Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-10, 21:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Låter som att Özz brutit ihop mentalt. Hans nya alster värdig en pulitzer. Jag tror att han dagligen är inne här och läser vad ni gräver fram Keep on digging

https://unv.is/expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/jag-hoppas-att-du-har-en-klump-i-magen/?social=fb

Är det så här en grottmänniskas hjärna fungerar? Osammanhängande och ologiskt. Är han psykiskt sjuk eller beror det på inavel? Förmodligen båda.

Ja han skriver till FB. Men vanliga svenssons som inte läser på FB fattar inte vad han feberyrar om.
Citera
2018-05-10, 21:23
Medlem
Ett par funderingar kring haverikurdens krönika.
Varför är Özz Nujen permanent iklädd en tröja med texten "PÅ RIKTIGT" i sin bild-byline? Det finns väl öht inte nånting som är på riktigt när det gäller den mannen? Möjligen kan man läsa in det som att han är en pajas -på riktigt!
Fråga två:
Jag har nu väntat ett bra tag på en ändring i texten. På ett ställe skriver han (notera min fetning):
<Min gamla mor bar, matade och tog hand om dina äldre tills hennes kropp gick sönder och nu kan hon inte ens bära sina barnbarn.>

Jag är nästan helt säker på att haverikurdens haverimamma (hon som enl ÖN förde sina barn ut i ett minfält *häpp!*), inte burit, matat eller tagit hand om mina äldre.
Gissar att haverikurden var så affekterad när han skriv sin vilt sluggande drapa, så att han slant på tangenterna; s och d ligger lurigt nära varandra.
Men har han ännu inte upptäckt fadäsen? Ligger han under täcket och låter Dammråttan läsa högt ur Flashback? I små försiktiga portioner då..
Citera
2018-05-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Pajkastning drar trafik. Vi får inte glömma bort att det handlar om samma gamla kapitalistsvin som alltid.

Nej det handlar för klanen Bonniers Expressen om att inte låta "hatsvansen" vinna. Det ska inte gå att plocka ned de goda en efter en. De goda politiskt korrekta ska känna att de har stöd från Bonniers i ryggen även om de gör övertramp.
Citera
2018-05-10, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men Expressen måste ju inte publicera det han skriver. Redaktören eller vad det heter har sista ordet. Exp måste ha tyckt att texten var ok. Men så klart även en hatad text ger många klick. Och kanske lättare att dumpa ÖN ju fler konstiga artiklar han skriver?

Hur Expressen tänkt har jag ingen aning om men det är alldeles utmärkt att den publicerades. Allt det svenskhat som många av oss i åratal anat hos denne "komiker" fick nu blomma ut i sin fulla prakt. Hos mig kvarstår inga frågetecken alls faktiskt. Den mannen förtjänar inte respekt för någonting överhuvudtaget och att han till och med drar till med att skryta om pengar visar ju precis vilken simpel bedragare han i grund och botten är. En spännare som måste skryta för att få respekt.
Citera
2018-05-10, 21:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Hur Expressen tänkt har jag ingen aning om men det är alldeles utmärkt att den publicerades. Allt det svenskhat som många av oss i åratal anat hos denne "komiker" fick nu blomma ut i sin fulla prakt. Hos mig kvarstår inga frågetecken alls faktiskt. Den mannen förtjänar inte respekt för någonting överhuvudtaget och att han till och med drar till med att skryta om pengar visar ju precis vilken simpel bedragare han i grund och botten är. En spännare som måste skryta för att få respekt.
Visst är det bäst när dessa idioter får visa upp sitt rätta ansikte på egen hand. Betydligt mer effektivt än angrepp utifrån är när man sänker sig själv på det här viset. Förlorarna är Özz, Expressen & hela PK-komplexet.

Jag skulle vilja passa på att uppmana alla välanpassade kurer (om ni existerar) att komma ut & ta avstånd från Özz. Om detta inte sker kan jag bara anta att han har fullt stöd från den kurdiska diasporan.

Nita honom, eller betraktas som medskyldiga. Det är inte svårare än så.
Citera
2018-05-10, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Visst är det bäst när dessa idioter får visa upp sitt rätta ansikte på egen hand. Betydligt mer effektivt än angrepp utifrån är när man sänker sig själv på det här viset. Förlorarna är Özz, Expressen & hela PK-komplexet.

Jag skulle vilja passa på att uppmana alla välanpassade kurer (om ni existerar) att komma ut & ta avstånd från Özz. Om detta inte sker kan jag bara anta att han har fullt stöd från den kurdiska diasporan.

Nita honom, eller betraktas som medskyldiga. Det är inte svårare än så.

Nja, varför skall en välanpassad kurd ta avstånd från knäppgökar som Soran Ismail och Özz Nujen? Jag tar inte ansvar för vare sig Gustaf Fridolin, Fredrik Reinfeldt eller Gudrun Schyman bara för att de är svenskar. Känner ingen gemensamhet med dem.

Det är väl snarare hans komikerkollega som jag glömt namnet på som borde ta avstånd innan han själv följer med denne vedervärdiga människa ner i dyn.
Citera
2018-05-10, 21:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nja, varför skall en välanpassad kurd ta avstånd från knäppgökar som Soran Ismail och Özz Nujen? Jag tar inte ansvar för vare sig Gustaf Fridolin, Fredrik Reinfeldt eller Gudrun Schyman bara för att de är svenskar. Känner ingen gemensamhet med dem.

Det är väl snarare hans komikerkollega som jag glömt namnet på som borde ta avstånd innan han själv följer med denne vedervärdiga människa ner i dyn.
Klart du tar avstånd från Fridolin, Reinfeldt & Schyman. Det är jag rätt säker på att jag har läst dig göra.
Citera
2018-05-10, 23:28
Medlem
Citat:
Den mannen förtjänar inte respekt för någonting överhuvudtaget och att han till och med drar till med att skryta om pengar visar ju precis vilken simpel bedragare han i grund och botten är. En spännare som måste skryta för att få respekt.

Spännblatte alltså, ja inte får hen någon respekt eller hjälp ifrån mig heller. Men jag har funderat om hens begrepp om svenskhet är detsamma som vår. Förmodligen har hen bara vuxit upp med sådan spännblattekultur rakt igenom. Det är den hen tror är den svenskhet som hen upplevt som hen vänder sig emot. Därför förstår hen inget av vad svenskhet egentligen är.
Men det är som Mona Sahlin säger, det finns ingen svenskhet. Nä men då kan väl Mona Sahlin och Haverikurden Özz säga att de inte är svenska så då kan man ju kasta ut bägge ?

Jag menar vad fan ska vi med en otacksam Turd-Kurd till och som dessutom finansierade Akilov ?
Karln är tamigfan en jubelåsna och idiot rakt igenom, en fårskalle och skitstövel
Citera
2018-05-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja t.ex. Albanien/Kosovo och bland Balkans romer har en klankriminell kultur. De var alla en del av det muslimska Ottomanska Riket. Jag tror det alltid är muslimsk kultur i grunden.

Det närmaste man kan komma en klankultur i Sverige kan nog sägas vara adeln och de adelspriviligier de hade. De som kom efter det var först tex de sk brukspatronerna på stålverken och sen träpatronerna, eller sågverkscheferna.
Adeln var mycket riktigt en slags klankultur där släktskap var viktigare än något annat.
Men vi (det etniska Sverige) har aldrig haft någon sådan kriminell klankultur som tex MENA har.
MENA-Klanerna kan vara ganska olika varandra

När man säger klan så tänker somliga på Ku Klux Klan, USAs sydstaters vit-makt-rörelse. Men K K K har inget att göra med att medlemmarna ska vara släkt med varandra, det är bara vit-makt ideologi som håller dem samman

Men PK kan ju styra upp situationen här med att be HKH Kung Carl XVI Gustaf att benåda och adla Haverikurden Özz och utnämna henom till tex svenskkurdisk ambassadör i tex Kalifatet Malmö ?

Citat:
Ingen skam alls. Han använder Sverige i sin nationalistiska retorik för en presumtiv region. Han har mage att slå och vifta med armarna trots det begångna. Bara klanäldste kan få denne att känna skam. Inte någon i Sverige, om inte klanäldste bor här. Svågern är inte möjlig att hänvisa i detta fall.

Haha, ja de brukar bara lyda klanäldste spelar ingen roll om denne är senil eller liknande. Klanäldstens ord är lag, typ...

Sååå, det var detta kompetensregnet som Löfvén pratade sig så varmt om, Låt oss nu hoppas att de 5,7 miljoner kurderna kommer hit ASAP på en gång ?
Det finns ju plats ?
Allas Lika Värde gäller ju fortfarande och att Fredens Religion kan sprida sitt kärleksbudskap över Sveriges svarta mylla, gärna med lastbilar ?

Så kan Löfvén frottera sig med PK-Eliten och aspirera på Nobels Fredspris, visst ja, nu hade visst någon sabbat Nobelpriset också ?

Jag skulle nog tro att Sverige klarar sig finfint utan Haverikurden Özz och att Haverikurden Özz trivs nog allra bäst i Kurdistan istället,
Skicka med hen några tiggarkläder och en tiggarmugg så kommer hen att känna sig hemma igen, eller så lär hen behöva en clown-kostym för att tex lura på ungar ballonger ?
Citera
2018-05-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klannationell
Ekobrottsmyndigheten, andra ekobrottskammaren, som har Özzbeken & Nûjesmaskinens ärende verkar tycka det är väldigt (sekretess)viktigt att hålla inne med info om ärendet. De hänvisar enligt en källa jag har till en kammaråklagare som åberopar sig på sekretess jämlikt 35 kap 1 § OSL. Senaste dokumenten i ärendet ska vara från 27 april och före det 24 april. Jag vet inte i detalj vad den informationen handlar om.

Att det ligger sekretess på ärendet kan ju bero på att man måste lägga en del av pusslet klart innan man kan gå ut med något
Okej, men även om det är sekretess så betyder uttrycket att det finns inhämtad information ifrån den 24e och 27e April. Så då kan man utgå ifrån att hens penningtransaktioner är nu satta under lupp.
Bara att invänta då då...
Antagligen därför han körde panikracet igår
Annars så kan man ju alltid fråga hans svåger ?
Jag menar Ekobrottsmyndigheten måste väl för fan ringa upp svågern någon gång nu och fråga honom ? Eller Löfvén eller Fridolin kan ju ringa upp tro ?
Att det är ingen som har tänkt på att ringa upp svågern det är ju för fan skandal ?
Vem är det som styr egentligen ?
Löfvén & Fridolin har somnat vid ratten och är på väg ner i diket.....
Mångkulturhaveriet är på gång.....
Citera
2018-05-11, 00:18
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tack för intressant länk. Vi lär oss nu, att alla andra är inte så dumma som vi trodde!
Om svenskar är så dumma som det påstås, så är kurder dummare!

Jag tror att denna krönika var så långt Expressen var villiga att pudla och erkänna att de hade fel om Özz.

Vi har sett senaste tiden att flera personer får ett rep att hänga sig i, då de själva förklarar för läsarna på bästa sätt vilka idioter de är! Det vi ser är att det finns idioter som själva skriver saker som ingen tidning skulle våga publicera, om de talat på detta sätt i en intervju.

Ingen kan skriva om Özz inställning till Sverige och svenskarna bättre än vad han gör själv. Samma sak med Horace Engdahl och hans unkna människosyn. Det handlar om skitstövlar som blivit upphöjda för ingenting, och lever i villfarelsen att de är berättigade. Kurder och gentlemän. Man måste ju hånle åt eländet!

Jag tycker det är intressant dokument av vår tid där nollor blir upphöjda för att de fyller en uppgift, där man vill uppnå absurda bilder av verkligheten, för att legitimera den makt som undergräver demokratin och alla de värden som kännetecknar en rättsstat.

Nu står de där på Expressen om funderar över sina mammors pension och sin egen. De undrar över sin egen framtid, och om all den skatt de betalar som kommer gå in i Özz och hans klans fickor. Den stora frågan är om kollegorna unnar Özz all denna härlighet!

Det finns olika sätt att djävlas på, och en bra sätt är att låta Özz sköta snacket.
Herregud.
Här gör han exakt det jag påstår. Han ger skamkulturen ett ansikte. Nu skambelägger han inte bara rasisterna. Nu hela svenska folket. Jag har en rubrik och har inte tid att sova. Har ni archive.is'at det här?

I den bästa av världar hade Expressen tagit in ett genmäle. Det kommer de inte göra.
Jag jobbar på del 2
Ge mig all ammo ni har.
Även om det här förvisso räcker.
Citera
2018-05-11, 04:34
Medlem
JBernards avatar
Özz krönika är resultatet av en mental härdsmälta och påvisar med all önskvärdhet hans brist på självkännedom och all form av ödmjukhet. Ja Özz, jag är en bättre människa än dig. Du kanske skulle ta bort bjälken ur ditt eget öga till att börja med. Anfall är inte bästa försvar om man vill behålla sin värdighet, men Özz vill bara behålla sina privilegier, inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in