2018-05-11, 13:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxer
Det är annorlunda inom skolan eftersom den har ett lagstiftat sjukvårdsuppdrag mot elever via skolhälsovården, utöver det undervisande och fostrande.

Nja, arbetsgivares rehabiliteringsansvar är väl också lagfäst?
Citera
2018-05-11, 13:58
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
5/1 Normal förbrukning
6/1 Drastiskt sänkt förbrukning
7/1 Normal förbrukning

Tror på mätfel.

EDIT. Dr.Robert har visat på att det den 3/1 var strömavbrott hos aktuell eldistributör.

Borde inte Raketpotatis ha nämnt det i sina inlägg, att det kunde bero på strömavbrottet?
Hen jobbar ju där.
Citera
2018-05-11, 14:01
Medlem
Citat:
Självklart inte, det är läkarintyg från ett svenskt sjukhus.

har du sett intyget Remark?
Om inte är det väl att betrakta som en trådsanning.
Citera
2018-05-11, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Enligt Raketpotatis gick elförbrukningen ner till 1/5 lördagen 6/1. Den hade även gjort så under juldagarna. 7/1 var förbrukningen på normalnivå igen och har varit så, trots att ingen sedan levt i huset, efter 9/1 vad jag kan förstå.
En sådan drastisk förändring talar för att någon avsiktligt gjort något.
Verkar som om varje element haft sin termostat, iaf den på toaletten uppe enligt bild.

Det finns väl nu sådana systemlösningar att man kan slå på exempelvis värme fast man inte är på plats. Att man kan sänka värme eller slå på den viss dag och klockslag, om man åker bort eller exempelvis ska till sommarstuga. Då vill man höja temperaturen kanske redan ett dygn innan man ska dit. Jag har inte sådant system själv så jag vet inte exakt hurden fungerar, men enligt annonser jag settska man kunna lägga in på och från via exempelvis app i mobilen.
Citera
2018-05-11, 14:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Ja framför allt vill man väl ligga bredvid sina barn när man somnar in o inte i olika sängar o rum?!

Frågan är hur föräldrarna tänkte/kände när dom väl skred till verket. I vilket tillstånd kan de tänkas ha varit i vid gärningen. Man kan tycka att alla skulle ligga i samma säng men vem vet hur de fungerade/icke fungerade just då. Dom kanske inte alls gick omkring där som iskalla robotar, utan att det mera var förvirrat, oroligt och desperat. En annan teori jag har är att någon/några hittades döda av de andra.
Citera
2018-05-11, 14:06
Bannlyst
Citat:
Rektor var väl medvetet svävande kring barnens sjukdomar pga sekretess. Det finns en i tråden som sett intyget med diagnosen ME. Vilket inte talar mot rektorns uttalande.

Den uppgiften uppgavs även av en med insyn redan tidigt i januari. Hen var även stensäker på sjukdomen ME.

Då Region Skåne särskilt ådragit sig kritik för just sin negativa syn på denna sjukdom vore det intressant att veta vilka kontakter sjukvården inkl BUP haft med familjen. Har dom bidragit till familjens hopplöshet?

För att vara frank, anser jag att det fetade hade varit mycket intressant att utreda. Det finns något mycket bestickande i att Region Skåne som fått monumental kritik för hur de hanterar ME-sjuka, har två flickor med ME-symtom i sitt upptagningsområde, vars föräldrar väljer att döda dem med hänvisning till att de inte kan hantera flickornas sjukdomar.

Sen att det i tråden finns destruktiva krafter som från dag 1 fram tills idag, försökt att lägga locket på ett eventuellt vård-debacle, tycker jag inte vi behöver bry oss om. Min gissning är att dessa bara försöker täcka för egen rygg.
Senast redigerad av Jinxer 2018-05-11 kl. 14:11.
Citera
2018-05-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll

I detta fall tror jag på uppgiftslämnarens uppgift samt att andra styrker samma uppgift. Har svårt att se något egenvärde hos skribenterna att under tid vidhålla denna uppgift om den inte vore med sanning överensstämmande.

Men det är upp till var och en att värdera uppgiften.
Citera
2018-05-11, 14:07
Bannlyst
Citat:
Åter igen, varför är det viktigt för dig att inte utreda sjukvårdens insatser?
Citera
2018-05-11, 14:08
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ja, men det innebär att alla personer i huset skulle orienterat sig med ficklampor i mörkret. Diskussionen gällde temperaturen inne i huset.

Hur mycket temperaturen kan gå ner är ganska ovidkommande. Vad vi har belägg för är att elförbrukningen sjönk till 1/5 under lördagen. 4/5 mindre, men steg till normalnivå dagen efter. Uppgiften från Raketpotatis som arbetar på distributören.
Citera
2018-05-11, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nja, arbetsgivares rehabiliteringsansvar är väl också lagfäst?
Det skedde en skatteväxling för ett antal år sedan från landsting till kommun där lagstiftade sjukvårdande insatser lades på skola.
Citera
2018-05-11, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hur mycket temperaturen kan gå ner är ganska ovidkommande. Vad vi har belägg för är att elförbrukningen sjönk till 1/5 under lördagen. 4/5 mindre, men steg till normalnivå dagen efter. Uppgiften från Raketpotatis som arbetar på distributören.

Det finns ett samband mellan elförbrukning och temperatur då alla element försörjs via direktel.
Citera
2018-05-11, 14:17
Medlem
Citat:

Fråga: anser du att det är rimligt att anta att skolan skulle beviljat hemundervisning under så lång tid utan intyg om intyg ställs som krav för att det ska komma i fråga?

(Jag tycker inte det är rimligt att anta, och därför är det rimligt att anta att intyg existerar).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-11 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in