Citat:
Ursprungligen postat av
Zebrima
Ja. Intressant att du också ser detta. Vill du dela med dig av vad du ser för detaljer som inte känns rätt? Jag har nämnt några men jag har även ett par andra. Samt ett par av fotona upplever jag som generellt märkliga och nästan lite obehagliga utan att kunna sätta fingret på vad som får mig att reagera.
Huset är byggt för en familj med två barn. Föräldrarnas sovrum på bottenplan samt sällskapsrum och barnens sovrum på övre plan. Men jag tror inte att det är på det sättet familjen har använt rummen.
Om man har ett sjukt barn som tillbringar stor del av sin tid i sängen så tror inte jag att man skulle placera henne i ett litet gavelrum på övre plan. Det ena av rummen känns dessutom lite provisoriskt, det saknas bl.a fönsterbräda och persienner. Det stämmer inte med dom symptom som beskrivs. Att kunna mörklägga känns nödvändigt. Jag föreställer mig i alla fall ett rum som borde ha varit mer anpassat. Därför tror jag att huset måste vara mer eller mindre stylat. Jag tror inte heller att familjen kan ha varit riktigt så sparsmakad med gardiner som huset är på bilderna, det finns skenor i taket i något rum som tyder på att man inte nöjde sig med endast rullgardiner. Det är förmodligen ett mäklarknep för att få igång fantasin hos presumtiva köpare. Köparen föreställer sig sina egna gardiner i fönstren och köplusten ökar. Jag tror även att det verkar vara delvis ommålat i ljusare färger efter rådande mode.
En sak som jag är helt överygad om är att om det hade funnits blodfläckar som inte gick att avlägsna så hade man lagt nya golv och bytt köksluckor, dom som tycker sig se sånt på bilderna har förmodligen väldigt, väldigt livlig fantasi. Det finns nog ingen som är så korkad så man skulle försöka sälja ett hus med synliga spår av blodiga mord. Det borde nog dom flesta begripa.