2018-05-06, 22:28
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Det Är gravitationen.
Vad är upp och ner i rymden? För australiensarna är "ner" samma som för oss i norr, mot marken. Skilj på väderstreck och riktning.
Men va fan såg du inte vad jag skrev? Det har INTE med gravitation att göra, för det finns ingen gravitation, för det är bara siffror o nollor o fjollor som stormakten "uppfunnit" för att man ska anpassa sig efter jävla kraft som inte finns.
Citera
Medlem
Ett crypto företag som just nu gör reklam på bl.a youtube har en reklamfilm som kommer innan vissa youtube klipp där de skickar upp något mot rymden med hjälp av en ballong som sedan spricker som visar tydligt att jorden är rund. Värd att kolla på för de som inte förstått att jorden är rund haha
Citera
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
En annan sak jag tänkt på ...

Härligt att att du försöker. Lite tråkigt att du däremot verkar ha en himla otur hela tiden när du tänker.

Citat:
En annan sak jag tänkt på är att man ramlar ju aldrig ner nånstans om jorden vore rund, menar alla som bor där nere borde ju ramla till rymden eller nått men dom e kvar. Å ge fan i säg det har med gravitation att göra för det är en ren skitsnack, finns ingen gravitation det är bara för att förvränga vår gärna att tro det finns en dold jävla kraft som är ren bullshit.

Vi kan väl uttrycka det så här: det är samma fenomen som får saker att falla till marken i din värld som i den riktiga världen. Jag har för mig du brukar kalla fenomenet "ned är ned" och det är exakt så det funkar på den sfäriska jorden, "ned är ned" ser till att saker faller nedåt jorden.
Citera
2018-05-06, 22:45
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Försöker du förlöjliga mig eller? Nu använder du "ned är ned" annan term av gravitation, kan du sluta upprepa dig, vill inte höra mer om påhittade krafter i tråden. Helt sjukt vad människan har blivit så jävla dum o hjärntvättad av stormakten, sjukt att man får lära sig detta i falska skolan o påtvingar oss med nonens.
Vad är det för kraft som får saker att falla ner i din värld?
Citat:
Men e du trög eller? Varför ska vi ens kalla det för nått namn? Den faller ner bara för att den faller ner, det är logiskt, finns ingen påhittad jävla kraft som gör att den faller ner.
Saker kan inte falla ner bara för att dom faller ner. Utan en kraft finns inget upp eller ner.
Citera
2018-05-06, 22:49
Medlem
madtops avatar
Citat:
Den faller ner bara för att den faller ner, det är logiskt,

Och det är exakt så det funkar på den sfäriska jorden, saker faller ned till jorden.

Den enda skillnaden är att på den sfäriska jorden så är ned riktad mot sfärens centrum medan den i ditt fall är riktad mot sköldpaddan som bär upp den platta jorden.
Senast redigerad av madtop 2018-05-06 kl. 22:52.
Citera
2018-05-06, 22:53
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Men va fan sluta det är ingen roligt!! Herregud det är ingen kraft som gör att saker faller ner, det bara gör det. Det är ganska uppenbart den ramlar ner det kallas logiskt tänkande.
Nej det är inte det minsta logiskt att saker skulle falla utan en kraft. Helt ologiskt faktiskt.
Citera
2018-05-06, 22:55
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Och det är exakt så det funkar på den sfäriska jorden, saker faller ned till jorden.

Den enda skillnaden är att på den sfäriska jorden så är ned riktad mot sfärens centrum medan den i ditt fall är riktad mot sköldpaddan som bär upp den platta jorden.
Nej det funkar så för att du vill tro att det funkar så inget annat. Finns inget sfärisk centrum herregud värsta jag hårt, har du verkligen inget annat att komma med förutom din roliga kraft den så kallade gravitaitonen det är så ni rundjordare tänker, ni presenterar en falsk kraft.
Citera
2018-05-06, 23:04
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Om du inte tänker leva med det, så är det ditt problem, du är ännu ett offer för stormakten, du är hjärntvättad helt enkelt o tror på allt som sägs. Goodbye
Jag behöver ingen hjärntvätt för att fatta att det behövs en kraft för att få saker att falla till marken. Jag kan även se med egna ögon att solen går ner under horisonten och inte svävar omkring ovanpå en platt jordskiva.
Citera
2018-05-06, 23:08
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Jag behöver ingen hjärntvätt för att fatta att det behövs en kraft för att få saker att falla till marken. Jag kan även se med egna ögon att solen går ner under horisonten och inte svävar omkring ovanpå en platt jordskiva.
Jo du är hjärntvättad men du vägrar inse det, Solen går aldrig ner solen roterar bara runt platta jorden, den går varken upp eller ned.
Citera
2018-05-06, 23:10
Medlem
Citat:
Till att börja med så är jag inte säker om jorden är platt eller ihålig alltså hollow earth jag tror på båda kan man säga. Men att jorden är helt rund utan nånting tror jag absolut inte på.

Jag har varit medlem längre tid än dig, då ska du visa fucking respekt, fattar du!

Du har inte upplevt jorden, du är i din håla o gått skolan o lärt dig om falska gravitaitonen precis som oss andra, men sen är det UPP till var o en att tro det eller inte, jag har valt att tro allt eller det mesta man lär i skolan är hel lögn av saker,
Fucking respekt? Nja, respekten ger jag till den som förtjänar det.
Intressant att du tror att jag bor i en håla, varför tror du det? Och, jo, jag har sett lite av varje. Ett exempel är Wtc i N.Y. Jag var högst uppe i ett av tornen 1996. Flyget gick via Island och över Newfounland. Varför det, är inte det en omväg?
Citera
2018-05-06, 23:28
Medlem
Lothbroks avatar
vilket land ligger längst åt väst och vilket längst åt öst på vår platta jord?
Citera
2018-05-06, 23:31
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
vilket land ligger längst åt väst och vilket längst åt öst på vår platta jord?
Kolla FN-loggan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in