2018-05-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Däremot vet jag av en nära vän som jobbar på Expressen, o ja denna vännen är väldigt nära och väldigt känd Expressenjournalist att Aftonbladet som anlitar Inzio mer eller mindre påtalat för Inzio att man inte är nöjd med siffrorna på SD som dom var innan.

Man har helt sonika sagt att minska SD:s siffror eller kommer vi anlita någon annan. Detta har inte gjorts direkt men det ska ha varit ifrån en "begäran" / ett önskemål ifrån Aftonbladets ledarredaktion där mytomanen Anders lindberg är chef.

Nu har dock Inzio tröttnat och enligt källor så kommer dom att inom 3 månader åter att ha SD på 20% då dom "bluffar" Aftonbladet och tror att kvällsblaskan inte kommer byta ut dom innan valet.
Det verkar som att du får rätt.
2018-05-10, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Var den ihopknycklade SDvalsedeln i rännstenen på Expressens förstasida på valdagen ett mediokert bevis på att SD-hatet var enormt 2010? Du får nog sluta dricka Absint.

Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Om du kan släppa flaskan så svarade jag på detta förut.

Ehhh! Jag vet eftersom frasen "mediokert bevis" var den du använde vilket borde ha fått dig att ana att min fråga var en följdfråga på ditt svar till Crispy.-.
Att den största borgerliga tidningen under valdagen på sin löpsedel uppmanar folk att kasta ett litet 4%:s partis valsedlar i rännstenen är även med internationella mått mätt extremt. Och det kallar du för ett mediokert bevis på SD-hatet 2010? Du måste använt alla världens stämjärn för att trycka in den runda klossen i det fyrkantiga hålet.
2018-05-10, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
På vilket sätt har DÖ fallit, menar du?
Enligt DÖ så skulle det minsta blocket släppa fram det största blocket i statsministeromröstningen. Därför var det viktigt att bli största block och därför också viktigt att rädda kvar ett parti i det egna blocket som riskerade att åka ur riksdagen.

Nu gäller inte det längre utan nu måste varje regering samla en majoritet och det kan bara ske tillsammans med SD eller genom uppgörelse över blockgränsen. I båda fallen är det bara en fördel för S och M om KD, L och MP försvinner ur riksdagen.
2018-05-10, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
What?

Det enda jag sagt är att jag inte tycker det är konspirationsteorier att misstänka det finns aktivism hos OI's. Krispan är 100% säker på att det finns aktivism ute i samhället bland byråkrater men 100% säker att OI's är undantagna dessa aktivister.

En jäääävla skillnad.

Med tanke på att det finns x antal direkta citat från dig i tråden där du mycket klart uppger att du tycker det är troligare att vissa av det jag kallar konspirationsteorier är sanna än tvärtom så är det inte alls det "enda du har sagt". Jag orkar inte leta upp citaten igen. Jag gjorde det förra gången du hävdade samma sak men valde att avstå från att göra ett inlägg med dem. Framhärdar du så får jag väl lägga en halv dag på det trots allt.

Om Crispy har uttryckt att han är 100% säker på någonting så har han fel.
2018-05-10, 12:28
Medlem
Powergirls avatar
Sd når nästan upp till 17%. Hur tänker väljarna? Å andra sidan så har ju de andra partierna 83% av väljarstödet så man kan kanske skita i detta enfrågeparti.
2018-05-10, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Sd når nästan upp till 17%. Hur tänker väljarna? Å andra sidan så har ju de andra partierna 83% av väljarstödet så man kan kanske skita i detta enfrågeparti.

Hallelujah! S och M står nu för så gott som exakt samma migrationspolitik (S minus 9000 afghaner) som fick dig att börja hata SD. Och du tror att väljarstödet för SD:s enda fråga (vilken är orsaken till att du hatar SD) är 17%.
När man inte trodde att du kunde bli mer blåst så.....
2018-05-10, 12:37
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ja, svårt att veta och man kan bara spekulera utifrån observationer. Jag har två.

1) Inizio pepprade mig med frågor om partisympati från 2014 till början av detta år. Svarade nog på 8-10 st per år som gällde partival. Men i år tog det tvärslut.

2) De hade en stor rekryteringsdrive fram till valet 2014 och sedan stängde de ner. Den panelen verkar ha varit den som var underlag till alla deras OI under lång tid. Men som med allt frivilligt jox droppar folk av i snabb takt, gissningsvis så även här, så till slut blev det dags för nyrekrytering. Och numera ligger länken för anmälan längst ner i AB:s artiklar om mätningarna, vilket är unikt, jag har aldrig sett YouGov, UM eller Sentio rekrytera på det sättet, men det känns spontant väldigt ovetenskapligt. Jämför med Demoskops 600 webb, som är “...en panel som sätts samman genom att slumpmässigt utvalda besökare på ett stort antal webbplatser av skiftande slag bjuds in till att delta i panelen. Webbintervjuerna är stratifierade (kvoterade) så att sammansättningen av respondenter kommer att motsvara de verkliga proportionerna när det gäller den röstberättigade befolkningens kön, ålder, utbildning och region.”

“Stort antal webbplatser av skiftande slag” var det ja. Du kan inte aktivt ta dig in i panelen för du kan inte anmäla dig direkt till Demoskop och du kan aldrig veta var annonsen för rekrytering kommer att komma upp. Men Inizios panel står vidöppen via en dörr på Aftonbladet och en annan på Inizios egen sida.

Att rekrytera via Aftonbladets egna Inizioartiklar är att be om slagsida åt alla möjliga håll. Man får nybörjarfeeling av hela projektet, eller kanske lite Skop-desperation, hur går affärerna egentligen?

Tycker observation två känns som en trovärdig förklaring. Det skulle onekligen klargöra mycket. Slagsida är ett ord jag gillar i sammanhanget. Det är högst troligt att de gjort en Regalskeppet Vasa, fast utan att sjunka än, de lutar dock kraftigt.

När det gäller just Inizio är det flera som skrivit att det är korruption, en medveten taktik, sossepropaganda o s v som gjort att SD får så låga siffror.

Måste dessvärre erkänna att jag själv under ett tag trodde att det var uteslutande fuffens, bluff och båg som låg bakom att Inizio halkade ned till sista eller näst sista plats i mätningarna av SD. Men när man såg att också en del andra partiers resultat i mätningarna drog iväg åt lite konstiga och knepiga håll - och även ganska konsekvent (månad efter månad) - då lutade det mer åt ett rent fel i hur man genomför mätningarna.

En annan faktor som också pekar kraftigt mot "konspirationsteorin" är att Inizio tidigare har haft SD på höga siffror, t ex: 20%, 20,6%, 20,8%, 21,5% och t o m 22,2%... trots att t ex Demoskop, Novus och Sifo då legat på låga 16-17%. Om de nu vill sabotera för SD varför göra så? Nej, konspirationsförklaringen måste definitivt skrotas nu. Det är nåt annat som spökar hos Inizio. I synnerhet om de nu, några månader innan valet, börjar höja SD igen. Då blir det än mer ologiskt att tala om "en agenda mot SD".

Det är ett jävligt besynnerligt tillvägagångssätt att rekrytera en panel (flera paneler?) via Aftonbladets olika Inizioartiklar. Hur många är vi inte som längst ned sett den blå bannern "Gå med och gör din röst hörd" ??? Känns rätt mycket mellanstadieklass över denna metod. Inte så trovärdigt om du frågar mig.

Men som du skrev, vi kan nog spekulera sönder detta till förbannelse. Det kan ju också vara flera olika komponenter, faktorer, i deras mätmetoder och annat som havererat på samma gång. Har ingen aning om hur självständiga Inizio är i förhållande till Aftonbladet? Kan AB komma med "önskemål" i en eller annan riktning eller kör Inizio ett eget race?
Senast redigerad av Smoothman 2018-05-10 kl. 13:04.
2018-05-10, 12:43
Medlem
Citat:
Med tanke på att det finns x antal direkta citat från dig i tråden där du mycket klart uppger att du tycker det är troligare att vissa av det jag kallar konspirationsteorier är sanna än tvärtom så är det inte alls det "enda du har sagt". Jag orkar inte leta upp citaten igen. Jag gjorde det förra gången du hävdade samma sak men valde att avstå från att göra ett inlägg med dem. Framhärdar du så får jag väl lägga en halv dag på det trots allt.

Jag är 100% säker på att Expressen följde upp 2010-löpsedeln med det ännu mer extrema (om inte i tonfallet så i alla fall i ambitionen) greppet att projicera sin löpsedel “RÖSTA NEJ TILL RASISM” på Riksdagshusets vägg.

Däremot är jag bara 78% säker på att de kommer att skippa anti-SD-temat på valdagen, snarare än att försöka bräcka 2014 med att laserprojicera ett budskap med månen som filmduk.
2018-05-10, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Tror ni mig nu

1. En gång är ingen gång

2. Dom låg så lågt så en ökning var trolig ändå

2018-05-10, 12:50
Medlem
Citat:
Ehhh! Jag vet eftersom frasen "mediokert bevis" var den du använde vilket borde ha fått dig att ana att min fråga var en följdfråga på ditt svar till Crispy.-.
Att den största borgerliga tidningen under valdagen på sin löpsedel uppmanar folk att kasta ett litet 4%:s partis valsedlar i rännstenen är även med internationella mått mätt extremt. Och det kallar du för ett mediokert bevis på SD-hatet 2010? Du måste använt alla världens stämjärn för att trycka in den runda klossen i det fyrkantiga hålet.

Bevisa gärna hur hatet såg ut 2009-2010 o fram till valet. Jag minns verkligen inte att det skulle kunna jämföras med 2011-2014. Men du kanske kan uppfriska mitt minne.
Senast redigerad av Djimmie 2018-05-10 kl. 12:54.
2018-05-10, 12:54
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Hallelujah! S och M står nu för så gott som exakt samma migrationspolitik (S minus 9000 afghaner) som fick dig att börja hata SD. Och du tror att väljarstödet för SD:s enda fråga (vilken är orsaken till att du hatar SD) är 17%.
När man inte trodde att du kunde bli mer blåst så.....
Jag hatar inte SD men gillar dem gör jag inte. Att verkligheten har tvingat S o M att byta kurs är har ingenting med SD att göra. Utan det handlar om att flyktingströmmarna från fattiga och krigshärjade länder har ökat drastiskt. Inte f..n vill du väl påstå att det är sverigedemokraterna som ligger bakom det.
Vad jag tror är en sak som jag håller för mig själv men fakta är att SD fick 17 procent i den senaste publicerade OU.
Senast redigerad av Powergirl 2018-05-10 kl. 12:57.
2018-05-10, 12:56
Medlem
Citat:

Ser fram emot att bemöta dom citaten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in