Citat:
Ursprungligen postat av
samun
Ja ja ta det lugnt. Jag försökte bara ge dig ett tips eftersom du hade så många frågor, inget illa ment! Trots att jag tagit del av stora mängder material så kommer jag faktiskt inte ihåg hur det var, om till exempel Aki följde med till sommarstugan. Men jag har för mig att han blivit ditbjuden och att Möller framhållit att det bara var de två där, men att åklagaren bland annat använt kvitton för inköp av större mängder mat för att visa på att det var fler personer på platsen. Men ta alltså detta med en nypa salt!
Aki följde med, Johanna var där förstås och barnen med.
Jag tror inte Johanna mördade Aki med bara sina händer. Utan bad kanske någon för att mörda AKi. Vilket hon har bett olika bekanta att göra det, för att Aki är en ''Elak person''.
Jag misstänker att hennes dåvarande pojkvän gick med på att mörda, just för att han mördade hennes far och försökte mördade hennes mor.
Men jag vet inte om han gjorde något mot Aki. Mycket möjligt. Men hur gick det hela till?
Jag vet att Johanna blev ifrågasatt varför hon hade så mycket alkohol och varför vissa alkoholdrycker var i bilen och vissa i kylen. Så jag misstänker att Aki vart berusad, men vart han påtvingad till berusningen för att få det att verka mer troligt att allt rörde sig om en olycka och i sådan fall: Hur påtvingades allt. Blev han nedbrottat och så hällde man i alkohol eller hur fasiken vart det hela?
Jag vet att du inte kan svara: Men jag fyllde bara på min fråga och talade om vart exakt jag ''sitter fast'' någonstans