2018-05-08, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Vi skriver förbi varandra. Jag pratar inte om luckteorin - utan det faktum att han i förhör erkänt att Kim omkommit i en olycka, sjöbegravning etc. innan han inför rätten kom ut med luckförklaringen. Han förstod innan att han var tvungen att ha en förklaring till blodspåren som redan säkrats på hans kropp. He made it up as he went along.
Det är möjligt. Polisen har säkert förhört PM om de synliga blodspåren i ansiktet.
Det är ju inte säkert att PM förstod att de även kunde finna osynliga spår på honom. Han hade ju duschat och bytt till ren overall. Kanske lite för tidigt innan han var helt färdig.
Jag vet inte hur hans erkännande kom.

Lördag 12 augusti, 10.00:
Häktningsförhandling mot Peter Madsen inleds. Iklädd joggingbyxor och en blå T-shirt lyssnar han på när åklagaren läser upp anklagelserna. Madsen säger efter förhandlingen "att han har något att berätta".
Lördag 12 augusti, 15.00:
Den andra delen av häktningsförhandlingen drar – en timme försenad – i gång. Den hålls inför lyckta dörrar eftersom delar av information är av känslig karaktär.
Lördag 12 augusti, strax innan 17.00:
Peter Madsen häktades, misstänkt för Kim Walls död. Han häktas i 24 dagar.

Som jag minns det tog det fyra dagar innan vi fick veta att polisen nu letade efter en död kvinna. Måndag den 14 augusti. Jag tror att det var luckteorin som PM berättade iallafall, inför lykta dörrar. Hur skulle han annars förklara hennes död trovärdigt?

PS: Det är möjligt att du har rätt. Att PM insåg att det "kokta fläsket nu var stekt" redan på fredagen efter den rättsmedicinska undersökningen.
Men luckteorin förklarar väldigt logiskt vad polisen skulle finna i Ubåten.
Så därför tror jag att bärgningen av Nautilus redan på lördagen fick PM att tänka om.
Att PM visste redan på fradagskvällen om att polisen planerade bärgning.
Att bärgningen var den utlösande faktorn för PMs del. (?)
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-08 kl. 21:12.
Citera
2018-05-08, 21:24
Medlem
En helt annan sak. Madsen är känd för att vara osedvanligt receptiv, jag tror de gäller likväl som att stjäla ideer och göra dom till sina och att snappa upp saker för att härma. Jag gjorde en sökning på supersoniskt.

I ing.dk 2017-04-03 finns en artikel om ett supersoniskt flyg under utveckling som man hoppas lansera 2020 där bl.a. NASA (där vB arbetat) är involverad.

"Lockheed Martin og Nasa arbejder på at skabe et fly, hvis flytype slet ikke findes endnu. Nemlig et fly som både er supersonisk og helt stille."

"Skunk Works' er nu det officielle navn på den diskret arbejdende udviklingsafdeling i Lockheed Martin i Californien. Siden organisationen blev etableret under Anden Verdenskrig, er det her, mange af de mest avancerede og revolutionerende luftfartøjer blev lavet. For eksempel spionflyene U-2 og SR-71 og stealthflyene F-117, F-22 og F-35.[/i]"

"Den første design viser et fly, som minder om et papirfly - noget, Lockheed Martin selv påpeger: langt og slankt med tre vingeflader - canard, deltavinge og hale. Der er ikke tale om at komme chokbølgen til livs, men om at kontrollere luftstrømmene på en måde, som reducerer den, så den ikke generer nogen på jorden"

https://ing.dk/artikel/papirfly-design-baner-vejen-supersonisk-flyvning-land-196470

Min spaning säger att Madsen troligen kommer att vika många pappersplan de närmaste åren.
Senast redigerad av Remark 2018-05-08 kl. 21:33.
Citera
2018-05-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nej, det är ju det jag säger. Man såg inte skogen för bara träden, när det gällde Madsen. Han framstod som eksentrisk, men levde ett dubbelliv. Han var ingen ofarlig eksentriker, han var et livsfarligt rovdjur.
Att PM var så öppen tror jag var för, att han inte hade något att dölja. Mer än sina vidriga filmer i datorn och sina fantasier om tortyr och mord. Jag tror inte han själv trodde att han skulle göra verklighet av det. Att det bara var hans sexuella fantasier som han njöt av i hemlighet. Om du vill kalla folks snuskiga onanifantasier för "dubbelliv" så har nog alla ett dubbelliv.
Men det är INTE vad som vanligtvis avses med ett dubbelliv.

Om PM hade lyckats med sina yrkesdrömmar "raketuppskjutet" och allt gått sin lilla gilla gång, så tror jag inte detta hade hänt. Kanske aldrig någonsin.
Niclas Långström är expert på vad som formar sådana här gärningsmän. Lyssna på honom när han förklarar PM. Det var först när jag lyssnade på NL som jag fick ihop de här två gubbarna. Den vanliga Madsen med monstret i Ubåten.

https://www.youtube.com/watch?v=hL2EaRJ76kY
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-08 kl. 21:52.
Citera
2018-05-08, 21:41
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Eftersom han verkar ha begått endast en handling av det aktuella slaget, så blir diskussionen om öppenhet lite speciell. Man kan ju t v tro, att han varit öppen med sitt handlande, då paketerat i ett omslag av udda uppfinnarjocke. Den nu aktuella handlingen har han ju inte kunnat vara öppen med. Vi är övertygade om att han hyst morbida fantasier - dem har han inte varit öppen med till den grad, att de tagits på största allvar, de har varit paketerade i samma omslag. Det jag spekulerar i är att han likt BTK i åratal iscensatt fantasin med sig själv nere i sitt gömsle, som hade an alldeles speciell betydelse och laddning för honom. OM så varit fallet, har han inte varit öppen med sitt handlande heller, det med bäring på vad som hotade att bli verklighet. Sanningen sitter bara han på. Detta sagt skulle jag inte beteckna honom som öppen, helt enkelt därför att ingen anat faran.

Jag tror hans fru, när hon säger sig inget ha anat. Det finns en särskild serie om sådana mördarhustrur. Nyligen var det en om Bobby Joe Longs (10+ mord, 100+ våldtäkter) fru. Övertygande. Öppen make ? Knappast.
Mitt fetade.
Exakt så tycker jag också. Han har varit öppen till en viss gräns, men absolut inte så öppen att någon anat faran. Inte ens hans fru. Det är märkligt hur dessa mördare lyckas manipulera sin omgivning och när sanningen uppdagas så slår alla det ifrån sig. "Kan inte vara möjligt". "Måste vara ett misstag". "Inte kan han mörda som alltid är så snäll och hjälpsam".

Är obehagligt med hans "ubåtsgömsle" och hur han beskriver känslan av sin uppfattning om denna andra värld, en tredje dimension. Undrar verkligen vad han pysslat med där i hemlighet hittills?

"En unik oplevelse i dit eget undervandsunivers. Du forsvinder ind i en anden verden. En tredje dimension til det at sejle unik dimension på den måde, at du er meget langt fra dit hjem; du er rigtig meget alene - i ordets bedste forstand."
Kolla på denna korta, läskiga video när Madsen nästan maniskt och otäck (kolla blicken) säger såna fraser som ovan här. #develi la ut länken förut i tråden :
https://ekstrabladet.dk/112/peter-madsen-du-forsvinder-ind-i-en-anden-verden/6789209
Citera
2018-05-08, 21:41
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Varför i hela världen skulle någon hoppas på ett frikännande, hade sanningen varit något annat än att han mördade henne hade han väl kunnat komma fram med en trovärdig förklaring som stöddes av bevisningen. Och om han skyddar någon borde han ha upphört med det i samma ögonblick som han fick straffet (det finns väl förresten inget som talar för att det var någon mer som var med och dödade henne?).
Till och med dom blodtörstigaste i tråden vill naturligtvis se honom frikänd OM han är oskyldig (han har inte erkänt).

När det gäller dom troliga alternativa hypoteserna finns det mycket om dom ifall du läser igenom tråden igen. Jag tar dock inte upp det i mitt svar här eftersom det skulle kännas som en ny vända för många som följt detta länge.
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Själv är jag oerhört besviken över att han inte fick 15 år för brott mot sjölagen.

Jaa, den stora ovissheten är nu huruvida han behövde några övningstag, eller om han sågade huvudet av henne med säker hand.
Det var säker hand.

Han har erkänt att han delade kroppen för att ge BO en stilfull begravning "till sjöss" som han sa. I den delen ser jag honom som en rättvisd dömd griftefridsmarodör.

Det finns inte så stränga straff som 15 år för brott mot sjölagen i detta fall.
Citera
2018-05-08, 21:42
Medlem
Varför är det så lite fokus i media att PM har bestämt sig för endast att överklaga straffet?
Citera
2018-05-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Den här bilden av hans landgång antyder ju att han tror sig ha säkrat sitt eget fotoreportage (som jag tar för givet). Antingen har han i denna stund minneskortet säkert undangömt på båten, på eller i sig själv, eller har han ute till sjöss skickat en kopia till ett moln. Jag vet att polisen ekonomiserar med utredandet (som i LH-fallet) och nöjer sig med att ha tillräckligt med bevis. Jag kanske har en mera vetenskaplig inställning, vill veta allt. Någon välbeställd privatperson skulle kunna utfästa en större belöning för återfinnandet av materialet i någon form.

Madsen kanske gömde minneskortet på det fräckaste stället, nämligen i springan mellan sitsen och ryggstödet på baksätet i den polisbil han åkte med. Det sista stället någon någonsin kommer att leta. Han behövde bara memorera registreringsskylten på bilen för att hitta tillbaka.
Citera
2018-05-08, 22:00
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Till och med dom blodtörstigaste i tråden vill naturligtvis se honom frikänd OM han är oskyldig (han har inte erkänt).

När det gäller dom troliga alternativa hypoteserna finns det mycket om dom ifall du läser igenom tråden igen. Jag tar dock inte upp det i mitt svar här eftersom det skulle kännas som en ny vända för många som följt detta länge.Det var säker hand.
Det finns inga troliga alternativa hypoteser, de hypoteserna som finns är så långsökta att de i stort sett måste betraktas som avfärdade. PM har inte kunnat komma med någon förklaring på hur "olycksfallet" skulle ha gått till som stöds av bevisning och han har inte heller överklagat skuldfrågan vilket är i stort sett samma sak som att erkänna.

Vad du skrev var att du hoppades på ett frikännande, då måste man väl anta att du gjorde det givet det nuvarande bevisläget, vilket jag inte förstod hur någon kunde göra.
Citera
2018-05-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Varför är det så lite fokus i media att PM har bestämt sig för endast att överklaga straffet?

Brottet avgör påföljden. Madsen vill bara diskutera den ena av dessa två enheter som är juridiskt sammankopplade. Det fungerar inte.
Senast redigerad av Remark 2018-05-08 kl. 22:03.
Citera
2018-05-08, 22:13
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Att PM var så öppen tror jag var för, att han inte hade något att dölja. Mer än sina vidriga filmer i datorn och sina fantasier om tortyr och mord. Jag tror inte han själv trodde att han skulle göra verklighet av det. Att det bara var hans sexuella fantasier som han njöt av i hemlighet. Om du vill kalla folks snuskiga onanifantasier för "dubbelliv" så har nog alla ett dubbelliv.
Men det är INTE vad som vanligtvis avses med ett dubbelliv.

Om PM hade lyckats med sina yrkesdrömmar "raketuppskjutet" och allt gått sin lilla gilla gång, så tror jag inte detta hade hänt. Kanske aldrig någonsin.
Niclas Långström är expert på vad som formar sådana här gärningsmän. Lyssna på honom när han förklarar PM. Det var först när jag lyssnade på NL som jag fick ihop de här två gubbarna. Den vanliga Madsen med monstret i Ubåten.

https://www.youtube.com/watch?v=hL2EaRJ76kY

Definition dubbelliv :
"det att leva ett liv i verkligheten och ett annat i fantasin, eller att leva i två separata förhållanden"
Citera
2018-05-08, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Definition dubbelliv :
"det att leva ett liv i verkligheten och ett annat i fantasin, eller att leva i två separata förhållanden"
Men snälla kugutt. PMs fantasier var ju onanifantasier. Du menar väl ändå inte att PM befann sig i sina sexuella onanifantasier samtidigt och hela tiden som han jobbade och slet med sina projekt och kniviga tekniska lösningar?
I och för sig kan man se både raketer och ubåtar som fallosliknande grejor.

Dubbelliv,exempel: Iraniern Nader gifte sig tidigt men har levt dubbelliv som hemligt homosexuell i hela sitt vuxna liv.
Det gjorde att han levde dubbelliv som så många andra homosexuella gör i Iran.

Din Oscar Wilde levde ett äkta dubbelliv. Utåt sett en gift man med hustru,barn och lyckligt familjeliv.
Dolt liv som hemligt homosexuell man i 1800-talets Viktorianska strängt moraliska samhälle.
Homosexualitet var lika strängt förbjudet och olagligt som i Iran idag.
Så fast Oscar älskade att berätta historier och framträda i sällskapslivet så sa han inte ett pip om sin hemliga sexuella läggning. PM har alltid varit väldigt ÖPPEN.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-08 kl. 22:44.
Citera
2018-05-08, 22:38
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men snälla kugutt. PMs fantasier var ju onanifantasier. Du menar väl ändå inte att PM befann sig i sina sexuella onanifantasier samtidigt och hela tiden som han jobbade och slet med sina projekt och kniviga tekniska lösningar?
I och för sig kan man se både raketer och ubåtar som fallosliknande grejor.

Det var mordfantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in