Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-07, 19:49
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kan du svara på min fråga?
Varför anser du att AfS inte är en sekt? Dom om några uppfyller alla kraven för en sekt. En nasistisk sekt. Blond och blåögd partiledare. Nästan alla i Partitoppen lider av grav vapenfetischism. Dom eftersträvar ett hierarkiskt samhälle där dom välutbildade och rika, eliten, ska styra allt och alla och dom fattiga ska stå med mössan i näven och be om ursäkt för att dom existerar. Dom pratar om att dom ska utvisa människor som kom till Sverige för 30-40 år sedan för dom inte lever upp till dom högt ställda krav enligt den blodsmystik som Kasslern tror på. Dom var för extrema för SD och blev snabbt uteslutna och då bildade dom sin lilla sekt. S-E-K-T.

Citat:
en sekt i filosofi, religion eller ideologi vars trosuppfattningar kraftigt avviker från de i sammanhanget förhärskande uppfattningarna.
https://sv.wiktionary.org/wiki/sekt

Dom var avvikande och blev uteslutna. Så tala om för mig varför SD är en sekt (ett parti som gör allt för att normaliseras och bli en del av samhället istället för att vara kraftigt avvikande) och inte AfS som talar om "när vi kommer till makten" så ska det och det hända. Som om dom utfärdar varningar till alla som inte tror på deras ideologi. Det är en sekt.
Citera
2018-05-07, 19:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Varför anser du att AfS inte är en sekt? Dom om några uppfyller alla kraven för en sekt. En nasistisk sekt. Blond och blåögd partiledare. Nästan alla i Partitoppen lider av grav vapenfetischism. Dom eftersträvar ett hierarkiskt samhälle där dom välutbildade och rika, eliten, ska styra allt och alla och dom fattiga ska stå med mössan i näven och be om ursäkt för att dom existerar. Dom pratar om att dom ska utvisa människor som kom till Sverige för 30-40 år sedan för dom inte lever upp till dom högt ställda krav enligt den blodsmystik som Kasslern tror på. Dom var för extrema för SD och blev snabbt uteslutna och då bildade dom sin lilla sekt. S-E-K-T.

https://sv.wiktionary.org/wiki/sekt

Dom var avvikande och blev uteslutna. Så tala om för mig varför SD är en sekt (ett parti som gör allt för att normaliseras och bli en del av samhället istället för att vara kraftigt avvikande) och inte AfS som talar om "när vi kommer till makten" så ska det och det hända. Som om dom utfärdar varningar till alla som inte tror på deras ideologi. Det är en sekt.

Min slutsats är att du vägrar svara på frågan.
Citera
2018-05-07, 19:57
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Min slutsats är att du vägrar svara på frågan.
Du kunde inte ens visa på ett enda exempel där en SD:are har uttryckt stöd för M. Såatte...
Citera
2018-05-07, 20:02
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Du kunde inte ens visa på ett enda exempel där en SD:are har uttryckt stöd för M. Såatte...

Det gör jag gärna när du har besvarat min fråga.
Citera
2018-05-07, 20:09
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Det gör jag gärna när du har besvarat min fråga.
Låter mer som att du inte vet vad du snackar om. Jag har besvarat alla frågor som är värda att svara på. Något skyldighet har jag inte. Däremot undviker du att svara på mina frågor. Man undrar varför det är så. Är det kanske så att du måste ha klara riktlinjer från din store ledare Kasslern för att dus ka våga skriva något. Det blir väl Finspång om man går emot AfS partilinje.
Citera
2018-05-07, 20:16
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Låter mer som att du inte vet vad du snackar om. Jag har besvarat alla frågor som är värda att svara på. Något skyldighet har jag inte. Däremot undviker du att svara på mina frågor. Man undrar varför det är så. Är det kanske så att du måste ha klara riktlinjer från din store ledare Kasslern för att dus ka våga skriva något. Det blir väl Finspång om man går emot AfS partilinje.

Jag är inte medlem i partiet så det finns ingen anledning för mig att ta hänsyn till Gustav Kasselstrand. För övrigt så tror jag inte att vi kommer längre med tanke på att du vägrar ge ett tydligt svar på min fråga.
Citera
2018-05-07, 20:35
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Det är inte en mänsklig rättighet att få vara med i SD samtidigt som man är lojal mot ett annat parti.

Tror du Åkesson öppnar ett uteslutningsärende mot någon som uttrycker uppskattning för Moderaterna? Det parti som valde MP framför SD 2010.
Citera
2018-05-07, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kally
Kasselstrand är extremt skicklig men har två problem som jag tror ligger till hans nackdel i just intervjuer.

1. Han kan övergå till att låta arrogant i intervjuer vilket stjäl på karisman och den genuina känslan som är viktig för många väljare.

Det finns kanske en sådan tendens, även om det är en hårfin skillnad mellan att framstå som självsäker och arrogant. Det förra är ändå något som folk uppskattar. Lite på samma tema kan jag ibland tycka att etablissemangskritiken blir lite gnällig, som i Kokta grodans sämre stunder där mest pratas om hur inkompetenta den ena och den andra är. En viss lekfull raljans, som inom alt-right-rörelsen, hade tagit udden av det. Etablissemanget är framför allt löjeväckande och värda att skratta åt.

(Alt-Kike är ett uppenbart troll och sådana matar man inte.)
Citera
2018-05-07, 20:40
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Det är inte en mänsklig rättighet att få vara med i SD samtidigt som man är lojal mot ett annat parti.

I SD får du inte ens läsa, än mindre gilla t.ex. SamNytt eller Fria Tider. Länka ska vi inte tala om. Expressen och Aftonbladet torde dock vara helt ok att både gilla och länka vidare. Illojal?
Citera
2018-05-07, 21:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
I SD får du inte ens läsa, än mindre gilla t.ex. SamNytt eller Fria Tider. Länka ska vi inte tala om. Expressen och Aftonbladet torde dock vara helt ok att både gilla och länka vidare. Illojal?

Till och med Karlsson länkar alternativmedia. Hoppas inte alla tomtar här tillåts vara med i AFS
Citera
2018-05-07, 21:09
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Thoralf Alfsson länkar till Samnytt på sin blogg. Han har inte blivit utesluten. AfS:arna har haft samröre med nasistisk ideologi. Det är det som är skillnaden. Neofascism och blod- och jordmystik. Kufiskt sektbeteende. Därför blir dom uteslutna.
Citera
2018-05-07, 21:21
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Till och med Karlsson länkar alternativmedia. Hoppas inte alla tomtar här tillåts vara med i AFS

Jag måste ge dig rätt här. Trodde det var locket helt på. Han länkar faktiskt. Kollade Karlssons Twitter nu. Av 100 länkar är

Expressen 12
DN 3
GP 1
Aftonbladet 1
SvD 1
Feministiskt Initiativ 1
SR/SVT 2
Nyheter Idag 2
Fria Tider 1

88% till gammelmedia, 8% till SD-lojala NI och 4% till Fria Tider.

Jag ger mig. Du hade rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in