2018-05-11, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Vad ADHD svammlar om intresserar mig inte det minsta.
Att MFF kommer att få det svårt att vinna guld tror jag, men inget är omöjligt. Och speciellt när man har pengarna att kunna ta in fler spelare.
Man ska nog inte räkna bort något lag på övre halvan än. Haken med Malmö är väl att, utöver att de måste ta några treor, så måste de andra lagen börja tappa.
Kvar till VM för Malmö
Trelleborg (b)
Bajen (b)
Häcken (b)
Dalkurd (h)

De står på 11p nu efter 8 matcher. De bör väl satsa på minst 8p på de fyra, och gärna vinna mot Bajen som nu ligger 8p före (med en match mindre spelad).
2018-05-11, 18:09
Medlem
Inget svammel här inte. Malmö har redan torskat för många matcher för att ha en rimlig chans på guldet. Lägg därtill att varken Hammarby, AIK eller Örebro förlorat ännu. MFF:s enda chans ligger i att dels gå rent själva resten av säsongen samtidigt som någon, av ovan nämnda klappar ihop totalt under hösten. Så nej, det händer inte. Malmö får rikta in sig på en så pass bra avslutning av vårsäsongen som möjligt och därefter sikta på att nå en topp 4 placering i bästa fall.
2018-05-11, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Man ska nog inte räkna bort något lag på övre halvan än. Haken med Malmö är väl att, utöver att de måste ta några treor, så måste de andra lagen börja tappa.
Kvar till VM för Malmö
Trelleborg (b)
Bajen (b)
Häcken (b)
Dalkurd (h)

De står på 11p nu efter 8 matcher. De bör väl satsa på minst 8p på de fyra, och gärna vinna mot Bajen som nu ligger 8p före (med en match mindre spelad).
Jag tror på vinst i alla matcher för MFF utom mot Bajen där det kommer sluta lika.

Är det den ordningen som gäller för MFF med 3 bortamatcher på raken?
2018-05-11, 19:26
Medlem
Citat:
Jag tror på vinst i alla matcher för MFF utom mot Bajen där det kommer sluta lika.

Häcken spelas i Malmö. Fel av mig.

Som kompensation kan jag som värdelös info komplettera med att Örebro är bästa borta lag med 10p på 4 bortamatcher. Brommapojkarna och Dalkurd har tagit 0p borta so far.
Trelleborg..... 0 poäng hemma. De tar emot Malmö till helgen.
2018-05-11, 19:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Häcken är en hemmamatch.
2018-05-11, 19:48
Medlem
BP hemma imorgon. Känns lurigt. På pappret är det en match vi bör vinna då vi ärbättre än BP totalt sett och dessutom är vi obesegrade hemma. Men BP skrällde senast mot Djurgården och kan vara på gång så vi ska inte ta ut något i förskott. En bra dag vinner vi dock denna match 7 dagar i veckan. - 3-1 blir mitt tips.
2018-05-11, 19:53
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Inget svammel här inte. Malmö har redan torskat för många matcher för att ha en rimlig chans på guldet. Lägg därtill att varken Hammarby, AIK eller Örebro förlorat ännu. MFF:s enda chans ligger i att dels gå rent själva resten av säsongen samtidigt som någon, av ovan nämnda klappar ihop totalt under hösten. Så nej, det händer inte. Malmö får rikta in sig på en så pass bra avslutning av vårsäsongen som möjligt och därefter sikta på att nå en topp 4 placering i bästa fall.

MFF har väl typ 80 poäng kvar att spela om, tar dom ca 55 poäng så kan dom vinna. Serien avgörs aldrig i maj.
2018-05-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
MFF har väl typ 80 poäng kvar att spela om, tar dom ca 55 poäng så kan dom vinna. Serien avgörs aldrig i maj.
Visst, teoretiskt sett är det inte kört för dom, men det känns inte troligt att både Hammarby och AIK ska dala.
2018-05-11, 20:03
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Visst, teoretiskt sett är det inte kört för dom, men det känns inte troligt att både Hammarby och AIK ska dala.
Gapet är stort men inte orealistiskt att hämta upp. 7 poäng upp till oss och 8 till Hammarby där sistnämnde har en match mindre spelad vore inte ens omöjligt om vi så var inne i omgång 25. Utgångsläget för MFF är jobbigt och särskilt med tanke på att MP inte verkar va tränaren som kan vända en skuta.

Btw hur kommer det sig att MFF har ytterligare en hängmatch nu på onsdag borta mot Hammarby?
2018-05-11, 20:17
Medlem
OleYellers avatar
Jesper Karlström, alltså. Han har känts medel och mellanmjölk på alla sätt och vis. Men nu på typ två matcher har han skapat sig en riktigt stark USP! Sällan man ser ett sånt brett genomslag. Hoppas han gillar det. Vissa växer ju av den svarta hatten.
2018-05-11, 21:26
Medlem
Citat:

Citat:
Vad svammlar du om id*ot!? Malmö har 3 förluster och du menar på att dom inte kan vinna allsvenskan då?
Man är 7 poäng efter AIK med lika många spelade matcher och 8 poäng efter Hammarby som har en match mindre spelad.

Klart som fan att MFF har alla chanser att vinna serien även om det kan bli tufft. Dessutom är det laget som har bäst förutsättningar att kunna vända på det negativa iom det konto man har till förfogande.

Jag är ganska säker på Hammarby kommer falla i tabellen och att MFF kommer vara med och fajtas om topp placeringar.
2018-05-11, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Dom har väl 22 matcher kvar? Alltså 66 poäng. Skall till ett jävla mirakel för att dom ens skall vara nära guldet i år. Helst med tanke på hur eländiga dom sett ut hittills. Men visst, sparkas MP och dom gör ett bra sommarfönster så lär dom lyfta, men till guld? Nja. Jag tror att AIK kommer ta ett väldigt komfortabelt guld i år.

Lyckas MFF däremot ta det så är väl det nästan i klass med Blåvitts guld (95?) när dom låg sist i allsvenskan efter 5-6 omgångar med färre lag och matcher.
Senast redigerad av trazke 2018-05-11 kl. 21:34.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in