2018-05-11, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Det där med att vinna titlar stämmer givetvis över en längre tid. Men nu snackar vi denna säsong, Eric gick för att vinna titlar. Och återigen, denna säsong så kommer han inte vinna nånting. Möjligtvis, på sin höjd, få spela Champions League. Men det ser onekligen mörkt ut nu och det är ingen titel.

Men absolut, stannar han i Malmö i fem år så kommer han givetvis vinna 1,2 kanske 3 titlar mer än vad han skulle göra i GIF. Men större än så är inte skillnaden.
Om vi snackar denna säsong så tror jag Eric trivs ypperligt i MFF och ångra inte sitt val. Med eller utan titlar.
2018-05-11, 14:36
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Sedan vad då? 2012?

Publik är inte allt. Det ser bra ut för er i år, kanske början på något nytt?

Det är precis det de är.

vårt höga snitt sedan 2013 ger en grundintäkt som är mycket stark. Sedan 2014 har vi höjt biljettpriserna i omgångar och samtidigt behållit vår höga snitt, och därmed ökat intäkterna ordentligt.

Det höga publiksnittet lockar till sig sponsorer, stora som små.

Sist men inte minst, publiken är en magnet för spelare som vill spela inför mycket publik.

Det enda som saknas är spelarförsäljningar, men faktumet att vi inte är beroende av dem för att köpa spelare ger oss förutsättningar andra inte har.
2018-05-11, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Om vi snackar denna säsong så tror jag Eric trivs ypperligt i MFF och ångra inte sitt val. Med eller utan titlar.

Absolut, det gör han säkert. Men målet han hade med MFF var att vinna titlar, det kommer han inte göra. Oavsett om han trivs i stan eller ej.
2018-05-11, 14:49
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Absolut, det gör han säkert. Men målet han hade med MFF var att vinna titlar, det kommer han inte göra. Oavsett om han trivs i stan eller ej.
Han vinner inga titlar med Malmö denna säsong nä. Men nästa säsong kan vi mycket möjligt vända på trenden och Eric kan då få sin titel
2018-05-11, 14:52
Medlem
Citat:
Nu är inte säsongen över och Eric kan kanske titulera sig som Svensk mästare i höst.
2018-05-11, 14:53
Avslutad
Citat:
Nu är inte säsongen över och Eric kan kanske titulera sig som Svensk mästare i höst.

Hahahahaha, tror MFF supportrar fortfarande på SM-guld i år? Du måste ju bara vara ett undantag? Hoppas verkligen det.
MFF är ju kassa i år, tom sämre än mitt krisladdade IFK.
2018-05-11, 15:01
Medlem
Citat:
Hahahahaha, tror MFF supportrar fortfarande på SM-guld i år? Du måste ju bara vara ett undantag? Hoppas verkligen det.
MFF är ju kassa i år, tom sämre än mitt krisladdade IFK.
Nej jag är inte MFF supporter. Men jag räknar dock inte bort MFF då dom har en bredd trupp och kommer säkert att värva spelare. Jag tror också att en ny tränare kommer att finnas på plats inom en snar framtid.
MFF har pengarna för kunna vända på skutan. Till skilland på tex IFK.
Hammarby kommer inte att hålla säsongen ut, dessutom tror jag pedofilen Hamad kommer att lämna i sommar.
2018-05-11, 15:05
Medlem
Malmö lär inte vinna Allsvenskan denna säsong och därför får Erics säsong i MFF ses som ett misslyckande oavsett om han trivs i såväl staden och klubben. Man ska komma ihåg att den absolut största anledningen till att han flyttade var för att vinna titlar.
2018-05-11, 15:08
Avslutad
Citat:
Nej jag är inte MFF supporter. Men jag räknar dock inte bort MFF då dom har en bredd trupp och kommer säkert att värva spelare. Jag tror också att en ny tränare kommer att finnas på plats inom en snar framtid.
MFF har pengarna för kunna vända på skutan. Till skilland på tex IFK.
Hammarby kommer inte att hålla säsongen ut, dessutom tror jag pedofilen Hamad kommer att lämna i sommar.

Läs, Azdz svar.

Malmö har inte en bred trupp, om man tex jämför med tidigare säsong så har de försämrat truppen rejält, speciellt bredden. Visst, de har bra spets kvar men bänken är betydligt sämre i år.

IFK har inte pengarna nej, men spelar en betydligt attraktivare fotboll, dessutom med betydligt mindre resurser, än tex MFF. Som poya uttryckte det, ni har 500 miljoner på banken och slår inlägg?

Ny tränare absolut, men inget SM-guld I ÅR för det.
2018-05-11, 15:12
Medlem
Citat:
Läs, Azdz svar.

Malmö har inte en bred trupp, om man tex jämför med tidigare säsong så har de försämrat truppen rejält, speciellt bredden. Visst, de har bra spets kvar men bänken är betydligt sämre i år.

IFK har inte pengarna nej, men spelar en betydligt attraktivare fotboll, dessutom med betydligt mindre resurser, än tex MFF. Som poya uttryckte det, ni har 500 miljoner på banken och slår inlägg?

Ny tränare absolut, men inget SM-guld I ÅR för det.
Vad ADHD svammlar om intresserar mig inte det minsta.
Att MFF kommer att få det svårt att vinna guld tror jag, men inget är omöjligt. Och speciellt när man har pengarna att kunna ta in fler spelare.
2018-05-11, 15:22
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Det var lite hårt sagt. Grattis DIF.

Cupen känns väl sådär egentligen, är väl knappast nåt man drömmer om. Däremot betyder själva segern mycket för laget, sammanhållningen, att komma tillbaks efter 3 tunga förluster etc etc och för det kan man väl få vara lite glad iaf.
2018-05-11, 16:41
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Say what?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in