2018-04-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Gurra är ju habil, duktig ”städgumma” framför backlinjen och till skillnad från Lewicki kan han slå en ordentlig pass. Gurra > Lewicki.

Jag håller med att han är en bra städgumma men att slå en ordentlig pass vet jag inte om jag håller med om. Tycker han sett super stel och lätt-stressad ut med innehav. Han är inte dålig, utan det är mer att jag tycker det finns bättre alternativ att testa under kvalet/tidigare. Idag är han dock given p.g.a det är försent att göra sådan ändring.
Citera
2018-04-27, 21:33
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Målvakter: (3)

Olsen
Nordfeldt
Johnsson

Kommentar: Ingen chock här. Hade gärna sett Hopf men han har ju varit petad hela kvalet så han kommer nog inte med.

---

Backar: (8)

Lustig
Krafth
Granqvist
Lindelöf
Jansson
Helander
Augustinsson
Olsson

Kommentar: Känns rätt givet.

---

Mittfältare: (8)

Seb. Larsson
Sema
Ekdal
G. Svensson
Rohdén
Claesson
Forsberg
Durmaz

Kommentar: Jakob Johansson hinner tyvärr inte i form inför VM. Synd, men vi är för evigt tacksamma för hans kvalinsatser. Hiljemark och Fransson får inte plats. Inte heller Sam Larsson.

---

Anfallare: (4)

Ola Toivonen
Marcus Berg
Isaac Kiese Thelin
John Guidetti

Kommentar: Nyman missar väl pga skada? Känns givet annars.

Finns ingenting att invända mot här. Övertygad om att dessa namn presenteras, förutsatt att inte fler skador inträffar. Och ja, Nyman missar pga skada. Den enda spelaren som eventuellt kan ta sig in i truppen är Hiljemark på bekostnad av Rohdén. Fransson är förvisso given i Lausanne och har såvitt jag förstått det varit bra där, men de ligger sist i Super League så honom kan vi som sagt glömma.

Det är även en trupp jag själv är nöjd med. Ishak verkar ju vara ett rätt hypat namn i TV-sofforna, men han kan knappast vara aktuell. Då kan vi lika gärna ta med Sebastian Andersson i snacket, som stått för en likartad säsong i 2. Bundesliga i ett betydligt sämre lag...
Citera
2018-04-27, 21:58
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:

Olsen
Nordfeldt
Johnsson

Kommentar: Ingen chock här. Hade gärna sett Hopf men han har ju varit petad hela kvalet så han kommer nog inte med.

---

Lustig
Krafth
Granqvist
Lindelöf
Jansson
Helander
Augustinsson
Olsson

---

Seb. Larsson
Sema
Ekdal
G. Svensson
Rohdén
Claesson
Forsberg
Durmaz

Kommentar: Jakob Johansson hinner tyvärr inte i form inför VM. Synd, men vi är för evigt tacksamma för hans kvalinsatser. Hiljemark och Fransson får inte plats. Inte heller Sam Larsson.

---

Ola Toivonen
Marcus Berg
Isaac Kiese Thelin
John Guidetti

Byter man Sema mot Quaison så är jag med. Tyvärr lär väl inte Jan göra detta.
Citera
2018-04-28, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jag tycker fortfarande det är skitkonstigt hur Gustav Svensson kan vara så given. Tycker man borde spelat Lewicki i kvalet osv istället men nu är det lite sent att göra det bytet. Gurra känns ruggigt stel och när Ekdal är borta är han ännu en alldeles for otrygg spelare med boll vi verkligen inte behöver.

Lewicki spelade sig ut ur landslaget med sin legendariska insats under EM. Man kan kanske skylla en del av hans spel på orutin och brist på erfarenhet, eller så konstaterar man att han helt enkelt inte håller på den nivån, sedan är han ju fan värre än när Sidleds-Danne var som värst, en pass framåt finns inte i hans värld.
Citera
2018-05-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Finns ingenting att invända mot här. Övertygad om att dessa namn presenteras, förutsatt att inte fler skador inträffar. Och ja, Nyman missar pga skada. Den enda spelaren som eventuellt kan ta sig in i truppen är Hiljemark på bekostnad av Rohdén. Fransson är förvisso given i Lausanne och har såvitt jag förstått det varit bra där, men de ligger sist i Super League så honom kan vi som sagt glömma.

Det är även en trupp jag själv är nöjd med. Ishak verkar ju vara ett rätt hypat namn i TV-sofforna, men han kan knappast vara aktuell. Då kan vi lika gärna ta med Sebastian Andersson i snacket, som stått för en likartad säsong i 2. Bundesliga i ett betydligt sämre lag...

Ingen Jiloan Hamad i din trupp. Hur överlägsen ska man vara i allsvenskan för att bli uttagen? Har hellre Jiloan med än två av anfallarna i din trupp. Dock är väl Jiloan offensiv mittfältare och då skulle jag stryka Rohden alla dagar i veckan.
Citera
2018-05-03, 04:17
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Ingen Jiloan Hamad i din trupp. Hur överlägsen ska man vara i allsvenskan för att bli uttagen? Har hellre Jiloan med än två av anfallarna i din trupp. Dock är väl Jiloan offensiv mittfältare och då skulle jag stryka Rohden alla dagar i veckan.

Åt helvete mycket mer än vad Hamad har varit, i alla fall. Karln har spelat 6 matcher i år, och förra året var han inte i närheten av att vara bra nog.
Citera
2018-05-05, 15:24
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hoppas inte Sverige startar lika nervöst mot Tyskland som vi gjorde 2006 i åttondelen.
Citera
2018-05-07, 23:23
Medlem
Citat:
SVT Sport fick en exklusiv promenad med Janne Andersson – två mil från hemmet på Lidingö till kontoret i Solna. Succéförbundskaptenen berättar bland annat om förlusten som blev ett kvitto på att hans landslag höll VM-nivå.

https://www.svt.se/special/jannes-vag/

Nedanför hittar ni ett videoklipp när Sportspegeln under gårdagen sände den reportagen.

https://streamable.com/btefy

Dessutom finns det även i text-format om någon föredrar det istället.

Citera
2018-05-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Nedanför hittar ni ett videoklipp när Sportspegeln under gårdagen sände den reportagen.

https://streamable.com/btefy

Dessutom finns det även i text-format om någon föredrar det istället.

Läste det som var text skriver och kändes lite tunt?

Oavsett gillar jag Janne väldigt mycket, förmodligen lika mycket som Lagerbäck. Sympatisk och extremt ordentligt. Hoppas verkligen han får till en skräll till kvart eller semi i VM, det vore verkligen stort.
Citera
2018-05-09, 09:02
Medlem
Korders avatar
Vad är det med folk som plötsligt vill peta diverse givna start- och truppspelare inför mästerskapet eftersom de får dåligt med speltid i klubblaget? Är det jag som är dum i huvudet? I mina ögon är det självklart att man ska spela i landslaget om man redan har varit delaktig och gjort det bra över en längre tid. Det är ju helt bisarrt att då plötsligt peta spelare inför VM trots att det inte finns några indikationer på att man skulle vara sämre i landslaget än tidigare.
Citera
2018-05-09, 09:15
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:

Olsen
Nordfeldt
Johnsson

---

Lustig
Krafth
Granqvist
Lindelöf
Jansson
Helander
Augustinsson
Olsson

---

Seb. Larsson
Sema
Ekdal
G. Svensson
Rohdén
Claesson
Forsberg
Durmaz

---

Ola Toivonen
Marcus Berg
Isaac Kiese Thelin
John Guidetti

Jag tror inte på Ken Sema i truppen längre tyvärr. Fransson eller Hiljemark går in istället. En av dem kanske till och med petar Rohdén? Var spelar Rohdén egentligen i sitt Crotone? Är det på en kant eller som innermitt?
Citera
2018-05-09, 10:40
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Jag tror inte på Ken Sema i truppen längre tyvärr. Fransson eller Hiljemark går in istället. En av dem kanske till och med petar Rohdén? Var spelar Rohdén egentligen i sitt Crotone? Är det på en kant eller som innermitt?

Hiljemark kommer definitivt att vara med i VM-truppen. Hur kan du tro att Rohdén skulle gå före? Sema eller Fransson är hugget som stucket, Sema är ju extremt ojämn och en smula hafsig medan Fransson är ett säkrare kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in