intresset för Alternativ för Sverige ökat kraftigt den senaste veckan? En anledning kan vara intervjun med Gustav Kasselstrand i Nyheter24:s podcast 24Frågor av Nyheter24:s politiska redaktör Karl Axel Lindahl. Den intervjun är det hittills mest lyssnade avsnittet någonsin. En annan anledning kan vara Alternativ för Sveriges kampanj för att försöka få romska tiggare att flytta till Södermalm där pk-journalister bor och tigga där istället. En ytterligare anledning till det ökande intresset för partiet är intervjun med Gustav Kasselstrand av Peter Sweden som hittills har drygt 4800 visningar. Det finns kanske fler anledningar till varför antalet likes har ökat kraftigt för Alternativ för Sverige den senaste veckan som jag inte har kommit på.

Nu är antalet likes inte det avgörande för hur många röster ett parti får i val. Det är mycket annat som spelar in, men det kraftigt ökande intresset för Alternativ för Sverige via sociala medier är mycket intressant.

Alternativ för Sverige är lika med hög energi.
Citera
2018-05-12, 01:57
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Tror ni vi kommer få se någon debatt mellan Sd och Afs? Åkesson lär ju skita i brallan vid blotta tanken då Afs kommer damma mattan med valfri Sd:are. Men ändå är det ju en intressant tanke, Afs kommer ju säkert bjuda upp till dans på Almedalen.
Citera
2018-05-12, 02:09
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
Den senaste veckan har antalet likes för Alternativ för Sverige på Facebook ökat dramatiskt. Jag har jämfört med Medborgerlig samling som för bara några dagar hade klart fler likes än Alternativ för Sverige, men nu har Alternativ för Sverige passerat Medborgerlig samling med god marginal. Medborgerlig samling bildades i oktober 2016. De har alltså funnits i 1 år och 7 månader. Alternativ för Sverige har bara funnits i 2 månader, men har redan passerat Medborgerlig samling i antalet likes. Detsamma gäller antalet följare där Medborgerlig samling också har passerats av Alternativ för Sverige.

Varför har intresset för Alternativ för Sverige ökat kraftigt den senaste veckan? En anledning kan vara intervjun med Gustav Kasselstrand i Nyheter24:s podcast 24Frågor av Nyheter24:s politiska redaktör Karl Axel Lindahl. Den intervjun är det hittills mest lyssnade avsnittet någonsin. En annan anledning kan vara Alternativ för Sveriges kampanj för att försöka få romska tiggare att flytta till Södermalm där pk-journalister bor och tigga där istället. En ytterligare anledning till det ökande intresset för partiet är intervjun med Gustav Kasselstrand av Peter Sweden som hittills har drygt 4800 visningar. Det finns kanske fler anledningar till varför antalet likes har ökat kraftigt för Alternativ för Sverige den senaste veckan som jag inte har kommit på.

Nu är antalet likes inte det avgörande för hur många röster ett parti får i val. Det är mycket annat som spelar in, men det kraftigt ökande intresset för Alternativ för Sverige via sociala medier är mycket intressant.

Du har helt rätt i att ökningen i antalet gilla kan vara en indikator. Just nu, tills vidare, är det YouGov som gäller. Alla mätningar är ett urval, typ 1500 av 6 000 000 väljare. Små partier har svårt att visa jämna siffror. Osäkerheten är stor. Dessutom masseras alla svar kraftigt baserat på kön, ålder, tidigare val, osv. Vi får avvakta och se om YouGov visar AfS korrekt. Jag förväntar mig minst 2% i nästa mätning. Det betyder att kategorin andra, övriga, bör ligga runt 4,5%.

Vi bör avvakta YouGov. AfS är ett nytt parti och vi vet ännu inte om något opinionsinstitut visar dem rättvist.
Citera
2018-05-12, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson

Tror de att tiggare inte existerar på Södermalm som det är nu? Det kryllar ju av dem. Överallt. Finns mig veterligt få ställen i Sverige med fler HejhejTacksåmicket-människor än där.
Citera
2018-05-12, 07:44
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Sverige ska inte bara ut från EU: Swexit – NU!
https://unv.is/svd.se/fn-oroande-okning-av-hatbrott-i-sverige
AfS bör propagera för att vi även ska ut från det genomkorrupta organet FN och deras enögda kritik mot Sverige. Hur vore det om FN bekymrade sig mer över alla de rapporter som dramatiskt ökat i Sverige apropå gruppvåldtäkter och bilbränder samt fega rån mot våra allra värnlösaste; våra gamla och barn, som en direkt följd av alla de ekonomiska migranterna och diverse kriminella lycksökare som tillåtits att översvämma Sverige, samt som landsförrädaren tillika f.d. Säpochefen Anders Danielsson & Co. bär en stor del av ansvaret för.
https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21376748.ab
En politiskt tillsatt vänstervriden f.d.(S)äpochef: ”Anders Danielsson beslutade om att Sverige som enda land automatiskt skulle ge syrier permanent uppehållstillstånd. Det bidrog till att Sverige också drog till sig fler under flyktingkrisen.”
https://twitter.com/Ivarpi/status/776768854123024384
”Alla vill till Sverige för här ”respekterar” vi mänskliga rättigheter. Jag tror snarare att det är de svenska kronorna som lockar. För hade det bara varit fred de ville ha kunde de stannat i Turkiet, Grekland, Österrike, Ungern Tyskland eller Danmark. Men nej då de vill hela vägen upp till Sverige. De betalar stora summor pengar för att komma till landet av mjölk och honung. Men i Niklas Orrenius (fr. Expressen) värld så är det enbart freden som lockar, en värld utan gränser. Ja så brukar det låta när vi svenskar skall betala allt.”
https://varjager.wordpress.com/2012/09/09/mer-snyft-historier-i-expressen/
Här förs den allmänna diskussionen vidare på fb: FN målar upp Sverige som ett "rasistiskt" inferno där invandrare utsätts för "plågsam mycket rasism”
(FB) FN målar upp Sverige som ett "rasistiskt" inferno där invandrare utsätts för "plågsam
Citera
2018-05-12, 07:52
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Lite mer jämförande siffror till tidigare diskussioner om likes & följare:

Den av tuffe Uffe med strypkoppel tuktade Hanif Bali (M) hade över 62 200 följare, när han var aktiv på Twitter.
Jimmie Åkesson vägrar ju Twitter, men Paula Bieler (SD) är desto aktivare och har ca 14 700 följare, dvs. dubbelt så många som Kasselstrand.
Mattias Karlsson (SD) ca 10 300 följare.
Richard Jomshof (SD) ca 11 900 följare
Kasselstrand (AfS) hade ca 7 100 följare.

Själv vägrar många både Twitter och Facebook, men har förståelse för att politiker måste nå ut på olika sociala medier, oavsett vilka som äger dem och/eller missbrukar informationen ni lämnar där…
Citera
2018-05-12, 07:55
Medlem
Epimaness avatar
Om Sverige får kritik från vänsterfästet Svenska FN-förbundet så är väl steg ett att rensa upp på hemmaplan, inte att klandra FN för sådant?
Citera
2018-05-12, 08:10
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Om Sverige får kritik från vänsterfästet Svenska FN-förbundet så är väl steg ett att rensa upp på hemmaplan, inte att klandra FN för sådant?

Visst, men det ena utesluter inte det andra.
Men orsaken till att vissa svenskar och i synnerhet invandrare har blivit mera rasistiska samt hatiska gentemot varandra – och ger tillbaks - är ju p.g.a. den ökade kriminaliteten och gruppvåldtäkterna m.m. som ökat pga. invandringen samt att även de olika invandrarna strider mot varandra.
Citera
2018-05-12, 08:45
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Kasselstrand: # 4: Dränera det politiska träsket!
https://www.youtube.com/watch?v=iMBMo36KML4
Fenomenet är egentligen inte nytt. Det första steget från politiken till lobbysektorn togs av Björn Rosengren sex månader efter att han slutat som näringsminister under regeringen Persson.
https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/almedalen2011/article13271764.ab
Sedan dess har listan blivit längre.
Göran Persson. Filippa Reinfeldt. Göran Hägglund. Carl Bildt. Cecilia Stegö Chilò. Sven-Otto Littorin. Nyamko Sabuni. Enligt en studie gjord för två år sedan har över 200 politiker gått över till PR-världen i Sverige.
https://skiftet.org/2016/04/sa-nastlar-lobby-varlden-sig-in-i-politiken/

Lars Bern om korruptionen bland politiker och medier
”När de har suttit av sina mandatperioder så blir de rikligt belönade av de stora företagen med styrelseposter och annat”…
https://www.youtube.com/watch?v=Db_pKXf9MQ8
Så Wallenbergs-lakejen och deras trogne vapenkrängare Stefan Löfvén lär ju inte behöva oroa sig för sin framtid när han kanske väljer att hoppa av politiken nu till hösten, när de förlorar valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in