2018-05-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kan väl också hända att företaget de drev hade skulder. Kanske fanns det upplåtna andrahandspantsättningar i huset för företagets ev skulder. Ett konsultföretag tappar väl en del inkomster med Os frånfälle.

Nej Os företag hafe inga skulder.
Och absolut inte Grafiska 😎
Senast redigerad av Elli09 2018-05-09 kl. 20:29.
Citera
2018-05-09, 20:22
Medlem
Vad huset diskuteras. Det kostar ca 14 000 per månad att bo i det och banken kräver ju räntor och amorteringar trots att föräldrarna är döda, så det är klart att familjen efter fem månader lägger ut huset till försäljning. Tycker inte det tyder på någon onaturlig brådska, dessutom är det bra säsong för att sälja hus just nu när det grönskar och poolen verkligen kommer till sin rätt.

När man ser huset är det svårt att förstå vilket lidande som funnits innanför de hemtrevliga väggarna. Allt är inte alltid som det ser ut att vara kan man än en gång krasst konstatera.
Citera
2018-05-09, 20:22
Medlem
Citat:
Det kan väl också hända att företaget de drev hade skulder. Kanske fanns det upplåtna andrahandspantsättningar i huset för företagets ev skulder. Ett konsultföretag tappar väl en del inkomster med Os frånfälle.

O fick en lektorstjänst direkt efter att han disputerat. Företaget var något han skötte med lätt hand.
Senast redigerad av Remark 2018-05-09 kl. 20:26.
Citera
2018-05-09, 20:28
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du menar att en av de anhöriga köpt ut de andra och nu i sin tur själv säljer huset?

Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- helt rätt -

Och kommer att skära emellan och göra sig en slant?
Citera
2018-05-09, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Ja. Intressant att du också ser detta. Vill du dela med dig av vad du ser för detaljer som inte känns rätt? Jag har nämnt några men jag har även ett par andra. Samt ett par av fotona upplever jag som generellt märkliga och nästan lite obehagliga utan att kunna sätta fingret på vad som får mig att reagera.
Huset är byggt för en familj med två barn. Föräldrarnas sovrum på bottenplan samt sällskapsrum och barnens sovrum på övre plan. Men jag tror inte att det är på det sättet familjen har använt rummen.

Om man har ett sjukt barn som tillbringar stor del av sin tid i sängen så tror inte jag att man skulle placera henne i ett litet gavelrum på övre plan. Det ena av rummen känns dessutom lite provisoriskt, det saknas bl.a fönsterbräda och persienner. Det stämmer inte med dom symptom som beskrivs. Att kunna mörklägga känns nödvändigt. Jag föreställer mig i alla fall ett rum som borde ha varit mer anpassat. Därför tror jag att huset måste vara mer eller mindre stylat. Jag tror inte heller att familjen kan ha varit riktigt så sparsmakad med gardiner som huset är på bilderna, det finns skenor i taket i något rum som tyder på att man inte nöjde sig med endast rullgardiner. Det är förmodligen ett mäklarknep för att få igång fantasin hos presumtiva köpare. Köparen föreställer sig sina egna gardiner i fönstren och köplusten ökar. Jag tror även att det verkar vara delvis ommålat i ljusare färger efter rådande mode.

En sak som jag är helt överygad om är att om det hade funnits blodfläckar som inte gick att avlägsna så hade man lagt nya golv och bytt köksluckor, dom som tycker sig se sånt på bilderna har förmodligen väldigt, väldigt livlig fantasi. Det finns nog ingen som är så korkad så man skulle försöka sälja ett hus med synliga spår av blodiga mord. Det borde nog dom flesta begripa.
Citera
2018-05-09, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Nej Os företag hafe inga skulder.
Och absolut inte Grafiska 😎

- Skojar du ? ....
Citera
2018-05-09, 20:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
O fick en lektorstjänst direkt efter att han disputerat. Företaget var något han skötte med lätt hand. Dessutom hanterade hans syster en del av det.

Ja, fast när han är borta kan han inte fakturera in pengar längre. En del royalties kommer förmodligen in men företag där det som tillhandahålls är entreprenörernas intellektuella prestationer brukar inte ha mycket av den typ av tillgångar som kan upplåtas som säkerhet till företagshypotek, om det nu ens företaget hade några lån av någon betydelse.
Citera
2018-05-09, 20:31
Medlem
Citat:
Men snälla det är inte på grund av ekonomisk vinning från Os släkts sida...bara att det var känsligt att sälja just nu😎
Tyckte du inte själv för ett par inlägg sedan att det var osmakligt att sälja det redan efter 4 mån.?
Citera
2018-05-09, 20:33
Bannlyst
Citat:

- Läs lagfarten sen så ser du etc vad det såldes för
- och vilket höjt pris det säljs för nu
Citera
2018-05-09, 20:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Huset är byggt för en familj med två barn. Föräldrarnas sovrum på bottenplan samt sällskapsrum och barnens sovrum på övre plan. Men jag tror inte att det är på det sättet familjen har använt rummen.

Om man har ett sjukt barn som tillbringar stor del av sin tid i sängen så tror inte jag att man skulle placera henne i ett litet gavelrum på övre plan. Det ena av rummen känns dessutom lite provisoriskt, det saknas bl.a fönsterbräda och persienner. Det stämmer inte med dom symptom som beskrivs. Att kunna mörklägga känns nödvändigt. Jag föreställer mig i alla fall ett rum som borde ha varit mer anpassat. Därför tror jag att huset måste vara mer eller mindre stylat. Jag tror inte heller att familjen kan ha varit riktigt så sparsmakad med gardiner som huset är på bilderna, det finns skenor i taket i något rum som tyder på att man inte nöjde sig med endast rullgardiner. Det är förmodligen ett mäklarknep för att få igång fantasin hos presumtiva köpare. Köparen föreställer sig sina egna gardiner i fönstren och köplusten ökar. Jag tror även att det verkar vara delvis ommålat i ljusare färger efter rådande mode.

En sak som jag är helt överygad om är att om det hade funnits blodfläckar som inte gick att avlägsna så hade man lagt nya golv och bytt köksluckor, dom som tycker sig se sånt på bilderna har förmodligen väldigt, väldigt livlig fantasi. Det finns nog ingen som är så korkad så man skulle försöka sälja ett hus med synliga spår av blodiga mord. Det borde nog dom flesta begripa.

Jag har periodvis migrän och mörklägger totalt med vanliga gardiner, rummet hålls svalt och svart som ett kolararsle. Har inte persienner i något av fönstren i mitt hus.
Barnen var ju såpass stora att de tänkbart har själva valt rum. Det kan väl vara trevligt med övervåning med lite utsikt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-09 kl. 20:37.
Citera
2018-05-09, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Skojar du ? ....
Men jisses gå in och titta på bokslutet då ! Vad är det du försöker insinuera ??
Citera
2018-05-09, 20:38
Medlem
Citat:
Ja, fast när han är borta kan han inte fakturera in pengar längre. En del royalties kommer förmodligen in men företag där det som tillhandahålls är entreprenörernas intellektuella prestationer brukar inte ha mycket av den typ av tillgångar som kan upplåtas som säkerhet till företagshypotek, om det nu ens företaget hade några lån av någon betydelse.

Det har ju funnits en hel del frågetecken i tråden kring hur arvet skulle fördelas beroende på händelseförlopp och dödsorsaker. Eftersom huset nu är ute på försäljning så verkar dom frågetecknen rätats ut. Det ger svar på dom mest diskuterade frågorna i tråden. För om jag inte har missförstått allt så förlorar en mördare sin arvsrätt. Om det vore så att O är ensam gärningsman så skulle väl inte hans syster ha så mycket inflytande över försäljningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in