2018-05-06, 23:32
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Du missar poängen. Flyget gick över Newfounland för det är närmaste vägen på en rund jord.
Vad vet du om det, att den åker över newfounland har inget med sfärisk jord att göra.
Citera
2018-05-06, 23:42
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Kolla FN-loggan

Enligt den ligger Chile precis vid utkanten av jorden. Men vad händer om du åker båt väster ifrån Chile? Vart kommer du?
Citera
2018-05-06, 23:55
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Enligt den ligger Chile precis vid utkanten av jorden. Men vad händer om du åker båt väster ifrån Chile? Vart kommer du?

Och håller bäring 270 mha en gyrokompass bör du tillägga.

Plattjordare tror att latituder är cirklar med origo i nordpolen, de tror mao att "västerut" är en cirkel.
Vilket motbevisas genom mha gyrokompassen.
Citera
2018-05-07, 01:15
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jo du är hjärntvättad men du vägrar inse det, Solen går aldrig ner solen roterar bara runt platta jorden, den går varken upp eller ned.
Rent trams. Jag kan se med egna ögon att solen går ner och inte roterar ovanpå den platta jorden. Behövs inget NASA för att jag skall veta er din platta världsbild inte funkar.
Citera
2018-05-07, 01:33
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Nej det funkar så för att du vill tro att det funkar så inget annat. Finns inget sfärisk centrum herregud värsta jag hårt, har du verkligen inget annat att komma med förutom din roliga kraft den så kallade gravitaitonen det är så ni rundjordare tänker, ni presenterar en falsk kraft.

Hur förklarar du upptäckten av gravitatonsvågorna som var årets Nobelpris i fysik, om nu gravitationen inte finns?
Citera
2018-05-07, 03:14
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Jo du är hjärntvättad men du vägrar inse det, Solen går aldrig ner solen roterar bara runt platta jorden, den går varken upp eller ned.

Hur högt upp är solen? Om solen aldrig går ner, hur blir det natt? Hur kan det vara natt och dag samtidigt på den platta jorden?
Citera
2018-05-07, 10:33
Medlem
Sadoman, jag minns att jag sett en youtube video, där en plattjordare hade en ficklampa som sol i sin plattjordsteori.

Det går hitta mycket konstigt på nätet.
Citera
2018-05-07, 13:53
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Precis, din tro ska vi inte syssla med.
Vänligen återgå till den platta jorden.
Vad är ditt bästa bevis för att jorden är platt?

Nej och min tro var aldrig på tapeten heller, det var du som refererade till enbart hörsägen aka din tro. Jaså så nu bara överger ni avstånd när ni fick på röven även i den diskussionen? Ok då, låt oss gå tillbaka och tala om det faktum att det inte finns någon kurva. När skall den heliocentriska kulten efter 500 år komma med sitt första bevis för kurvan? Vi har ju presenterat så ofantligt mycket bevis för icke-kurvan så mer bevis från vår sida känns ju bara överflödigt.
Citera
2018-05-07, 14:05
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martie666
Du säger att det inte finns några bevis. Om vi skall kunna presentera något som du kan godta så måste vi veta hur du definierar begreppet "bevis", eller hur?

Jag har ställt samma fråga tidigare till flera plattjordare men av någon märklig anledning aldrig fått något svar. Vi gör ett nytt försök:
- Vad anser du att man skall kräva för att ett påstående skall få kallas "bevis"?

Vetenskapen är briljant i sin enkelhet, det handlar om att observera fenomenet man beskriver. Det handlar om att man utför experiment som kan återskapas av andra helt oberoende källor.

Hörsägen kommer aldrig någonsin att bli vetenskap, hörsägen är inte bevis. Så skall man hävda avstånd får man presentera det i ett visuellt experiment, innan dess är allt man har en teori, en teori som helt saknar bevis och så fungerar precis allt i den heliocentriska kulten, ni som ni vanligt folk som på fullt allvar tror att ni bor på en snurrande boll saknar ju helt och hållet bevis för denna sak utan allt ni har är hörsägen och andras experiment som inte kan återskapas.
Citera
2018-05-07, 14:51
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej och min tro var aldrig på tapeten heller, det var du som refererade till enbart hörsägen aka din tro. Jaså så nu bara överger ni avstånd när ni fick på röven även i den diskussionen? Ok då, låt oss gå tillbaka och tala om det faktum att det inte finns någon kurva. När skall den heliocentriska kulten efter 500 år komma med sitt första bevis för kurvan? Vi har ju presenterat så ofantligt mycket bevis för icke-kurvan så mer bevis från vår sida känns ju bara överflödigt.

Vi har presenterat massor av bevis för jordens kurvatur. Jag har t.ex flera gånger visat en bild där solen tydligt lyser upp moln underifrån medan markytan inte ens nås av solljuset. En total omöjlighet på en plattjord där solen, enligt er, konstant befinner sig 5941 km från markytan medan molnen solen belyser är 2 km från markytan. Så. Varje soluppgång och solnedgång är bevis för att jorden är rund. Sen att ni plattskallar inte förstår alla dessa bevis är irrelevant. Det säger mer om era bristfälliga intellekt än bevisen.
Citera
2018-05-07, 15:28
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ok då, låt oss gå tillbaka och tala om det faktum att det inte finns någon kurva.

Nu dillar du allt, självklart finns det såväl en "kurva" som massor med bevis för "kurvan".
Att du inte begriper alla bevis för "kurvan" är ett problem för dig men knappast för någon annan.

Citat:
Vi har ju presenterat så ofantligt mycket bevis för icke-kurvan så mer bevis från vår sida känns ju bara överflödigt.

Ja det stämmer att det känns helt överflödigt med ännu fler "laserexperiment" gjorda av byfånar. Om du vill kalla dessa skakiga YT-klipp för "bevis" så får då så klart göra det. Men du bör inte räkna med att de övertygar någon utanför din lilla krets.
Citera
2018-05-07, 17:17
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nej och min tro var aldrig på tapeten heller, det var du som refererade till enbart hörsägen aka din tro.
Inte alls, astronomernas vetenskap är inte hörsägen.

Citat:
Jaså så nu bara överger ni avstånd när ni fick på röven även i den diskussionen?
Nej, vi vet avstånden, de går att beräkna. Men avstånden har väl inget med jordens form?

Citat:
Ok då, låt oss gå tillbaka och tala om det faktum att det inte finns någon kurva. När skall den heliocentriska kulten efter 500 år komma med sitt första bevis för kurvan?
De första bevisen presenterades redan av de gamla grekerna. Att objekt skyms av horisonten är ett tydligt bevis. Att stjärnhimlen ser ut att rotera åt olika håll på södra/norra halvklotet är ett annat bevis.

Citat:
Vi har ju presenterat så ofantligt mycket bevis för icke-kurvan så mer bevis från vår sida känns ju bara överflödigt.
I tvärtomlandet i såfall där ”ofantligt mycket” betyder ”noll”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in