Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Rektor var väl medvetet svävande kring barnens sjukdomar pga sekretess. Det finns en i tråden som sett intyget med diagnosen ME. Vilket inte talar mot rektorns uttalande.
Den uppgiften uppgavs även av en med insyn redan tidigt i januari. Hen var även stensäker på sjukdomen ME.
Då Region Skåne särskilt ådragit sig kritik för just sin negativa syn på denna sjukdom vore det intressant att veta vilka kontakter sjukvården inkl BUP haft med familjen. Har dom bidragit till familjens hopplöshet?
För att vara frank, anser jag att det fetade hade varit mycket intressant att utreda. Det finns något mycket bestickande i att Region Skåne som fått monumental kritik för hur de hanterar ME-sjuka, har två flickor med ME-symtom i sitt upptagningsområde, vars föräldrar väljer att döda dem med hänvisning till att de inte kan hantera flickornas sjukdomar.
Sen att det i tråden finns destruktiva krafter som från dag 1 fram tills idag, försökt att lägga locket på ett eventuellt vård-debacle, tycker jag inte vi behöver bry oss om. Min gissning är att dessa bara försöker täcka för egen rygg.