Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-22, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det spelar ju ingen roll om de hunnit bli en del av etablissemanget eller inte. Det som spelar roll är ju hur deras väljare uppfattar deras allt mer strävan att bli lika politiskt korrekta som de andra partierna.

Det är ju såklart väldigt synonymt hur gemene väljare uppfattar partiet i denna fråga men min personliga tro och uppfattning är att partiets utveckling de senaste åren inte uppskattas av ”kärnväljarna” och kommer visa sig i riksdagsvalet 2018.

Sen kan man bara kolla på Jimmie Åkesson. Han är ju en skugga av sitt forna jag och har uppenbarligen inte återhämtat sig från sin utmattning. Det är en ju en trött, pillerknaprande partiledare vi kommer se i valrörelsen.

Detta kommer såklart AFS utnyttja inför riksdagsvalet. Du får tro vad du vill men om jag var du så skulle jag inte underskatta AFS potential i valet.
Tror inte heller man ska underskatta potentialen. Tänkte själv rösta på MED för att slippa rösta SD en gång till, men om Gustav får tummen ur nu så blir det definitivt en röst där.

Äntligen kan kanske Sverige få ett modernt högerparti av centraleuropeiskt snitt utan en massa islamtugg hela tiden som i Holland och England.
Citera
2017-12-22, 07:51
Medlem
PropusGhandis avatar
Blir MED för mig, men ärligt talat; finns AfS i verkligheten nu eller? Det är märkligt tyst från dem om de siktar på valet 2018. MED ignoreras också (och refuseras tydligen) av msm, men de skriver ju och debatterar frekvent. AfS ser jag inte spontant någonstans?
Citera
2017-12-22, 11:44
Medlem
Jaktillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PropusGhandi
Blir MED för mig, men ärligt talat; finns AfS i verkligheten nu eller? Det är märkligt tyst från dem om de siktar på valet 2018. MED ignoreras också (och refuseras tydligen) av msm, men de skriver ju och debatterar frekvent. AfS ser jag inte spontant någonstans?

Men visst finns de. Gå in på val.se och se under registrerade partier.

Jag tror att AfS har en viss chans att komma in i riksdagen 2019. De har absolut 5 % av väljarkåren bakom sig och skulle säkerligen kunna få 30% av SD:s väljare att byta parti. Även en del andra som aldrig velat rösta på SD av olika skäl kan nog tänkas lägga sin röst på AfS. Allt bygger på att väljarna inte tror att rösten är bortkastad.

För min del kommer nog AfS vara lite för borgerliga. Med det sagt så kommer jag nog lägga min röst på AfS ändå.
Senast redigerad av Jaktiller 2017-12-22 kl. 11:50.
Citera
2017-12-22, 11:57
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det spelar ju ingen roll om de hunnit bli en del av etablissemanget eller inte. Det som spelar roll är ju hur deras väljare uppfattar deras allt mer strävan att bli lika politiskt korrekta som de andra partierna.

Det är ju såklart väldigt synonymt hur gemene väljare uppfattar partiet i denna fråga men min personliga tro och uppfattning är att partiets utveckling de senaste åren inte uppskattas av ”kärnväljarna” och kommer visa sig i riksdagsvalet 2018.

Sen kan man bara kolla på Jimmie Åkesson. Han är ju en skugga av sitt forna jag och har uppenbarligen inte återhämtat sig från sin utmattning. Det är en ju en trött, pillerknaprande partiledare vi kommer se i valrörelsen.

Detta kommer såklart AFS utnyttja inför riksdagsvalet. Du får tro vad du vill men om jag var du så skulle jag inte underskatta AFS potential i valet.
Vi gör helt olika analys. Ett politiskt landskap förändras inte så snabbt, och för det stora flertalet är SD fortfarande ett ytterlighetsparti snarare än ett etablissemangsparti. För SD har det tagit många val att hamna där man är idag, en mer radikal fraktion behöver minst lika lång tid. Jag tror inte AfS når mer än runt en procent 2018, om de nu ställer upp.
Citera
2017-12-22, 12:28
Medlem
Det är i alla fall bra om det blir ytterligare ett sverigevänligt alternativ att rösta på. Idag finns bara SD att välja för oss som är emot invandringspolitiken och det känns väl lite som det partiet håller på att bli mer och mer urvattnat. Nu när dom till och med släpper in politiker från miljöpartiet så blir det inte mycket kvar av det som en gång var partiets styrka, invandringspolitiken.
Citera
2017-12-29, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktiller

Spelar ingen roll, finns man inte på Youtube så finns man inte.
Citera
2017-12-29, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det är i alla fall bra om det blir ytterligare ett sverigevänligt alternativ att rösta på. Idag finns bara SD att välja för oss som är emot invandringspolitiken och det känns väl lite som det partiet håller på att bli mer och mer urvattnat. Nu när dom till och med släpper in politiker från miljöpartiet så blir det inte mycket kvar av det som en gång var partiets styrka, invandringspolitiken.

AfS kan ju hoppas på att någon energisk kapitalist fattar tycke för partiet.
Hörde att SD hade en valkassa på ca 60 miljoner.
Om jag själv vore en kapitalist med politiska ambitioner, skulle jag säkert kunna satsa 10 % av min förmögenhet.
Det finns säkert 1000 personer då i Sverige som har ner än 600 milj, för att få ihop till SD:s valkassa!
Citera
2018-01-03, 18:26
Medlem
Citat:

Jag tror att AfS har en viss chans att komma in i riksdagen 2019. De har absolut 5 % av väljarkåren bakom sig och skulle säkerligen kunna få 30% av SD:s väljare att byta parti. Även en del andra som aldrig velat rösta på SD av olika skäl kan nog tänkas lägga sin röst på AfS. Allt bygger på att väljarna inte tror att rösten är bortkastad.

För min del kommer nog AfS vara lite för borgerliga. Med det sagt så kommer jag nog lägga min röst på AfS ändå.

Isf är det ett år försent...

Hur länge har man tänkt vänta? En månad innan valet?
Citera
2018-01-03, 18:31
Medlem
Citat:

Om de nu finns hur ser deras valplattform och riksdagslista ut?
Citera
2018-01-03, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergron
Om de nu finns hur ser deras valplattform och riksdagslista ut?

Enligt SvD så är det ett radikalare alternativ till Sverigedemokraterna. Jag tror Hahne kommer va med, vore coolt om Golden One var kandidat också.
https://www.svd.se/expert-svart-for-ett-nytt-parti-att-havda-sig-mot-sd
Citat:
– Vi kommer också att se tydligare samröre med opinionsbildare med nyfascistisk orientering. De kommer att profilera sig som ett radikalare alternativ till SD. Det har visat sig vara svårt tidigare men det är möjligt att det kan vara mer gångbart när politikens mitt förskjuts.

Citera
2018-01-04, 00:13
Medlem
NorthernAngels avatar
Jag tror inte det blir något seriöst försök till valrörelse. Jag har lyssnat på podden "Den kokta grodan" och de talar inte ens om sitt eget parti; däremot talar de om SD hela tiden. De är mest bittra för att de i ungdomligt övermod försökte kuppa moderpartiet och blev utmanövrerade hur lätt som helst. Nu står de där med ett ungdomsförbund som inte ens uppdaterar sin Facebook-sida.

Kanske planerar de för 2022?
Citera
2018-01-04, 00:15
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Enligt SvD så är det ett radikalare alternativ till Sverigedemokraterna. Jag tror Hahne kommer va med, vore coolt om Golden One var kandidat också.
https://www.svd.se/expert-svart-for-ett-nytt-parti-att-havda-sig-mot-sd

The Golden Ones fans har inte rösträtt, de är bara unga grabbar. Han är snygg men har konstiga ideer om kvinnor som inga kvinnor kommer att rösta på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in