2018-02-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
orkar inte läsa igenom tråden, pågrund av lathet tyvärr.

Men vad hade drivit mattias flink till att utföra detta?

Hade han gått igenom hel militärhögskola enbart för att få tag i ett vapen?

Döda han bara slumpmässiga?

Vad var hans motiv. Han var ju bara 24 år, vilket var hans motiv?
Svartsjuka, tror att någon före detta flickvän fanns med i flickgänget som blev beskjutna.
Citera
2018-03-03, 12:41
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Svartsjuka, tror att någon före detta flickvän fanns med i flickgänget som blev beskjutna.

Svartsjuka är det naturligtvis. Det där med flickvänner och fd flickvänner måste vi vara lite försiktiga med.
Han var ju ”ihop” med ett fruntimmer som inte var ”ihop” med honom. Det fanns mycket fantasier och annat med i bilden. Hans tankar var hela tiden på andra ställen. Han fabulerade. Han hittade på saker. Han lekte nog med tanken ibland att någon var hans flickvän som aldrig var det . . .
Citera
2018-03-04, 10:43
Medlem
miapetters avatar
Vad hette den dåvarande flickvännen, oavsett om de var/varit tillsammans eller inte?
Citera
2018-03-04, 10:53
Medlem
Enligt en bekant, så är han numera sammanboende med en kvinna i en förort till Stockholm (södra sidan).
Citera
2018-05-12, 03:26
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vad hette den dåvarande flickvännen, oavsett om de var/varit tillsammans eller inte?

I gamla Veckans brott som tog upp fallet refererade polisen (Olavi) till en ”Eva”.
Vet tyvärr inte efternamn.
Citera
2018-05-12, 03:27
Medlem
karlinges avatar
Citat:

Lyssna på P3 dokumentär om ni är för lata att läsa. Där får ni hela bilden, barn.
Citera
2018-05-12, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
I gamla Veckans brott som tog upp fallet refererade polisen (Olavi) till en ”Eva”.
Vet tyvärr inte efternamn.

Eva är i alla fall gift med dragspelaren Bengan Janson som bl a varit med i TV-programmet Körslaget och spelar en del med bl a Kalle Moraeus.
Citera
2018-05-28, 01:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Enligt en bekant, så är han numera sammanboende med en kvinna i en förort till Stockholm (södra sidan).

Äsch! Låt honom vara!
Missförstå mig inte. I 99% av fallen vill jag att mördaren ska få dödsstraff. Men sen finns det de som faktiskt förtjänar en andra chans. Flink är en sådan.
Citera
2018-05-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Äsch! Låt honom vara!
Missförstå mig inte. I 99% av fallen vill jag att mördaren ska få dödsstraff. Men sen finns det de som faktiskt förtjänar en andra chans. Flink är en sådan.
Vi får verkligen hoppas det !
Citera
2018-05-31, 03:43
Medlem
chondropythons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodlesnack
Eva är i alla fall gift med dragspelaren Bengan Janson som bl a varit med i TV-programmet Körslaget och spelar en del med bl a Kalle Moraeus.
.
Stämmer detta verkligen till 100% ?
Citera
2018-06-19, 01:10
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chondropython
.
Stämmer detta verkligen till 100% ?

Det stämmer.
Hon är gift med dragspelaren & är själv en riktigt duktig fiolspelare.
Hon bedriver någon form av campingverksamhet i leksand & är även en del av Leksands spelmansstämma.

En fager kvinna dessutom!
Citera
2018-06-19, 10:09
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Stämmer bra det . Är dock inte polis längre utan lär kampsporter till ungdomar
Snuten som säger att just hans kula styrdes av Gud, utan att gå in på varför Gud var så märkligt frånvarande när Flinks 47 skott avlossades? Kanske Gud är för svag för att styra skott från automatkarbiner?
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Äsch! Låt honom vara!
Citat:
Vi får verkligen hoppas det !
Lever han under sitt riktiga namn då?

Och ca 34 månaders fängelse per offer. Heja humanismen!
Senast redigerad av Herr Lindholm 2018-06-19 kl. 10:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in