Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
..och när sedan SvD:s Ivar Arpi på sin facebook kommenterade haverikurdens krönika med att han tror att Özz Nujen behöver semester, så tror i alla fall jag att the bottom snart är nådd för vår lille komiker.

Jag tror att ÖN nu går sin sista match. Han är uppe i ringen och möter inte bara Arpi, JJ och Bert Karlsson, utan dessutom tusentals byggnadsarbetare som läst vad Kristian Borg skrev i senaste numret av Byggnadsarbetaren.
Özz Nujen kommer inte att resa sig på 9 och inte kommer klockan att rädda honom. Hans tid som komiker och människa i Sverige är ute!

https://www.byggnadsarbetaren.se/jobb-for-ozz-och-asbestsanering-terroristen-akilovs-tid-pa-svenska-byggen/

Polletten börjar trilla ner hos sossarna, arbetarklassen och hos svenskar som arbetar inom låglöneyrken.

Alla dessa invällare från tredje världen kommer i bästa fall dumpa lönerna inom byggnads, transport, LO, där arbetarna redan nu har låga löner. Butiker kommer läggas ner när folk handlar mer och mer på nätet, eller så går de inom handels över till självscanning. Det är bara centrala köpcentra som kommer överleva, då platser som Mall of Scandinavia är ett vuxendagis för socioekonomiskt utsatta grupper.

Det sämsta för sossarnas väljare ser vi redan, att ingen av dessa nya grupper från tredje världen, kommer in på arbetsmarknaden med en lön de kan leva på. Vi har att se fram emot välfärd och bidragssystem som kollapsar. Kravaller där svaga grupper ställs mot varandra, samtidigt som duktigt folk som flyr. Det är de svagaste svenskarna som kommer få betala för Özz och alla dessa onda krafters härjande, som undergrävt välfärden för egen vinning skull.

Det kommer inte gå för Özz att försörja sig på att häckla svenskar i framtiden, och tjäna pengar på att se ful och dum ut.
Citera
2018-05-11, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Nja, varför skall en välanpassad kurd ta avstånd från knäppgökar som Soran Ismail och Özz Nujen? Jag tar inte ansvar för vare sig Gustaf Fridolin, Fredrik Reinfeldt eller Gudrun Schyman bara för att de är svenskar. Känner ingen gemensamhet med dem.

Det är väl snarare hans komikerkollega som jag glömt namnet på som borde ta avstånd innan han själv följer med denne vedervärdiga människa ner i dyn.

Soran eller Özz?

Vad är värst i Sverige. Sexualbrott, skattebrott, penningtvätt?

Vilka plumpa skämt är roligast?

Jag vet inte, då jag saknar humor, och ser inget roligt i att folk blir rika på att häckla sina välgörare.
Citera
2018-05-11, 15:20
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Att han är kvar på expressen är skandal

Birro blev utslängd för en fika med en högt uppsatt sverigedemokrat idioten Özz får vara kvar. Han passar där med den andra idioten Schulman och ger expressen ännu sämre rykte.

Hur går det med advokatsamfundets utredningen mot systern? Hon borde förlora titeln som advokat.
Citera
2018-05-11, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Polletten börjar trilla ner hos sossarna, arbetarklassen och hos svenskar som arbetar inom låglöneyrken.

Alla dessa invällare från tredje världen kommer i bästa fall dumpa lönerna inom byggnads, transport, LO, där arbetarna redan nu har låga löner. Butiker kommer läggas ner när folk handlar mer och mer på nätet, eller så går de inom handels över till självscanning. Det är bara centrala köpcentra som kommer överleva, då platser som Mall of Scandinavia är ett vuxendagis för socioekonomiskt utsatta grupper.

Det sämsta för sossarnas väljare ser vi redan, att ingen av dessa nya grupper från tredje världen, kommer in på arbetsmarknaden med en lön de kan leva på. Vi har att se fram emot välfärd och bidragssystem som kollapsar. Kravaller där svaga grupper ställs mot varandra, samtidigt som duktigt folk som flyr. Det är de svagaste svenskarna som kommer få betala för Özz och alla dessa onda krafters härjande, som undergrävt välfärden för egen vinning skull.

Det kommer inte gå för Özz att försörja sig på att häckla svenskar i framtiden, och tjäna pengar på att se ful och dum ut.

Tack för bra inlägg! Med risk för att gå OT tror jag du har rätt.

Det här kravlösa bidragssamhället går mot sitt slut. Vi går mot en lågkonjunktur med allt det innebär och då måste det skäras ner på alla möjliga håll - inte minst i transfereringarna. Det kommer att gapas och kacklas hos kravmaskinerna, men det hjälper inte. Inte att panikhöja skatterna, heller.

Det i sin tur kan leda från allt från parlamentariskt kaos till direkta våldsamheter.

Om vi svenskar varit toleranta och välvilliga till flyktingmottagning och främmande kulturer riskerar det att ta en vändning som ingen tidigare haft anledning att ens försöka föreställa sig.

Det kan gå snabbt när vindarna vänder.

Dock inte lika snabbt som Özz uttåg ut finrummen. Han är totalt rökt.

Efter denna lilla OT-utvikning ser jag fram emot att läsa nya avslöjanden om vår egen lilla ärkepajas.
Citera
2018-05-11, 16:45
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag tror att det var försent för den storkäftade Özz?

Om jag inte är fel ute så hade hans Expressen-ledare om Svenskars usla skattemoral .m.m. publicerats innan skattefusket rörande Özzbeken blivit känt?

Klantraditionerna förhindrar ödmjukhet och pudlande, så det var bara att gapa "pedofil" till JJ, fortsätta att spotta på Svenskar som folk och hoppas på att den korrumperade kultureliten fortfarande håller piedestalen stadig då Özz sitter på den.
Klart att Özz är körd!
Men man kan ju (nästan) förstå hur han tänker. Här har han pissat på svenskar i åratal och gjort karriär. De har vridit sig av skratt när den hånleende kurden förnedrar dem. Han förstår inte vad som har förändrats!
Alla som betalat pengar till/gillat denna tomte har en stor skuld i det hela.
Citera
2018-05-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Tack för bra inlägg! Med risk för att gå OT tror jag du har rätt.

Det här kravlösa bidragssamhället går mot sitt slut. Vi går mot en lågkonjunktur med allt det innebär och då måste det skäras ner på alla möjliga håll - inte minst i transfereringarna. Det kommer att gapas och kacklas hos kravmaskinerna, men det hjälper inte. Inte att panikhöja skatterna, heller.

Det i sin tur kan leda från allt från parlamentariskt kaos till direkta våldsamheter.

Om vi svenskar varit toleranta och välvilliga till flyktingmottagning och främmande kulturer riskerar det att ta en vändning som ingen tidigare haft anledning att ens försöka föreställa sig.

Det kan gå snabbt när vindarna vänder.

Dock inte lika snabbt som Özz uttåg ut finrummen. Han är totalt rökt.

Efter denna lilla OT-utvikning ser jag fram emot att läsa nya avslöjanden om vår egen lilla ärkepajas.

Jag tycker inte det är off topic. Det är ju det saken handlar om. Det spelar ingen roll hur välvilliga vi är. Det går åt helvete.

Det krävs extrema exempel som Soran och Özz där det blir övertydligt hur vi belönas med förakt. I stället för att bli en del av samhället och betala skatt lever dessa klaner på att häckla och lura oss. Det som började så bra slutar i rena rama förskräckelsen, där mänskliga rättigheter förvandlats till en asylindustri för tredje världens socioekonomiska pack.

När klaner som Nujen hakar på och tar för sig av skattemedel, utan att ge tillbaka, vet vi vad för folk det är som aldrig kommer integreras. Att Özz kallar oss alla för rasister när vi inte vill bli plundrade är inte komiskt, och att vi reagerar negativt på att pengar ska hamna hos terrorister som Akilov är Özz för korkad att inse vidden av.
Citera
2018-05-11, 17:29
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
ÖN följer naturligtvis den här tråden och småsvettas i sin med trendsymboler rikt dekorerade T-shirt. Hej Özz. Han pratar på telefon med den snart f.d. asyladvokaten, syster Debbie och den högst ofrivillige byggmästaren, Richard Dam. Stämningen varierar mellan uppgivenhet och panik. Röstläget är högt. De skriker, de hatar oss och kanske varandra.

Och allt detta äger rum samtidigt som det svenska folket defintivt är färdiga med invandring och mångkultur. It’s out in the open and you can’t put it back.

I just detta läge bestämmer sig alltså Özz Nujen för att positionera sig bland de problematiserade invandrarna i stället för bland oss svenskar.

Om vi utgår ifrån att ÖN är åtminstone normalbegåvad så kan haveriet inte tolkas på annat sätt än att de medeltida traditionerna och klankulturen trumfar alla intellektuella och kognitiva processer. D v s, man kan faktiskt vara uppfostrad till dumhet.

Det är faktiskt sant på ett vis, men snarare så att man inte är uppfostrad till smarthet.
Individen är ett hot mot kollektivet och barn uppfostras inte och tillåts inte att bli självständiga individer. Vi tränar barn från tidig ålder att ta personligt ansvar för sina handlingra och därmed utveckklas ett konsekvenstänk. De här människorna är tonåringar och tilllåts aldrig bli vuxna och frigöra sig. De bestämmer inte själva över sitt liv. I feministisk anda så pratar vi om hedersförtryck ifrån ett våldspersketiv, men i skam klankulturen är man livegen. Bokstavligen, om du går emot klanen så kan du dö. Det sker ganska sällan, men personen blir helt klart utfryst av hela släkten, Özz kanske inte har nåt val här.
Att han drar in pappa som kört taxi, och mamma som jobbat inom vården tyder nog på att pappa säger - lös det här. Eller att pappa bestämmer att Özz får ta smällen, systern är mer värdefull för klanen. Eller så har man bestämt att lägga det på svågern som är utanför klanen och svensk.

Vem vet, Özz är inte fri att agera själv i alla fall.
Citera
2018-05-11, 17:36
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
(det fetade)
..och när sedan SvD:s Ivar Arpi på sin facebook kommenterade haverikurdens krönika med att han tror att Özz Nujen behöver semester, så tror i alla fall jag att the bottom snart är nådd för vår lille komiker.

Jag tror att ÖN nu går sin sista match. Han är uppe i ringen och möter inte bara Arpi, JJ och Bert Karlsson, utan dessutom tusentals byggnadsarbetare som läst vad Kristian Borg skrev i senaste numret av Byggnadsarbetaren.
Özz Nujen kommer inte att resa sig på 9 och inte kommer klockan att rädda honom. Hans tid som komiker och människa i Sverige är ute!

https://www.byggnadsarbetaren.se/jobb-for-ozz-och-asbestsanering-terroristen-akilovs-tid-pa-svenska-byggen/

Om jag läser byggnadsarbetaren så verkar systern vara den stora boven i detta. De pengar han fått från henne och hennes man verkar sticka ut rejält, det är för stora summor för att handla om att städa efter andra. Hade han sagt att det var lön till mig och mina homies hade det varit en annan sak, nu var det han som slank in med dom, och han fick den jättesumman. Nej alla ljuger här, ingen talar sanning.
Citera
2018-05-11, 19:03
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Om jag inte är fel ute så hade hans Expressen-ledare om Svenskars usla skattemoral .m.m. publicerats innan skattefusket rörande Özzbeken blivit känt?

Med reservation för att jag också kan vara fel ute.

Jag tror faktiskt att det bara handlade om ett par dagar från att krönikan publicerades till att skiten träffade fläkten (och Özz ansikte). Eller om det var typ samtidigt.

I vilket fall som helst: Sällsynt dålig tajming för turdkomikern
Citera
2018-05-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Om jag läser byggnadsarbetaren så verkar systern vara den stora boven i detta. De pengar han fått från henne och hennes man verkar sticka ut rejält, det är för stora summor för att handla om att städa efter andra. Hade han sagt att det var lön till mig och mina homies hade det varit en annan sak, nu var det han som slank in med dom, och han fick den jättesumman. Nej alla ljuger här, ingen talar sanning.

Tror du läser helt rätt. Den stora boven i detta är givetvis och tveklöst, asyladvokaten Debbie Nujen, storasyster till Özz.
Vi ondgör oss här i tråden över ÖN:s usla moral och hans enorma hyckleri och det med all rätt. Men Debbie Nujen är ju sju resor värre än lillebror Özz, eftersom hon är jurist med advokats titel och därför åtnjuter allmänhetens förtroende. Det förtroendet är nu förbrukat när det visar sig att hon brutit mot det mesta, både i moraliskt och juridiskt hänseende. Debbie Nujen är advokat, men en girig och rutten sådan. Att hon inte tvekar inför att svart utnyttja dem som är asylsökande, visar på en exempellös ruttenhet. Hon missbrukar människor och hon missbrukar sin titel!

Som 'Vresrosen' tagit upp här, så har Debbie Nujen hittills kommit undan granskning och jag litar inte heller på att Anne Ramberg kommer att kasta ut Debbie till en ylande vargflock. Medlemmar i Samfundet tillhör ett frälse och skyddas av de sina. Det är ett oskick och det är vad Debbie Nujen har utnyttjat. Kanske kan Akilov-skandalen bli en vändpunkt? MSM-journalisterna vägrar göra sitt jobb, men det finns tack och lov andra. Som vill granska och rapportera.
Citera
2018-05-11, 21:17
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Tror du läser helt rätt. Den stora boven i detta är givetvis och tveklöst, asyladvokaten Debbie Nujen, storasyster till Özz.
Vi ondgör oss här i tråden över ÖN:s usla moral och hans enorma hyckleri och det med all rätt. Men Debbie Nujen är ju sju resor värre än lillebror Özz, eftersom hon är jurist med advokats titel och därför åtnjuter allmänhetens förtroende. Det förtroendet är nu förbrukat när det visar sig att hon brutit mot det mesta, både i moraliskt och juridiskt hänseende. Debbie Nujen är advokat, men en girig och rutten sådan. Att hon inte tvekar inför att svart utnyttja dem som är asylsökande, visar på en exempellös ruttenhet. Hon missbrukar människor och hon missbrukar sin titel!

Som 'Vresrosen' tagit upp här, så har Debbie Nujen hittills kommit undan granskning och jag litar inte heller på att Anne Ramberg kommer att kasta ut Debbie till en ylande vargflock. Medlemmar i Samfundet tillhör ett frälse och skyddas av de sina. Det är ett oskick och det är vad Debbie Nujen har utnyttjat. Kanske kan Akilov-skandalen bli en vändpunkt? MSM-journalisterna vägrar göra sitt jobb, men det finns tack och lov andra. Som vill granska och rapportera.

Advokatsamfundets sätt att inte agera med skyndsamhet när en av deras invalda advokater hyr svart arbetskraft för att slippa göra upphandlingar mot entreprenörer som betalar skatt, arbetsgivaravgifter och certifierad för bla asbest sanering och säkerhetsrutiner i samband med sådant arbete är givetvus beklämmande.

I USA i veckan (notera vi pratar ett händelseförlopp kortare än 7dgr) fick Trumps nye advokat Rudolph Giuliani avgå från sitt advokat kontor då han påstått att man visst kan betala olika aktiviteter genom sitt klientmedelskonto likt Trump gjort via annan advokat tidigare. Advokatfirman tog omedelbart Giuliani ur tjänst, hemsida och dementerade själva uppgifterna han lämnat till media. Det kom aldrig till deras advokatsamfund ens... Båda länderna är demokratier. Pyttsan, Sverige är en ankdamm där man visst kan hållas om ryggen i månader, indirekt terrorfinansiär till trots.

Kan man inte agera i ett sånt här enkelt ärende är jag nog en av många som tycker detta samfund bör byggas upp från grunden igen, dess nuvarande ansvariga bö givetvis omedelbums entledigas. SKANDAL !
Citera
2018-05-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Birro blev utslängd för en fika med en högt uppsatt sverigedemokrat idioten Özz får vara kvar. Han passar där med den andra idioten Schulman och ger expressen ännu sämre rykte.

Hur går det med advokatsamfundets utredningen mot systern? Hon borde förlora titeln som advokat.
Mycket relevant synpunkt. Det är inte bara Özz själv som lider av patologisk dubbelmoral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in