Citat:
Ursprungligen postat av
EIIer
Så grunden till din ilska är alltså att det är företaget du arbetade för som är det stora problemet. Sen att du kastar över skiten på AA blir ju liksom fel i tänket.
Problemet var tolvsteg, inte företaget. Jag åkte som sagt fast hos företagshälsovården, vilket var ett externt företag som min arbetsgivare hade anlitat. Jag vet vad ni tolvstegare tänker, men det handlade om en vanlig rutinkontroll i samband med att jag hade fyllt 30 år.
Det var helt uppenbart att företagshälsans drogpolicy hade skrivits av eller i samverkan med tolvstegare, och det var så det hela började. Det var det gamla vanliga tugget om att jag var i förnekelse och så vidare, och alla invändningar vändes emot mig.
Sanningen är att det inte är något fel på mig, utan på tolvstegsrörelsen. Det handlar om en sekt som utnyttjar de lagar och regler som bland annat finns på arbetsmarknaden till att tvinga till sig nya medlemmar. Min chef ville ha kvar mig som medarbetare, men mot HR och tolvstegsrörelsen så hade han inte mycket att sätta emot. Jag är idag mycket tacksam emot honom för att försökte rädda mig, och för att han gav mig bra referenser efter att jag hade sagt upp mig.