Citat:
Ursprungligen postat av
NovaOculus
Bra format på ditt inlägg, en tydlig lista
Kan inget om AfS, men tror du de har en god chans eller är de förlorade röster på SD?
Håller med dig om mycket. MP är nog det sista jag röstar på.
AfS är väl en lite radikalare SD-kopia. Utbrytare/kickade från SD har bildat partiet, men ska man vara ärlig så skiljer sig politiken väldigt lite. AfS mål är att agera blåslampa på SD, så SD inte blir för "mesiga". Tycker dock personligen mycket bättre om SD.
AfS fick dock 2% i en mätning nu förut, så helt irrelevanta kanske de inte blir. Vi får se hur de utvecklar sig i opinionen fram till valet. Men risken är ju att man kastar sin röst i sjön om man röstar på AfS, eller MED(klassiskt borgerligt högerparti) för den delen. Behövs en förändring nu i år, 2018, och inte år 2022 som AfS/MED kanske bygger sin realistiska plattform på för att komma in.
Ja, tycker faktiskt bättre om vänsterpartiet/Jonas Sjöstedt än miljöpartiet. Även om jag inte är så vänsterorienterad som person

Men jag kan faktiskt hålla med Sjöstedt ibland i debatter i vissa frågor.
Ska oavsett bli mycket spännande att följa detta valet. I opinionen nu så har vi alltså tre partier KD/L/MP som riskerar att åka ut. Ett SD, som nu detta året börjat växa igen i opinionen, förmodligen dessutom kraftigt underskattade. En Kristersson, som inte någon har en aning om hur han kommer att agera i regeringsfrågan efter valet. Samt Socialdemokraterna, som ser ut att göra sitt sämsta val någonsin sedan tidernas begynnelse!
Detta valet tror jag kommer bli de mest intressanta valet någonsin, ur ett historiskt perspektiv.