Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Vi skriver förbi varandra. Jag pratar inte om luckteorin - utan det faktum att han i förhör erkänt att Kim omkommit i en olycka, sjöbegravning etc. innan han inför rätten kom ut med luckförklaringen. Han förstod innan att han var tvungen att ha en förklaring till blodspåren som redan säkrats på hans kropp. He made it up as he went along.
Det är möjligt. Polisen har säkert förhört PM om de
synliga blodspåren i ansiktet.
Det är ju inte säkert att PM förstod att de även kunde finna osynliga spår på honom. Han hade ju duschat och bytt till ren overall. Kanske lite för tidigt innan han var helt färdig.
Jag vet inte hur hans erkännande kom.
Lördag 12 augusti, 10.00:
Häktningsförhandling mot Peter Madsen inleds. Iklädd joggingbyxor och en blå T-shirt lyssnar han på när åklagaren läser upp anklagelserna. Madsen säger
efter förhandlingen "att han har något att berätta".
Lördag 12 augusti, 15.00:
Den andra delen av häktningsförhandlingen drar – en timme försenad – i gång.
Den hålls inför lyckta dörrar eftersom delar av information är av känslig karaktär.
Lördag 12 augusti, strax innan 17.00:
Peter Madsen häktades,
misstänkt för Kim Walls död. Han häktas i 24 dagar.
Som jag minns det tog det fyra dagar innan vi fick veta att polisen nu letade efter en död kvinna. Måndag den 14 augusti. Jag tror att det var luckteorin som PM berättade iallafall, inför lykta dörrar. Hur skulle han annars förklara hennes död trovärdigt?
PS: Det är möjligt att du har rätt. Att PM insåg att det "kokta fläsket nu var stekt" redan på fredagen efter den rättsmedicinska undersökningen.
Men luckteorin
förklarar väldigt logiskt vad polisen skulle finna i Ubåten.
Så därför tror jag att bärgningen av Nautilus redan på lördagen fick PM att tänka om.
Att PM visste redan på fradagskvällen om att polisen planerade bärgning.
Att bärgningen var den utlösande faktorn för PMs del. (?)