Citat:
Ursprungligen postat av
Woozah
Exakt vad vill du att vi ska svara? Nej nej, så är det inte!
Men du har ju redan kunskap om allt så du vet ju att det inte stämmer. Så ät hamburgare och var glad, det finns liksom inget annat att säga.
Kom till saken istället. Om du vet vad som ligger i universums utkant, vad som "orsakade" big bang, vad medvetandet egentligen "är" för något, hur man föder en generell artificiell superintelligens eller vad som händer med verkligheten om "oändlig tid", vad verklighetens egentliga natur är sett från ett annat perspektiv än vårt egentligen rätt naiva och väldigt unga fysik och vad jag anser också är en naiv fast väldigt ung och pragmatisk kunskapsteori, var god dela.
Fram med det bara.
Ingen människa vet och om man sätter fötterna på jorden och tittar på det vi vet så är hela skiten ett vansinnigt projekt. Berätta för mig hur långt detta vansinne sträcker sig? Det är längre än dina fötter, det är längre än din planet och solsystem. Det sträcker sig längre än det mänskliga perspektivet, det är mycket vi inte troligen ens kan förstå.
Jag säger inte att jag vet allt, det var du som sa det. Men jag kan kan säga att jag mer än 99.99% av världen om vetenskapliga existensiella frågor - det är relativt andra människor men inte relativt den sanning som finns för vi vet inte ett skit ännu. Hur mycket medvetandefilosofi och neurologi har du under bältet? Har du ens ställt en bråkdel av de frågor jag ställt och ens samma typ?
Förklara för mig vad som inte är oetiskt med den skit evolutionen skramlar fram med medvetna varelser som föds och dödas, den underbara livets cirkel. Förklara det för delfinen som får sin hjärna uppäten av en parasitfisk eller något. Förklara det för krigsbarnet som lever som sexslav tills hon fyller 20 och grävs ner levande. Är det värt din trevliga livet-är-underbart-latte på ett trendigt café, tackar du de fattiga barnen som plockat dina bönor för hand och sytt din jacka istället för att gå i skolan?
Fram med det bara. Tjafsa inte, langa upp det bara.