Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-11, 09:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Spännblatte alltså, ja inte får hen någon respekt eller hjälp ifrån mig heller. Men jag har funderat om hens begrepp om svenskhet är detsamma som vår. Förmodligen har hen bara vuxit upp med sådan spännblattekultur rakt igenom. Det är den hen tror är den svenskhet som hen upplevt som hen vänder sig emot. Därför förstår hen inget av vad svenskhet egentligen är.
Men det är som Mona Sahlin säger, det finns ingen svenskhet. Nä men då kan väl Mona Sahlin och Haverikurden Özz säga att de inte är svenska så då kan man ju kasta ut bägge ?

Jag menar vad fan ska vi med en otacksam Turd-Kurd till och som dessutom finansierade Akilov ?
Karln är tamigfan en jubelåsna och idiot rakt igenom, en fårskalle och skitstövel

Jag tror faktiskt han vuxit upp i ett svenskt område, det är därför han verkat "integrerad" och kunnat skämta om svenska egenheter; men han har fått hela sin moral, sitt tankesätt och kultur från sin familj och den kurdiska diasporan. Svenskhatet har vuxit var gång en svensk tjej mobbat honom för att han är ful eller någon har skrattat åt honom för att han är dum. För honom och många andra är all kritik eller avsaknad av beröm och beundran rasism. Det spelar ingen roll vad Sverige inkvoterar honom till och hur mycket pengar hans familj tjänat på svenska skattebetalare; hatet och föraktet mot svenskar kommer alltid att finnas där. Man kan aldrig muta en invandrare till att integreras. De invandrare som är integrerade och förstår och respekterar svenskar är de som på egen hand lyckats i samhället för att de är smarta, har social kompetens och är arbetsamma.
Citera
2018-05-11, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
[..]
Jag tror att denna krönika var så långt Expressen var villiga att pudla och erkänna att de hade fel om Özz.

Vi har sett senaste tiden att flera personer får ett rep att hänga sig i, då de själva förklarar för läsarna på bästa sätt vilka idioter de är! Det vi ser är att det finns idioter som själva skriver saker som ingen tidning skulle våga publicera, om de talat på detta sätt i en intervju.

Ingen kan skriva om Özz inställning till Sverige och svenskarna bättre än vad han gör själv. Samma sak med Horace Engdahl och hans unkna människosyn. Det handlar om skitstövlar som blivit upphöjda för ingenting, och lever i villfarelsen att de är berättigade. Kurder och gentlemän. Man måste ju hånle åt eländet!

Jag tycker det är intressant dokument av vår tid där nollor blir upphöjda för att de fyller en uppgift, där man vill uppnå absurda bilder av verkligheten, för att legitimera den makt som undergräver demokratin och alla de värden som kännetecknar en rättsstat.

Nu står de där på Expressen om funderar över sina mammors pension och sin egen. De undrar över sin egen framtid, och om all den skatt de betalar som kommer gå in i Özz och hans klans fickor. Den stora frågan är om kollegorna unnar Özz all denna härlighet!

Det finns olika sätt att djävlas på, och en bra sätt är att låta Özz sköta snacket.

(det fetade)
..och när sedan SvD:s Ivar Arpi på sin facebook kommenterade haverikurdens krönika med att han tror att Özz Nujen behöver semester, så tror i alla fall jag att the bottom snart är nådd för vår lille komiker.

Jag tror att ÖN nu går sin sista match. Han är uppe i ringen och möter inte bara Arpi, JJ och Bert Karlsson, utan dessutom tusentals byggnadsarbetare som läst vad Kristian Borg skrev i senaste numret av Byggnadsarbetaren.
Özz Nujen kommer inte att resa sig på 9 och inte kommer klockan att rädda honom. Hans tid som komiker och människa i Sverige är ute!

https://www.byggnadsarbetaren.se/jobb-for-ozz-och-asbestsanering-terroristen-akilovs-tid-pa-svenska-byggen/
Citera
2018-05-11, 10:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Jag menar Ekobrottsmyndigheten måste väl för fan ringa upp svågern någon gång nu och fråga honom ? Eller Löfvén eller Fridolin kan ju ringa upp tro ?
Att det är ingen som har tänkt på att ringa upp svågern det är ju för fan skandal ?

Skattemyndigheten har nog skickat sina brev med begäran om en lång lista kompletterande uppgifter; med sista dag att svara till svågern, systern och fadern. Hur Ekobrottsmyndigheten arbetar vet jag inte.
Citera
2018-05-11, 10:28
Medlem
Mr.Swedens avatar
ÖN följer naturligtvis den här tråden och småsvettas i sin med trendsymboler rikt dekorerade T-shirt. Hej Özz. Han pratar på telefon med den snart f.d. asyladvokaten, syster Debbie och den högst ofrivillige byggmästaren, Richard Dam. Stämningen varierar mellan uppgivenhet och panik. Röstläget är högt. De skriker, de hatar oss och kanske varandra.

Och allt detta äger rum samtidigt som det svenska folket defintivt är färdiga med invandring och mångkultur. It’s out in the open and you can’t put it back.

I just detta läge bestämmer sig alltså Özz Nujen för att positionera sig bland de problematiserade invandrarna i stället för bland oss svenskar.

Om vi utgår ifrån att ÖN är åtminstone normalbegåvad så kan haveriet inte tolkas på annat sätt än att de medeltida traditionerna och klankulturen trumfar alla intellektuella och kognitiva processer. D v s, man kan faktiskt vara uppfostrad till dumhet.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2018-05-11 kl. 10:32.
Citera
2018-05-11, 10:57
Medlem
Verkligen fascinerande att se hur stereotypt "blattigt" hans beteende är. Nujen blir som ett massivt redpill för hela landet; ingen kan läsa den här absurda krönikan utan den krypande insikten att "den här killen är inte som oss".

Allt han hade behövt göra för att rädda sin karriär var att visa lite skuld, ödmjukhet och ånger. Men den klassiska egobabben är helt oförmögen till detta, det finns bara inte i honom. Allt är alltid någon annans fel.
Citera
2018-05-11, 11:49
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Skattemyndigheten har nog skickat sina brev med begäran om en lång lista kompletterande uppgifter; med sista dag att svara till svågern, systern och fadern. Hur Ekobrottsmyndigheten arbetar vet jag inte.
Inte helt säker men där hamnar det väl först efter att Skatteverket har rapporterat allvarligare ärenden till åklagaren?
https://www.skatteverket.se/omoss/varverksamhet/styrningochuppfoljning/skattekontroller/specialgranskningar/ekonomiskbrottslighet.4.76a43be412206334b898000516 94.html?q=rapport+till+%C3%A5klagare
Citat:
Ekonomisk brottslighet
Skatteverket motverkar ekonomisk brottslighet på olika sätt. Om vi i våra skattekontroller misstänker brott överlämnar vi ärendet till åklagare. Vi samarbetar också med branscher där risken för skattefel är hög och med upphandlare och andra aktörer som kommer i kontakt med den svarta ekonomin.

Här finns en mer detaljerad förklaring.
https://www.skatteverket.se/omoss/organisation/skattebrottsenheten.4.2e56d4ba1202f95012080003259. html
Citat:
Skatteverkets skattebrottsenhet
Skatteverket har i uppdrag att utreda, förhindra och förebygga ekonomisk brottslighet inom skatteområdet.

För att förhindra skattefusk finns ett straffrättsligt sanktionssystem, främst reglerat i Skattebrottslagen (1971:69). Lagstiftningen tar huvudsakligen sikte på skatteundandraganden som avser större belopp och som görs uppsåtligen eller av grov oaktsamhet.

För att genomföra uppdraget finns det inom Skatteverket en skatte*brottsenhet (SBE) som fungerar som en självständig verksamhetsgren. Skattebrottsenhetens verksamhet regleras i lagen (1997:1024) om Skatteverkets medverkan i brottsutredningar med mera. Enligt denna lag får åklagare begära biträde av skattebrottsenheten vid brottsutredningar. Skattebrottsenheten biträder i förundersökningar som leds av åklagare vid Ekobrottsmyndigheten eller Åklagarmyndigheten. Av lagen framgår också att skatte*brottsenheten ska verka för att förebygga brott samt att man har rätt att arbeta med underrättelseverksamhet.

Jag förlitar mig på Skatteverket, en myndighet som verkar ha stått emot den allmänna PK-yran!
Citera
2018-05-11, 11:55
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monco
Verkligen fascinerande att se hur stereotypt "blattigt" hans beteende är. Nujen blir som ett massivt redpill för hela landet; ingen kan läsa den här absurda krönikan utan den krypande insikten att "den här killen är inte som oss".

Allt han hade behövt göra för att rädda sin karriär var att visa lite skuld, ödmjukhet och ånger. Men den klassiska egobabben är helt oförmögen till detta, det finns bara inte i honom. Allt är alltid någon annans fel.
Jag tror att det var försent för den storkäftade Özz?

Om jag inte är fel ute så hade hans Expressen-ledare om Svenskars usla skattemoral .m.m. publicerats innan skattefusket rörande Özzbeken blivit känt?

Klantraditionerna förhindrar ödmjukhet och pudlande, så det var bara att gapa "pedofil" till JJ, fortsätta att spotta på Svenskar som folk och hoppas på att den korrumperade kultureliten fortfarande håller piedestalen stadig då Özz sitter på den.
Citera
2018-05-11, 12:02
Medlem
FruStormuftis avatar
Är det någon som polisanmält Loran för HMF än?
Citera
2018-05-11, 12:03
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag förlitar mig på Skatteverket, en myndighet som verkar ha stått emot den allmänna PK-yran!

Tror du det är du naiv. Skatteverket har till uppgift att förvalta skatten enligt regeringens budget, vilken till stor det finns för att finansiera hela flyktingkalaset. De gör det med näbbar och klor. Vartenda öre ska in.
Citera
2018-05-11, 12:11
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Tror du det är du naiv. Skatteverket har till uppgift att förvalta skatten enligt regeringens budget, vilken till stor det finns för att finansiera hela flyktingkalaset. De gör det med näbbar och klor. Vartenda öre ska in.
Vilket var vad Utflyttade skrev.
Svårt att fatta?
Citera
2018-05-11, 13:05
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside

Menar du med detta att Skatteverket, som en myndighet, är ansvarig för hur den lagstiftande församlingen disponerar vad Svenskar har erlagt i skatter?

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Vilket var vad Utflyttade skrev.
Svårt att fatta?

Tack! Exakt så!
Det är nog få som anser att Skatteverket inte har några problem med att se mellan fingrarna!
Citera
2018-05-11, 13:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Även jag har samma erfarenheter från Skatteverket. Tråkiga paragrafryttare om faktiskt följer lagen till punkt & pricka. Jag tror faktiskt inte att postmarxistiska infiltratörer har tagit sig in där.

Trots att jag haft mina duster med Skatteverket, så är det nog det verk jag har störst förtroende för.
Att skattelagstiftningen är skit är inte deras fel, dom bara sköter sitt jobb & dom kommer inte att släppa igenom Özz av några politiska skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in