2018-05-08, 16:47
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
Något mer i potten för DIF om jag inte har fel. En cupseger skulle väl innebära att man går in en omgång senare i EL och har därmed kortare väg till gruppspel.
Och vinner Malmö är det AIK som slipper första kvalomgången? Nog för att det är helt okej att möta Bala Town och liknande men skönt att slippa resa, extra matcher och kanske skador.

Hoppas Malmö vinner, firar för mycket och gör bort sig mot Trelleborg.

Blir en kul final. Vilket av försäsongens bästa lag är minst dåligt nu.
2018-05-08, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Hjörtur Hermansson, förjävla fin spelare. Riktigt synd att vi inte kunde binda upp honom. En personlig favorit.

Så var namnet ja, han var bra.
2018-05-08, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Nej, både Malmö & Djurgården är klara för Europaspel via sina platser i ligan förra säsongen, så Häcken är redan garanterad EL plats oavsett vilka som vinner.

Tänkte mer på att Malmö har Champions League och det är ju Europa league plats man vinner iom svenska cupen. Men man kan ju inte spela både och. Så ja du har rätt, Häcken är garanterade.
2018-05-09, 09:13
Avslutad
Vinner Göteborg på söndag så är de definitivt med i toppen i allra högsta grad. Vem hade trott det innan säsongen drog igång? Tror mitt IFK kommer skrälla mest denna säsong.
2018-05-09, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Vinner Göteborg på söndag så är de definitivt med i toppen i allra högsta grad. Vem hade trott det innan säsongen drog igång? Tror mitt IFK kommer skrälla mest denna säsong.

Jag har inte sett en enda minut med Peking i år, men magkänslan säger 10-0 till oss!
2018-05-09, 10:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag har inte sett en enda minut med Peking i år, men magkänslan säger 10-0 till oss!

De ligger ju ändå 4a liksom, men har väl inte spelat jättebra. Tror absolut att vi slår dem på hemmaplan.
2018-05-09, 10:21
Medlem
simonvps avatar
Detta har säkert avhandlats också, men varför i allsin dar flyttades Bajen-MFF i omgång 10 fram en vecka till 16/5?

Det missgynnar väl MFF något oerhört då man haft och har ett helt bissart tätt spelschema i maj redan.
2018-05-09, 10:41
Medlem
Citat:
De ligger ju ändå 4a liksom, men har väl inte spelat jättebra. Tror absolut att vi slår dem på hemmaplan.

Vi får se, man får ju inte ta och flyga iväg totalt nu pga 2 vinster, skulle vi vinna så har poängskörden varit över min förväntan. Framöver kommer vi behöva hantera problemet med att vi antaligen kommer tappa startspelare som Mix och Engvall. Erling Jr har ju spelat in sig i 11an nu vilket är underbart, alltid kul när våra egna tar chansen, men Mix har ju trots allt varit en av våra viktigaste och bästa spelare i år och han är en av AS bästa tvåvägsspelare, där har Poya något att fundera på.
2018-05-09, 11:59
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Vi får se, man får ju inte ta och flyga iväg totalt nu pga 2 vinster, skulle vi vinna så har poängskörden varit över min förväntan. Framöver kommer vi behöva hantera problemet med att vi antaligen kommer tappa startspelare som Mix och Engvall. Erling Jr har ju spelat in sig i 11an nu vilket är underbart, alltid kul när våra egna tar chansen, men Mix har ju trots allt varit en av våra viktigaste och bästa spelare i år och han är en av AS bästa tvåvägsspelare, där har Poya något att fundera på.

Plus att Dahlberg lämnar. En av våra viktigaste spelare.
2018-05-09, 12:38
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av We2Sexy
Plus att Dahlberg lämnar. En av våra viktigaste spelare.
Bara att gratulera, ni förtjänade tre poäng i måndags. Vårt försvar är ihåligare än en sönderborrad schweizerost. Calisir imponerade stort på mig. Synd för er del att ni inte lyckades locka till er Isak Pettersson, hade kunnat vara en bra ersättare nu när Dahlberg (vår framtida landslagsmålvakt, får han speltid utomlands tycker jag han borde peta Olsen inom något år) lämnar.
2018-05-09, 12:43
Avslutad
Citat:

Skulle vi behålla Mix och Engvall, samt kanske få in en ny spelare i sommar. Så tror jag att vi har chans på guld redan i år.
2018-05-09, 13:04
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Skulle vi behålla Mix och Engvall, samt kanske få in en ny spelare i sommar. Så tror jag att vi har chans på guld redan i år.

Tror du? Det tror verkligen inte jag. Tycker det märks ganska tydligt att vi fortfarande är i en ordentlig ombyggnation. Bara för att vi slog mff som suger denna säsongen så betyder inte det att vi kommer vinna. Men jag tror att vi kommer komma högre upp i tabellen än vad många trodde innan säsongen.

Tror att det blir bajen eller aik som tar det (tyvärr).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in