Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-28, 07:44
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojden
Äckligt att Göteborgs Stadsteater låtsas som det regnar!

https://www.facebook.com/goteborgs.stadsteater

Raderar de kommentarer?
Sparade ett par om de skulle försvinna.
http://storage6.static.itmages.com/i/18/0428/h_1524894057_8857561_c10238c65b.png
Citera
2018-04-28, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Varför skulle Nujens betala till Akilovs privata konto? Det finns ingen rimlig anledning. Har skummat lite i FUP del 7:2. På sid. 323 diskuteras A.s banktransaktioner, visserligen för 2017, men ändå. Han får inte tillnärmelsevis så höga summor som från Nujens. Bl.a har han fått 700:- insatt som han säger måste vara ett jobb. Jag vet att det var över en längre period som A. jobbade för Nujens, men summan är inte försvarlig för ett två månaders enklare svartjobb (som flera påpekat i tråden). Vilka alternativ finns till transaktionen?

1. Den firma Nujens anlitade, som de har haft samröre med flera gånger, lade ut jobbet på A. + landsmän. A. & Co ville ha direkt betalning, rätt stora summor, som Nujens inte ville ta ut i kontanter. Arbetet var igång, A. hade ett konto och krävde (tillsammans med landsmän) omedelbar betalning allteftersom arbetet fortskred.

2. A. fick pengar för något helt annat än en sketen renovering.

3. ?

FUP 7:2, s.384

1) Tror inte det funnits något företag inblandat, det låter som en dålig efterkonstruktion från klanen Nujen.
Kollade också lite i FUP:en, för att se var de dryga 85.000:- tog vägen:
(FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rakhmat Akilov (utbrutet)

Den mest rimliga förklaringen är att Akilovs konto använts för att betala diverse svartanställda uzbeker, men att de saknat konto och då har de fått använda Akilovs.
Cirka 20.000:- har sedan förts ut till Uzbekistan, troligen släktingar till Akilovs svartjobbande kollegor i Uzbekistan, via Akilovs konto, se min länkade post ovan.

2) Tog tidigare i tråden upp möjligheten till att betalningarna till Akilov kanske inte "bara" handlade om svartjobb, då Akilov enligt uppgifter i Ekot ägnade sig åt att sälja förfalskade dokument:

Så länge inte klanen Nujen försöker att ge någon trovärdig förklaring till vad de ägnat sig åt, är fältet öppet för spekulationer.
Citera
2018-04-28, 08:02
Medlem
Har följt debatten om Nujen och hans totalhaveri i intervjun med JJ. Såg på Facebook en länk till denna artikel i Expressen publicerad i Expressen den 6 december 2017..den var intressant att läsa i ljuset av vad som hänt...

https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/ingen-annan-skulle-komma-undan-med-att-veta-sa-lite/

Notera bl.a följande utsaga i Nujens "krönika":

"Jag vet inte, men det verkar vara en grym taktik att säga att man inte vet eller visste, eller jag vet inte, vem vet... Vet du"

Han följer sina egna råd får man väl säga.
Senast redigerad av Simonette 2018-04-28 kl. 08:08.
Citera
2018-04-28, 08:05
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
1) Tror inte det funnits något företag inblandat, det låter som en dålig efterkonstruktion från klanen Nujen.
Kollade också lite i FUP:en, för att se var de dryga 85.000:- tog vägen:

Den mest rimliga förklaringen är att Akilovs konto använts för att betala diverse svartanställda uzbeker, men att de saknat konto och då har de fått använda Akilovs.
Cirka 20.000:- har sedan förts ut till Uzbekistan, troligen släktingar till Akilovs svartjobbande kollegor i Uzbekistan, via Akilovs konto, se min länkade post ovan.

2) Tog tidigare i tråden upp möjligheten till att betalningarna till Akilov kanske inte "bara" handlade om svartjobb, då Akilov enligt uppgifter i Ekot ägnade sig åt att sälja förfalskade dokument:

Så länge inte klanen Nujen försöker att ge någon trovärdig förklaring till vad de ägnat sig åt, är fältet öppet för spekulationer.
Hur har dessa uzbeker försörjt sig i Sverige om de inte fått några pengar av Akilov? Akilovs uttag av de 85k är ju bara vad som räcker till att försörja sig själv. Har släktingarna skickat tillbaka pengarna till de som jobbar i Sverige? På 2) tror jag du har rätt. Att både svåger och syster jobbar med asylsökare kan inte vara en slump.
Citera
2018-04-28, 08:40
Medlem
Yohomies avatar
Skönt att Jan inte är med i PK tåget och skiter i hudfärg os.v
Özz ska fan grillas för det han gjort
Senast redigerad av Yohomie 2018-04-28 kl. 09:06.
Citera
2018-04-28, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Hahaha är du seriös när du tror kurder bryr sig om vad en annan kurd gör mot en svensk eller svensk kultur?

Nej det bryr de sig inte om men däremot tror jag de bryr sig om var d står i rashierarkin.

Rättelse, självklart bryr de sig men på ett sätt som är ungefär 180 grader mot hur en svensk hade brytt sig. Typ, fan du blåste svensken vad fett, öj du åkte fast vilken klant du är nu blir det svårare för mig att blåsa svenskar.
Senast redigerad av RMgX 2018-04-28 kl. 09:18.
Citera
2018-04-28, 08:47
Medlem
https://youtu.be/NtursIj-ieQ?t=80 - angående om att ge sig på barn..
Citera
2018-04-28, 08:51
Medlem
Tror Özz Nujen gjorde en missbedömning när han gav Janne Josefsson diverse fula tillmälen. Tror att JJ med sin orädda stil är den kanske mest respekterade journalisten i landet. (Det skulle behövas många fler av hans kaliber.) Att komma dragande med t.ex att han tjänar mer än sina kvinnliga kollegor är bara plumpt och pinsamt. Den som får ökade sympatier är JJ själv.

Janne är en grävande journalist, och som sådan ska och måste han givetvis försöka få tag i den anklagade svågern och höra dennes version. Om svågerns 10-åring mådde så dåligt över att få telefonförfrågningar kunde ju hans föräldrar själva kontaktat JJ för att undvika att det hände igen.

Hoppas att Janne blev så förbannad över ”creepy gubbe” att han vill ge igen och inte släpper den här ruttna smörjan.

Lite olyckligt att intervjun inte fick större utrymme i TV-versionen. Taxichauffören fick orimligt mycket tid.

Dock lite kul att höra invandrarkvinnan som på mycket bruten svenska berättade att hon inte gillar araber. Så mycket för det mångkulturella paradiset.
Citera
2018-04-28, 09:06
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojden
Äckligt att Göteborgs Stadsteater låtsas som det regnar!

https://www.facebook.com/goteborgs.stadsteater
Undrar hur mycket påtryckningar som krävs innan han blir "sjuk"?
Citera
2018-04-28, 09:06
Medlem
Hanif Bali tar upp Nujen i sin senaste podd:

https://soundcloud.com/godton/mediestrategi-och-stinkande-batikpolitik

Kommer efter 30 minuter.
Citera
2018-04-28, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Undrar hur mycket påtryckningar som krävs innan han blir "sjuk"?
Özz är perfekt i rollen som en främling som utnyttjar folks gästfrihet och snackar skit om dem, han behöver inte ens spela.
Citera
2018-04-28, 09:25
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simonette
Har följt debatten om Nujen och hans totalhaveri i intervjun med JJ. Såg på Facebook en länk till denna artikel i Expressen publicerad i Expressen den 6 december 2017..den var intressant att läsa i ljuset av vad som hänt...

https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/ingen-annan-skulle-komma-undan-med-att-veta-sa-lite/

Notera bl.a följande utsaga i Nujens "krönika":

"Jag vet inte, men det verkar vara en grym taktik att säga att man inte vet eller visste, eller jag vet inte, vem vet... Vet du"

Han följer sina egna råd får man väl säga.

Från samma artikel: "Jag kan några saker någorlunda bra i alla fall och det är att prata trovärdigt och få folk med mig på det jag säger." Vilken jävla orm han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in