2018-05-08, 14:58
Avslutad
Jag vägrar att erkänna det mångkulturella samhället och dess komponenter som någonting svenskarna vill ha, innan svenskarna har fått säga sitt i en specifikt utformad frågeställning.
Hade makten varit säker på sin sak och velat tysta rasisterna för gott hade de naturligtvis beslutat om en folkomröstning. Men de vet vad resultatet skulle visa.

Mångkulturen/massinvandringen är bestämd ovanifrån av människor med dunkla motiv.
Därför spelar det ingen roll hur snäll en muslim eller afrikan är, den är här på totalitära och artificiella grunder. Det kan man bara inte acceptera trots att just det inte handlar om individen per se.
Citera
2018-05-08, 15:05
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
En människa kan inte vara illegal ! Vem har målat upp gränserna? Ingen människa kan äga jorden !
En Afrikan har lika stor rätt att bo i Sverige som dig.

Det är en utopisk ideologi som du förespråkar.

Till utopisterna hör förutom invandringsvurmare även kommunister, fascister, nazister, och div. religiösa dårar. De tror att man kan helt göra om samhället i deras febriga bild av hur allt borde fungera.

Vad det leder till har vi sett under 1900-talet, med oändligt lidande och hundratals miljoner döda.

Du är en massmördare.
Citera
2018-05-08, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlassadSomRacist
Bra förslag men tycker det låter lite som under andra världskriget och gestapo fasoner

Varför? Illegal person betyder en person som inte har tillåtellse och fått avslag eller pga av brott eller låg moral gömmer sig för denne vet den inte kommer att få uppehållstillstånd. Är ju sunt förnuft och förhindrar både framtida brott, kriminalitet och terrobrott i framtiden. Men rödvinsvänstern är ju själva kriminella så de vill ju försvara sina "egna" och är de enda som kommer motsäga sig detta förslag samt kåta batikhäxor och champang moderater som vill tjäna pengar på.
Citera
2018-05-08, 15:22
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ingen är illegal för det första! Och om det nu blir så vad blir nästa steg? Ska Ni börja tåga iklädda uniformer och se om någon har gömt flyktingar?
Dina brister och tillkortakommanden blir bara roligare för varje dag. Sök hjälp, sök nu!
Citera
2018-05-08, 15:35
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ingen är illegal för det första!
"Till fängelse i högst ett år [...] döms en utlänning som uppsåtligen uppehåller sig i Sverige fastän han eller hon enligt ett verkställt beslut om utvisning [...] inte har haft rätt att återvända hit." källa
"utlänning som uppsåtligen uppehåller sig..." = illegal invandrare

Eller är du en sån där korkad person som inte fattar att "arbetade ihjäl sig" betyder nåt annat än att personen faktiskt avled?

Citat:
Och om det nu blir så vad blir nästa steg? Ska Ni börja tåga iklädda uniformer och se om någon har gömt flyktingar?

Polisen bevirar lagbrott. De har ibland trafikkontroller efter Öresundsbron där alla bilar med strålkastare som pekar högt tas in för viktkontroll.

På samma sätt ska givetvis uniformerade poliser tåga runt och kontrollera uppehållstillstånd hos de som statistiskt sett ofta är illegala invandrare.

Vill man prioritera detta kan man även upphandla tjänsten på öppna marknaden, och låta privata ordningsvakter genomföra kontrollerna. Då kan polisen jobba med annat, samtidigt som vi skapar en massa enkla jobb.

Bert Karlsson är säkert med på att göra detta om han får 10 000 kr för varje illegal invandrare hans företag får tag på. Varje ordningsvakt kan ju spendera upp till en hel vecka per person innan det blir olönsamt.

Eller så släpper vi det helt fritt, där den som vill kan utbilda sig till ordningsvakt för att helt privat inhösta 10 000 kr per inlämnad illegal invandrare. Centerpartiet är fria marknadsliberaler, de borde älska detta förslaget.

Om man gör det kriminellt att inte rapportera illegala invandrare underlättar man polisens/ordningsvakternas arbete.
Citera
2018-05-08, 15:52
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Sluta fåna dig. Klart du inte skulle. Vill du att jag ska tro på det får du lägga fram konkreta bevis.
Men okej, jag ger dig mitt kontonummer i ett PM, så kan du överföra 1500 kr, jag har nämligen inte ätit på ett par dagar och känner mig inte kry.

Hus skiljer sig inte åt i den bemärkelsen att folk vill ha någonstans att bo/vara/märka ut ett revir/skydda sin stam för att få ett privatliv och kunna hålla ute oönskade element, själva få bestämma vem man släpper in. Larm, dörrar och grindar torde ha dödsrasiststämpel på sig i din värld. Ett land är bara ett större hus men likväl finns det (en kollektiv) äganderätt till dess jord och resurser. Precis som i ett hushåll.
Du har säkert mer än nog och om du inte ätit på ett par dagar så kanske det vore nått att börja arbeta istället för att sitta här 24/7 och slänga skit på flyktingar. Men vist hade jag kunnat ge dig en slant till mat om det stämde.
Citera
2018-05-08, 15:57
Avslutad
Citat:
Du har säkert mer än nog och om du inte ätit på ett par dagar så kanske det vore nått att börja arbeta istället för att sitta här 24/7 och slänga skit på flyktingar. Men vist hade jag kunnat ge dig en slant till mat om det stämde.

Så du kallar mig en lögnare? På vilka grunder?

Det handlar bara om att du inte vill bevisa din s.k. godhet, eftersom den existerar inte.
Du är en produkt av det hycklande och självhatande PK-samhället. Den nyttigaste av idioter.

Ps: De är inga "flyktingar".
Citera
2018-05-08, 16:10
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Så du kallar mig en lögnare? På vilka grunder?

Det handlar bara om att du inte vill bevisa din s.k. godhet, eftersom den existerar inte.
Du är en produkt av det hycklande och självhatande PK-samhället. Den nyttigaste av idioter.

Ps: De är inga "flyktingar".
Därför att om du inte har pengar så skulle socialen hjälpa dig? Ofta att du gått utan mat ett par dagar kan du bevisa det så vist kan ja sticka till dig en slant men 1500 är lite väl mycket då du knappast behöver 1500 till mat?
Är en hycklare ? Sist jag var utomlands så stack jag till en tiggare 50 Euro det är ett av många exempel brukar även ge till han som sitter utanför affären här hemma varje gång jag handlar och i tillägg till det köper jag nått till han också som regel i affären .
Citera
2018-05-09, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Som illegal kan man i regel inte vara skriven på någon adress, eftersom man inte är folkbokförd. Undantaget är den som haft uppehållstillstånd men minst det, då har man kvar sitt svenska personnummer ett tag, typ två år. Asylsökande kan ha en EBO-adress som migrationsverket känner till men asylsökande är inte illegala så länge deras asylprocess pågår. Jag tycker att SDs förslag är förkastligt men dessutom är det ett slag i luften. Förslaget är enbart ägnat åt att bibehålla anhängare som kanske funderar på att byta parti till moderaterna.
Men ingen av SDs anhängare kan skilja en illegal invandrare från en utlänning som är i Sverige legalt. För att kunna göra det måste man umgås med utlänningar.

Nu vet jag att du är ett korkat vänstertroll som sällan besvarar inlägg där du fått brallorna nerdragna men Akilov fick avslag för två år sedan och befann sig i Sverige illegalt.

Han och 590 andra var skrivna på Stockholmsadressen.

Med SDs förslag så hade tragedin på drottningsgatan aldrig inträffat.

Jag umgås med utlänningar men håller mig borta från urbota puckon som dig.
Citera
2018-05-09, 13:03
Medlem
Asklords avatar
Det är ett brott att husera illegala migranter. Så om någon ser att ett brott begås så borde dom anmäla det. Hur polisen ska kunna bevisa att personer vetat om brottet och inte anmält, kan dock bli svårt att säkerställa.
Citera
2018-05-09, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Nu vet jag att du är ett korkat vänstertroll som sällan besvarar inlägg där du fått brallorna nerdragna men Akilov fick avslag för två år sedan och befann sig i Sverige illegalt.

Han och 590 andra var skrivna på Stockholmsadressen.

Med SDs förslag så hade tragedin på drottningsgatan aldrig inträffat.

Jag umgås med utlänningar men håller mig borta från urbota puckon som dig.
Om skriven betyder folkbokförd , vilket jag anser att det betyder, så var Akilov inte skriven på någon adress i Sverige.
Citera
2018-05-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Nej, jag läser det inte som en speciallag. Istället lägger man till "underlåtenhet att avslöja" på samma sätt som för en massa andra lagar.

Nu är det som sagt redan kriminellt att inte polisanmäla om du får reda på att din grannfru blir misshandlad.

Det finns givetvis en ribba som åklagaren måste över för att bevisa att du verkligen kände till det. Allmänna tecken på konstigheter räcker inte. Men säger nån till polisen att han känt till att grannfrun misshandlats under en period, då kan han faktiskt fällas.

Samma sak för "underlåtenhet att avslöja den som hjälper en utlänning att olovligen uppehålla sig i Sverige".

Du kan inte bli fälld bara för att du inte ringde polisen när du såg en utlänning i din trappuppgång. Men den som sitter och skryter på facebook att han är med i sammanhang där det skyddas illegala invandrare får nog vara lite försiktigare i framtiden.

Detta är inte konstigare än att du redan idag kan dömas om du inte rapporterar att grannen förfalskar sedlar.

Här är ett citat från SD i frågan:
"Det är orimligt att folk tar lagen i egna händer och gömmer människor som inte har rätt att vara här. Det kan vara potentiella terrorister och precis som vid all annan brottslighet anser jag att man ska ha en skyldighet att anmäla och inte försvåra för myndigheter, säger han i en intervju med Sydsvenskan." länk
Ser inte att SD går längre än mina förslag ovan.

Från samma länk: "Annie Lööf rasar mot förslaget och skriver på Twitter att 'angiverilagar finns i totalitära stater'"

Ja, och Annie Lööfs centerparti satt i regeringen i åtta år och förvaltade en svensk brottsbalk full av angiverilagar.

Ja, då är jag med på vad du menar och att det är rimligt men vad är det egentligen då som SD föreslagit? Det verkar ju redan stå i lagen. Verkar ju mer handla om att få polisen att plocka bort tummen ur bakdelen och börja jobba.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in