2018-05-10, 09:48
Medlem
Ts är avundsjuk för att han inte har råd med Merca
Citera
2018-05-10, 10:54
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Nu är de här folierade i beige gult. Men trådstartaren har inte fattat att merca ägef taximarknaden https://youtu.be/c2jSE3Dmyms

Rost finns på alla bilar.

30 års rostskyddsgaranti om bilen servats o varit på mercedes enligt servicebok sa min handlare o i pappret. Men ja kan ha fel
Citera
2018-05-10, 11:09
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Rosttester Mercedes:
http://www.vibilagare.se/test/rost?make=130

http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-mercedes-e220-bluetec

Man har alltså klätt in bilens underrede i FILT!!!! för att få bilen lyxigare.
Hur tänkte de där?
I någon annan test såg jag dem ta bort filten och där upptäckte man rostiga bromsrör. En Renault 4L hade bromsrör av koppar men inte en MB.
Jag har filtmaterial i hjulhusen.
Fast det är ju ingen Mercedes, det är en Audi gjord i aluminium och jag har inte sett något negativt med det än.
Lite lyxigt sådär men det är klart, på en bil gjord i plåt låter det som en riktigt dålig idé.
Citera
2018-05-10, 12:39
Medlem
aina08s avatar
Ja äger 2 Mercedes, E-klass 2012 diesel och A-klass 2014 bensin.
De är helt klart de bästa bilar jag haft, speciellt E-klassen.
Har ägt flera olika modeller Volvo och Japanska bilar osv och dom kommer inte i närheten av en Mercedes, inga direkt dåliga bilar men ändå stor skillnad.
Grym bil på alla sätt.
Tycker att service kan va lite dyr ibland men tar man sig lite tid och ringer runt och jämför priser mellan olika mercedesverkstäder och sen ställer dom mot varandra kan man få ner priset rejält. Sänkte halva priset förra månaden på servicen av A-klassen utan någon större ansträngning.

Mercedes hade problem med rost på några årsmodeller för några år sedan vilket är allmänt känt men de är borta nu.
En polare har en e-klass från 93 som gått 45.000 mil utan några större problem. Lite rost men motor och låda går som en klocka.
Citera
2018-05-10, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Jag köpte en E200 för några år sedan. Årsmodellen 1995, kamkedja och nästan obefintlig rost då bilen hade gått högt uppe i Norrland. Besiktningsmännen brukar tappa hakan när bilen hissas upp. Inte haft ett enda problem med den och det känns som man sitter i en skön fåtölj när man rullar runt på vägarna. Det bästa köpet i andra hand jag någonsin gjort.

Lägg ner, min far hade samma bil med ungefärligt samma årtal och bilen var rent skräp.
Citera
2018-05-10, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Lägg ner, min far hade samma bil med ungefärligt samma årtal och bilen var rent skräp.

Något av det mest korkade man kan göra är att döma något utifrån egen erfarenhet av en enhet, eller ett extremt fåtal i relation till totalt antal tillverkade. Det har liksom noll bevisvärde.
Citera
2018-05-11, 11:48
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Det låter som om din far behöver ha med sig en god man när han ska köpa begagnade bilar alltså.
Eller om han köpte den ny så bör han inte ha en bil över huvud taget.
Citera
2018-05-11, 12:47
Medlem
Machiavellys avatar
Idag har du 30 års rostgaranti på de nya bilarna. Alla andra erbjuder maximalt 8-12 år.
Citera
2018-05-11, 14:33
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Idag har du 30 års rostgaranti på de nya bilarna. Alla andra erbjuder maximalt 8-12 år.

Mercedes 30-års rostgaranti är en stor fet bluff. Tvisterna i domstolar tunt om i världen är oräkneliga vid det här laget.

Villkoren för garantin får bilägaren veta först vid reklamationen. Nästan alltid hittar bilföretaget på någon detalj som sätter garantin ur spel. Det kan räcka med att du vid ett enda tillfälle anlitat en icke-märkesverkstad för byte av olja och filter för att garantin ska vara ogiltig.

Det kunde lika gärna utlovas 150 års rostgaranti eftersom hela påhittet är bluff och aldrig gäller pga listigt utformade undantag.
Citera
2018-05-11, 15:24
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Mercedes 30-års rostgaranti är en stor fet bluff. Tvisterna i domstolar tunt om i världen är oräkneliga vid det här laget.

Så sant, den garantin är inte ens värd pappret den är skriven på...
Citera
2018-05-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Något av det mest korkade man kan göra är att döma något utifrån egen erfarenhet av en enhet, eller ett extremt fåtal i relation till totalt antal tillverkade. Det har liksom noll bevisvärde.

Som t.ex. påstående att bilen är i stort är rostfri av egen erfarenhet.
Hur tänker du?
Citera
2018-05-11, 23:14
Medlem
godboys avatar
Att Mercedes är stora inom taxi, ja det var på 1980 talet det. Ser enstaka Mercedes som taxi idag. Här har flottan bytts ut många gånger om. Volvo torde väl vara störst, men förvånansvärt många Toyota hybrider rullar som taxi här i Göteborg. Kan väl dock tycka att de är lite trånga för att vara taxi men jag bryr mig inte då jag nästan aldrig åker taxi idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in