Citat:
Ursprungligen postat av
HedgeZero
Svenskarnas parti hade 10 000 gilla-markeringar på Facebook. Det gav 4-5000 röster i riksdagsvalet. Jag tror AfS ska köra en riktad kampanj mot SD-sympatisörer och ingenting annat. Det är där man kan plocka röster enklast.
Piratpartiet har 70 000 gilla och fick 25 000 röster i valet 2014. Jimmie har 134 000 gilla och fick 801 178 röster. Svårt att göra en uppskattning baserat på gilla. En fick 1/3, en annan 8/1. Blir en skillnad på 24 gånger. Löfven har lika många gilla som Åkesson men hela 1 932 711 svenskar tyckte han var bäst i senaste valet. Faktorn ökar till 54. Tror vi kan glömma FB som indikator.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Då kan du tänka dig hur mycket uppmärksamhet och hur många likes AfS kommer få om de så snart som möjligt åker till Växjö och gör nån grej som filmas och sprids överallt.
AfS till Växjö!

Bra, håller med. Man borde vara snabbt på pucken. Smida medans järnet är varmt.
Tyvärr är det nog så att man inte kan springa på alla bollar man vill. Alla har arbeten att gå till och ingen tar ut någon lön. Jag tror man gör vad man kan. Det är bra att du uppmärksammar det här, det läses med all säkerhet av partiledningen. Vi får lita på att de gör rätt bedömning utifrån de resurser som står till förfogande.
Jag seglade från Grekland och efter en lång segling låg jag för ankar rätt utmattad på turkiskt farvatten. Tidigt väcktes jag av ett oljud. Det lät förfärligt. Trodde det var någon varning till oss sjöfarare om en ankommande storm. När jag stack ut mitt huvud hörde jag att oljudet kom från toppen av ett berg. Jag tittade på klockan och den visade 05:00. Först senare förstod jag att det var ett böneupprop. Kunde inte i min vildaste fantasi tro att man basunerade ut dem på småöarna i yttre skärgården. Nu har vi samma utrop i Sverige, behöver inte längre åka dit för upplevelsen.