2018-05-10, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Sd når nästan upp till 17%. Hur tänker väljarna? Å andra sidan så har ju de andra partierna 83% av väljarstödet så man kan kanske skita i detta enfrågeparti.

Hur tänkte du nu? Dagens OU ger dem 23,1% Faktum är att de ofta haft högre väljarstöd än 17% i de flesta OU:s senaste halvåret.

http://www.friatider.se/sd-snart-ikapp-s-f-r-231-procent-och-blir-n-st-st-rsta-parti
2018-05-10, 13:02
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Sd når nästan upp till 17%. Hur tänker väljarna? Å andra sidan så har ju de andra partierna 83% av väljarstödet så man kan kanske skita i detta enfrågeparti.

Det där tjafset om enfrågeparti kan du lägga ned. Det är 2018 nu inte 1988...
Hört talas om "Lag & ordning", "Vård & omsorg", "Fattigpensionärer", "Skolan", "EU-frågan", "Äldrevården etc.?
2018-05-10, 13:07
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det var väl mest detta jag reagerade på. Du spekulerar friskt och förmodligen mot bättre vetande. Eftersom förmodligen 95% (jag gissar här) av de sk aktivisterna snarare är vad vi skulle kalla opportunister och ja-sägare, och inte velat bita den hand som föder den (nåja, det är ju faktiskt skattebetalarna, men du förstår vad jag menar). Kommer det andra tydliga signaler uppifrån skulle det hela vara över på någon vecka. Visst skulle det gnällas, och visst skulle de initialt få en del uppmärksamhet, inte minst från de som demonstrativt hoppar av (och med största sannolikhet ändå snart skulle pensioneras). En ny regering stiftar snabbt en drös nya lagar, sparkar alla man har befogenhet att sparka, samt tillsätter nya chefer, med nya direktiv förstås. Om någon myndighetschef får för sig att opponera sig, blir det snabbt sparken, för att statuera exempel. Ett klassiskt maktövertagande. Inget jag egentligen rekommenderar i en sund demokrati. Men Sverige är numera varken sunt eller demokratiskt. Demokratin kan få växa sig till sig efter att den stora reverseringen effektuerats och fått effekt samt mognat till en ny verklighet.

Hade man lyssnat på vad anställda departement och myndigheter sagt officiellt utåt skulle man kunna tro att invandringspolitiken, det är inget kontroversiellt, och hela Sverige är, och har alltid varit, 100% överens. I realiteten anser förmodligen inte ens majoritet av det offentliga etablissemanget äkta samhörighet med maktens påbud, men har lärt sig att anpassa sig. Exakt samma mekanismer kommer vi se vid en reversering av politiken. Det kommer att gå så snabbt att du häpnar. Sen har vi en invandrarminoritet som håller på att bli en majoritet, så visst kommer det bli motsättningar, kanske på gatorna. Men de har ingen makt, så länge fast politisk stabilitet finns på plats.

Om det kommer att ske? Tja det var ju ett hypotetiskt resonemang med SD på 51%..

bra inlägg. Precis så. Sverige har dessutom inga "checks and balances" som en del andra ländet. Ingen konstitutionsdomstol, inga delstater, ingen tvåkammarriksdag osv. Det räcker med en parlamentarisk majoritet så kan man sparka vem man vill. Tryck till dem hårt direkt. Utse lojala personer med hårda nypor till myndighetschefter. De flesta behöver sen faktiskt ha något att leva av och har knappast något emot att följa direktiven uppifrån. De som inte gör detta får gå direkt.
2018-05-10, 13:17
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Hur tänkte du nu? Dagens OU ger dem 23,1% Faktum är att de ofta haft högre väljarstöd än 17% i de flesta OU:s senaste halvåret.

http://www.friatider.se/sd-snart-ikapp-s-f-r-231-procent-och-blir-n-st-st-rsta-parti

Läser man skitsidor som fria tider så kan det bara bli fel. Dagens ou kommer från INIZIO.
2018-05-10, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
1. En gång är ingen gång
Det kan jag hålla med om.
Vi får avvakta till nästa Inizio.

Är det återigen en höjning då, då stämmer "Undrande87"s antagande.
Det blir spännande att se.
2018-05-10, 13:37
Medlem
SD marscherar förbi 20% av rösterna med marginal nu eller snart, så tolkar jag detta.
Antar att det här slutligen landar på något mellan 18-28% i riksdagsvalet, något lägre i kommuner.
Optimalt vore kanske om MP fick 3%, L 3%, KD 3%, F! 3% AFS 3% och övriga 3%.
Det är nästan inte helt orealistiskt heller.
Det skulle innebära ytterligare 25% av de 18% (62.82 ledamöter) av mandaten som inte får representationen.
Säg 25% i riksdagsvalet som blir 87 ledamöter + 16 ledamöter = 103 ledamöter av totalt 349 i riksdagen vid ovan nämnda scenario. Det blir nästan 30% av ledamöterna.
Hursomhelst så är det antal ledamöter som räknas när makten fördelas?

Betygskala?

175+ ledamöter = Egen majoritet

100+ ledamöter = A
80+ ledamöter = B
60+ ledamöter = C
50+ ledamöter = D
40+ ledamöter = E
20+ ledamöter = F
14+ ledamöter = Fx
Mindre än 14 = Streck (-), åker ur riksdagen.
2018-05-10, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Bevisa gärna hur hatet såg ut 2009-2010 o fram till valet. Jag minns verkligen inte att det skulle kunna jämföras med 2011-2014. Men du kanske kan uppfriska mitt minne.
2009-02-19 Guillou publicerar sin rapport om SD, som han följt under en vecka, och retar upp många genom att säga att de är vanliga, hyfsade, värdekonservativa grabbar, inte rasister.

2009-03-29 SR Kalibers sänder det första av sina tre granskningar där man wallraffat och spelat in när SD:are skämtar om att muslimer har sex med grisar, att afrikaner dragit hit över 2000 parasiter som inte ens hundar har, samt att en representant hade stoppat sin son från att ta hem en somalisk skolkompis för annars skulle de ha fått byta ut hela det besudlade golvet.

2009-09-17 Jan Helin meddelar att Aftonbladet kommer att vägra ta in valannonser från SD. Däremot debattartiklar. Åkesson börjar genast (?) fila på en.

2009-10-18 Åkesson får debattartikel publicerad i Aftonbladet. De ändrar rubriken “Islam är vårt största utländska hot” till “Muslimerna är...”. Guillou går i taket, eftersom islam är hans ömmaste punkt av diffusa 68-vänsterskäl som har med Palestinakonflikten att göra, och utnämner SD. Hans tidigare avdemonisering revideras nu till maximal demonisering.

2010-08-27 SD släppte sin “burkafilm”. Den möttes av ramaskri. En av de skarpaste kritikerna var AC Marteus på Expressen som nu menade att detta skamlösa exempel på “rå rasism” var det definitiva beviset för att ingen anständig människa kommer att kunna rösta på SD.

2010-08-?? SD släpper sin första “våldtäktsrapport” baserad på 114 domar 2009. Den sågas på bred front av bl a Sarnecki.

2010-09-?? Alla valmöten som SD försöker hålla störs av kringresande demonstranter. Sergels Torg, Uppsala m fl. Kravaller, vuvuzelor och foghorns.

2010-09-05 SD:s valbord i Gbg belägrades av hotfulla demonstranter från RS, SU och RF med banderollen “HÅLL KÄFTEN JÄVLA RASISTER”.

2010-09-20 Sergels torg fylldes av tusentals demonstranter som protesterade mot SD dagen efter valet.

2010-10-04 Ytterligare stor demonstration på Sergels torg där c:a 4000 deltog i protest mot SD:s riksdagsintåg.
2018-05-10, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Vi får avvakta till nästa Inizio.

Är det återigen en höjning då, då stämmer "Undrande87"s antagande.
Det blir spännande att se.
Så om Åkesson avslöjas som pedofil och SD dyker i alla mätningar innebär det att Undrande87 bara hittade på?

Tänkte eftersom du tycks anse att SD inte kan öka eller minska i mätningar av någon annan anledning än att de justeras för hand.

Visste du att jag styr vädret, förresten? Här är beviset: Imorgon blir det sol och 19 grader i Stockholm, det har jag ställt in kontrollerna på.
2018-05-10, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Undrande87
Menar du att han skulle ljuga?
2018-05-10, 14:10
Medlem
Citat:
2009-02-19 Guillou publicerar sin rapport om SD, som han följt under en vecka, och retar upp många genom att säga att de är vanliga, hyfsade, värdekonservativa grabbar, inte rasister.

2009-03-29 SR Kalibers sänder det första av sina tre granskningar där man wallraffat och spelat in när SD:are skämtar om att muslimer har sex med grisar, att afrikaner dragit hit över 2000 parasiter som inte ens hundar har, samt att en representant hade stoppat sin son från att ta hem en somalisk skolkompis för annars skulle de ha fått byta ut hela det besudlade golvet.

2009-09-17 Jan Helin meddelar att Aftonbladet kommer att vägra ta in valannonser från SD. Däremot debattartiklar. Åkesson börjar genast (?) fila på en.

2009-10-18 Åkesson får debattartikel publicerad i Aftonbladet. De ändrar rubriken “Islam är vårt största utländska hot” till “Muslimerna är...”. Guillou går i taket, eftersom islam är hans ömmaste punkt av diffusa 68-vänsterskäl som har med Palestinakonflikten att göra, och utnämner SD. Hans tidigare avdemonisering revideras nu till maximal demonisering.

2010-08-27 SD släppte sin “burkafilm”. Den möttes av ramaskri. En av de skarpaste kritikerna var AC Marteus på Expressen som nu menade att detta skamlösa exempel på “rå rasism” var det definitiva beviset för att ingen anständig människa kommer att kunna rösta på SD.

2010-08-?? SD släpper sin första “våldtäktsrapport” baserad på 114 domar 2009. Den sågas på bred front av bl a Sarnecki.

2010-09-?? Alla valmöten som SD försöker hålla störs av kringresande demonstranter. Sergels Torg, Uppsala m fl. Kravaller, vuvuzelor och foghorns.

2010-09-05 SD:s valbord i Gbg belägrades av hotfulla demonstranter från RS, SU och RF med banderollen “HÅLL KÄFTEN JÄVLA RASISTER”.

2010-09-20 Sergels torg fylldes av tusentals demonstranter som protesterade mot SD dagen efter valet.

2010-10-04 Ytterligare stor demonstration på Sergels torg där c:a 4000 deltog i protest mot SD:s riksdagsintåg.

Det är nog så att hatet var väl utbrett redan på den tiden. Åren går fort o minnet sviker.
2018-05-10, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Menar du att han skulle ljuga?
Om att Anders Lindberg har “beställt” en sänkning av SD som Inizio först iscensatte men sedan i ökande grad har börjat trotsa?

Nej herregud, självklart tror jag på alla anonyma Flashbackinlägg som återger verkligheten som en såpaintrig. Det måste vara sant, jag menar: 1) Det är text som skrivits av någon! 2) se 1.
2018-05-10, 14:31
Medlem
Citat:
Om att Anders Lindberg har “beställt” en sänkning av SD som Inizio först iscensatte men sedan i ökande grad har börjat trotsa?

Nej herregud, självklart tror jag på alla anonyma Flashbackinlägg som återger verkligheten som en såpaintrig. Det måste vara sant, jag menar: 1) Det är text som skrivits av någon! 2) se 1.
Nej inte trotsa. Det handlar om att vi närmar oss facit. Dom får ju inte missa hur jävla stort som helst på facit dagen. Då blir ju manipulationen helt synlig i dagens ljus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in