2018-05-09, 00:20
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du svarar inte på min fråga. Var finns dubbellivet?

Att PM inte skröt om att han tände på tortyr och mord är sant.
Men för övrigt var han väldigt öppen med allt. Även i sin biografi
Om det är dubbelliv, i så fall lever alla människor dubbelliv i fantasin. De flesta människor har fantasier, framförallt sexfantasier. Den vanligaste sexfantasin kvinnor har, sägs vara våldtäktsfantasin.
Det betyder inte att kvinnor någonsin vill bli våldtagna.
Jag har själv ibland frågat killar om de har någon sexuell fantasi? -Nej, det är privat, har de oftast svarat. Att folk har märkliga fantasier som de är en smula generade för att tala om, är inte ett hemligt dubbelliv enligt mig.

Däremot Amagermannen och Kapten klänning levde dubbelliv. DVs tvärtemot vad de sade sig att stå för.
Kapten Klänning var länspolismästare, en feminist som talade sig blå om kvinnors säkerhet och fördömde allt vad tafsande,våld och övergrepp mot kvinnor hette. På fritiden utsatte han unga 14-års tjejer för tortyrliknande sexuella övergrepp. Det kallar jag ett hemligt dubbelliv.

Jag fantiserar om att ha mindre sex, men skulle aldrig våga att leva ut det.
Nej, men allvarligt jag tror inte du tar inn över dig att man inte behöver leva ut fantasierna för att leva ett dubbelliv.
Citera
2018-05-09, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nej, men allvarligt jag tror inte du tar inn över dig att man inte behöver leva ut fantasierna för att leva ett dubbelliv.
Jo,jag vet att du har morbida fantasier om Madsens dubbelliv i ditt huvud.
Varenda försvunnen kvinna i norden har fallit offer för PM även om han bevisligen aldrig satt sin fot där.

Och det har jag också spekulerat och rotat i. Men det finns inget bakåt i PMs historia, som vare sig polis eller grävande journalister lyckats finna. Om PM däremot haft ett hemligt dubbelliv som Amagermannen tex, tror du då inte PM skulle varit väldigt tystlåten om sitt privatliv? Om han haft något att dölja?
Citera
2018-05-09, 00:33
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jo,jag vet att du har morbida fantasier om Madsens dubbelliv i ditt huvud.
Varenda försvunnen kvinna i norden har fallit offer för PM även om han bevisligen aldrig satt sin fot där.

Och det har jag också spekulerat och rotat i. Men det finns inget bakåt i PMs historia, som vare sig polis eller grävande journalister lyckats finna. Om PM däremot haft ett hemligt dubbelliv som Amagermannen tex, tror du då inte PM skulle varit väldigt tystlåten om sitt privatliv? Om han haft något att dölja?

Ha,ha då har du också morbida fantasier.
Citera
2018-05-09, 00:40
Medlem
Citat:

Underbart härlig kommentar!

Nej, dom flesta vare sig delar eller lever ut denna typ av fantasi. Madsen genomförde sin fantasi och resultatet säger entydigt vari den bestod i. Det vet vi.
Citera
2018-05-09, 00:48
Medlem
Citat:
Ha,ha då har du också morbida fantasier.
Ja, självklart.
Men Madsens "hemliga dubbelliv" pågår och levs nog enbart i Kugutts hjärna.
Citera
2018-05-09, 00:55
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ja, självklart.
Madsens "hemliga dubbelliv" pågår och levs i Kugutts hjärna.

Nej i Kohjärnan är det sommar nu, bokstavligt talat.
Då är det värre med Madsen där han sitter isolerad i en mörk cell. Där levs det nog båda dubbel och trippel liv just nu.
God natt, otto.
Citera
2018-05-09, 01:10
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Underbart härlig kommentar!

Nej, dom flesta vare sig delar eller lever ut denna typ av fantasi. Madsen genomförde sin fantasi och resultatet säger entydigt vari den bestod i. Det vet vi.

Tack Remark.
Jo vi har på nåt sätt facit nu, Madsen är avkledd.
Godnatt.
Citera
2018-05-09, 06:03
Medlem
Madsens liv var raketer och ubåtar. Dessutom var det en rymdraketävling med konkurrenten vem som skulle skjuta upp sin raket först. Det blev hans konkurrent. Madsen förlorade.
Citera
2018-05-09, 07:12
Medlem
Citat:
Menar du att PM levt ett "dubbelliv" som blivande mördare,"predator och rovdjur"? Att PM i 46 år slagit sina lovar omkring varje kvinna (ca 250 kvinnor som åkt med PM uppges ha hälsan och inga klagomål på PMs uppförande) för att finna det ultimata ögonblicket att slå till????

Varför tog det 46 år att få ändan ur vagnen då, med det här "dubbellivet" som mördare i fantasin dag in och ut?
Förövrigt är det ett sexmord med sexualsadistiska skador samt sädesutlösning i kallingarna.
PM förverkligade sin tidigare onanifantasi till slut. Och varför? Ja,där får du lyssna på experterna. Tex Niclas Långström.

Nu vill jag gärna veta var du har källan på att alla de "250" kvinnorna "uppges" "ha hälsan"?

Finns otaliga exempel på seriemördare som ingen runt omkring dem kunde ana var mördare.

Vad menar du med detta:
Citat:

Varför tog det 46 år att få ändan ur vagnen då, med det här "dubbellivet" som mördare i fantasin dag in och ut?
Citera
2018-05-09, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Nu vill jag gärna veta var du har källan på att alla de "250" kvinnorna "uppges" "ha hälsan"?
Såvitt jag sett är den enda källan Notorisk Lögnar Madsen. Han sa väl något sånt. Han kunde lika gärna dragit till med 1500, eller 83 kvinnor. Inget han säger har varit sant, i bästa fall har han kryddat lite med några småsanningar.
Citera
2018-05-09, 10:27
Medlem
Artikel där KWs pojkvän med egna ord skriver om henne:

Kim Walls kæreste: Hun var levende

Retssagen — eller i det mindste den første retssag, for naturligvis blev dommen anket — er slut. Endelig ro til at forstå, fordøje og acceptere? Eller i det mindste forsøge at finde ud af, hvordan endnu et kapitel af de sidste snart 9 måneders mareridt føles. Og ændrer det overhovedet noget som helst? Jeg læner mig tungt tilbage, sædet knirker. Følelserne inkluderer forvirring og tomhed. Hvad gør jeg nu? Hvad ville Kim gøre?

Undervejs i eftersøgningen, mediedækningen og retssagen har jeg været tavs. I lang tid har jeg ikke haft noget at sige. Jeg kunne simpelthen ikke og vidste heller ikke, hvor jeg burde starte eller slutte. Når journalister har bedt om interviews eller citater, har det samtidig føltes irrelevant. Jeg kender hende jo, hvorfor skulle jeg så interessere mig for, hvad der står i aviserne? Men måske er det ikke sådan, jeg bør tænke, måske er det egoistisk ikke at dele Kim med andre. Jeg har aldrig ønsket at holde hende for mig selv. Der er mange grunde til at være stolt af hende.

https://www.weekendavisen.dk/2018-19/samfund/kim-walls-kaereste-hun-var-levende
Citera
2018-05-09, 11:49
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Artikel där KWs pojkvän med egna ord skriver om henne:

Kim Walls kæreste: Hun var levende

Retssagen — eller i det mindste den første retssag, for naturligvis blev dommen anket — er slut. Endelig ro til at forstå, fordøje og acceptere? Eller i det mindste forsøge at finde ud af, hvordan endnu et kapitel af de sidste snart 9 måneders mareridt føles. Og ændrer det overhovedet noget som helst? Jeg læner mig tungt tilbage, sædet knirker. Følelserne inkluderer forvirring og tomhed. Hvad gør jeg nu? Hvad ville Kim gøre?

Undervejs i eftersøgningen, mediedækningen og retssagen har jeg været tavs. I lang tid har jeg ikke haft noget at sige. Jeg kunne simpelthen ikke og vidste heller ikke, hvor jeg burde starte eller slutte. Når journalister har bedt om interviews eller citater, har det samtidig føltes irrelevant. Jeg kender hende jo, hvorfor skulle jeg så interessere mig for, hvad der står i aviserne? Men måske er det ikke sådan, jeg bør tænke, måske er det egoistisk ikke at dele Kim med andre. Jeg har aldrig ønsket at holde hende for mig selv. Der er mange grunde til at være stolt af hende.

https://www.weekendavisen.dk/2018-19/samfund/kim-walls-kaereste-hun-var-levende

Tack, så rörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in