2018-05-05, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
Om jag fick för mig att gömma mig så skulle jag aldrig befinna mig på en adress där jag var skriven.Jag skulle nog inte skriva mig på någon adress alls. Du pratar om bidragsmaximering.Då skall många vara skrivna på samma adress.Lever inte i er värld så jag fattar inte.Det glädjer mig att du tycker att jag ärsinnesslö . Den akademiska världen delar bevisligen inte din uppfattning.Du tycker att jag skall kolla upp hur jag bor och vilka förhållanden mina grannar har men då har jag en fråga - varför kollade inte värden upp att svinet Akilov och ytterligare en halv bataljon var skrivna på en adress.Lägenheten knappast lämpad för så många personer,kontraktet sägs upp vare sig det är en borätt eller hyresrätt.

De befinner inte sig på adressen och det kostar runt 500.- att skriva sig på en falsk dito.

Vilken akademiska värld? Du menar de som får uttala sig i den tredje statsmakten om mörka krafter och angiveri ala nazismen?

Igen, detta sysslar den tredje statsmakten i Sverige idag och då gäller det bara folk som tycker "fel" och inte potentiella brottslingar!

Varför inte hyresvärden kollde upp det är väldigt märkligt, kanske rädd att bli angiven i den tredje statsmakten som rasist?

Du kan ju läsa mer om detta här eftersom det uppenbarligen är något du missat:
https://www.svd.se/ranstorp-man-bor-borra-vidare-i-adresserna

Igen, det är/var nog du som hade otur när du tänker/tänkte när du svamlade om jämförelsen med anmäla födelsedagskalas v.s. anmäla misstanke om potentiell (grov) brottslighet när väldigt många invandrare står skrivna i små bostäder.
Citera
2018-05-06, 01:19
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradgardsflum
Att mörda är alltid fel men jag vet människor som inte blivit godkända att stanna i Sverige och därav skickas mot sin död eller ett liv som inte är mänskligt.

Sen att det ska vara lag på att man måste göra det är ju också helt korkat. Ska vi vara tvungna att anmäla allt som anses vara "fel"?

Vet inte om du trollar men du låter som media. Du har en bild av att man skickar människor in i auschwitz. Om de verkligen var flyktingar så hade de inte behövt kasta sina pass och istället komma in lagligt, precis som alla människor gör som inte har något att dölja.
Citera
2018-05-06, 09:03
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Jo.

https://www.svd.se/ranstorp-man-bor-borra-vidare-i-adresserna
Fysiskt?
Citera
2018-05-06, 09:13
Medlem
Rimligare är väl att börja i den andra ändan?

Dvs göra det olagligt med kännbart straff att aktivt och medvetet gömma en illegal invandrare?
Det är ju bara att snegla på hur lagen ser ut för gömmande av brottslig. En illegal invandrare är ju per definition en brottsling.
Problemet är att man kan gömma folk utan straff.

Ett angivarsamhälle är ingentingn jag vill ha och en sån lag kan snabbt bli väldigt felriktad.
Citera
2018-05-06, 09:15
Medlem
Inte läst hela tråden.
Beror på deras uppförande, och min relation till dem. Är det hyggliga personer som uppför sig schysst, och inte alltför många, skulle jag nog bli lagbrytare, dvs hålla tyst.
Rör det sig om människohantering i stor skala och ffa terroristämnen (radikala muslimer), folk som är otrevliga, kriminella osv blir det annorlunda...
Är inte PK åt något håll, en bakåtsträvare såtillvida att jag inte tror på kulturblandning i Skandinavien. Dvs en utdöende ras, men fortsatt rätt till åsikt.
Sen, rent principiellt, är angiveriuppmaning ett steg tillbaka, ryggmärgsreflexen är att slå bakut.
Synd, Jimmy Åkesson.
Citera
2018-05-06, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Jag antar att 590st inte bodde där samtidigt.
Hur får man in 590 invandrare i enrummare ? Man öppnar dörren. Hur får man ut 590 invandrare ur landet? De får träffa Jimmie Åkesson i enrum.
Citera
2018-05-06, 10:26
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Att mörda är alltid fel men jag vet människor som inte blivit godkända att stanna i Sverige och därav skickas mot sin död eller ett liv som inte är mänskligt.

OCH ?

Du inser väl att ditt samvete har hamnat i ett Moment 22

Hade dessa personer aldrig kommit hit från första början, så hade ditt samvete aldrig påverkats när de fått avslag på sina asylansökningar och ska skeppas hem.

Rakhmat Akilov. Han blev inte " godkänd " och skulle utvisas till, enligt din norm, "ett liv som inte är mänskligt" Du tycker tydligen det är bra och försvarar den typen av " nysvenskar" så att de kan få stanna ?
Citera
2018-05-06, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Vet inte om du trollar men du låter som media. Du har en bild av att man skickar människor in i auschwitz. Om de verkligen var flyktingar så hade de inte behövt kasta sina pass och istället komma in lagligt, precis som alla människor gör som inte har något att dölja.

Är du seriös nu? "Oj nu bombar dom här, jag ska bara ta och hämta mitt pass". "Oj, nu är jag eftersökt pga min sexualitet. Jag ska bara hem och hämta mitt pass". Sen så finns något som kallas transportöransvaret vilket betyder att företag som flyger osv människor till ett land är skyldiga att betala en hel del ev kostnader vilket gör att många inte vill hjälpa människor att ta säkra vägar.
Citera
2018-05-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
OCH ?

Du inser väl att ditt samvete har hamnat i ett Moment 22

Hade dessa personer aldrig kommit hit från första början, så hade ditt samvete aldrig påverkats när de fått avslag på sina asylansökningar och ska skeppas hem.

Rakhmat Akilov. Han blev inte " godkänd " och skulle utvisas till, enligt din norm, "ett liv som inte är mänskligt" Du tycker tydligen det är bra och försvarar den typen av " nysvenskar" så att de kan få stanna ?

Nej, jag tycker inte att terrorister ska få stanna i Sverige.

Jag har inte dåligt samvete. Jag känner empati för människor som inte får stanna som behöver det för att få en dräglig tillvaro eller rentav inte dö. Dåligt samvete får man när man gör något fel och det är inte jag som beslutar om vem som får stanna alternativt inte stanna. Därav har jag ej dåligt samvete utan är bara en empatiskt lagd människa som inte ser skillnad på människor så länge de är människor som inte skadar andra individer.
Senast redigerad av tradgardsflum 2018-05-06 kl. 11:56. Anledning: stavfel
Citera
2018-05-06, 12:11
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Är du seriös nu? "Oj nu bombar dom här, jag ska bara ta och hämta mitt pass". "Oj, nu är jag eftersökt pga min sexualitet. Jag ska bara hem och hämta mitt pass". Sen så finns något som kallas transportöransvaret vilket betyder att företag som flyger osv människor till ett land är skyldiga att betala en hel del ev kostnader vilket gör att många inte vill hjälpa människor att ta säkra vägar.

Bomberna kommer inte på en minut, det finns tid för förberedelse, du tror att folk står på jobbet eller i trädgården och bara sticker från landet samma sekund utan att prata/besöka familj eller vänner.

De samlar pengar, kläder och annat, men de har inte tid att ta sitt pass?

Finns flera fall där flyktingar själva erkänner att de kastat sina pass och uppmanas att göra det av smugglare, bor du under en sten?

Oj nu är jag eftersökt av min sexualitet, jag drar till Sverige, NU!

Den första lilla vågen flyktingar som stack DIREKT kan mycket väl ha blivit bombade i sin stad utan förvarning.

Och de riktiga flyktingarna som blir bombade är kvar i sina städer, de som vi INTE hjälper.
Citera
2018-05-06, 12:21
Medlem
rostigamazons avatar
Ja eftersom det är olagligt att vistas i ett land olagligt, så är det helt rätt.
Citera
2018-05-06, 13:15
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Nej, jag tycker inte att terrorister ska få stanna i Sverige.

Jag har inte dåligt samvete. Jag känner empati för människor som inte får stanna som behöver det för att få en dräglig tillvaro eller rentav inte dö. Dåligt samvete får man när man gör något fel och det är inte jag som beslutar om vem som får stanna alternativt inte stanna. Därav har jag ej dåligt samvete utan är bara en empatiskt lagd människa som inte ser skillnad på människor så länge de är människor som inte skadar andra individer.

Okej, då tar vi om det :

Du inser väl att din empati har hamnat i ett Moment 22 ?

Hade dessa personer aldrig kommit hit från första början, så hade din empati aldrig påverkats när de fått avslag på sina asylansökningar och ska skeppas hem.

" få en dräglig tillvaro " ???

Vi kan ju börja med pensionärerna som är fattigast av de nordiska länderna. Som nu dessutom måste arbeta ännu längre enbart för att några få personer känner " empati " ?

Vilket land kan pensionärerna söka asyl i så deras levnadsstandard blir allt mellan 3 - 10 ggr bättre mot vad de har idag ? Några sådana länder existerar inte.

Tänk dig om en 50 årig man kunde söka asyl och hävda han var 65 år och hade rätt till det nya landets pensionssystem. Få 50´000 kr skattefritt i månaden och ett rejält lyxigt boende. Bara behöva betala 50 kr när man går till tandläkaren.

Oavsett är det inte upp till svenska skattebetalare att se till att övriga länders invånare ska få en dräglig tillvaro. Enskilda individer kan däremot skänka pengar till dessa och svältande barn i Afrika skulle jag nog då först prioritera framför vuxna Hazarer i Sverige. Där ligger min empati.
Du föredrar tvärtom. Skicka inte hem våra vuxna Hazarer som kommit till Sverige. De har det ju så mycket svårare än svältande barn i Afrika.

40 % kunde inte styrka sin identitet år 2016 av de som sökte asyl. Hur många av de som lämnade in nån form av handlingar som varit förfalskade är svårt att veta.

Vilket innebär återigen att ditt tankesätt med din " empati " hamnar i ett moment 22.
Du har inte en aning vad dessa 40 % har begått för gärningar men ändå ska de få en dräglig tillvaro ?
Trots att det kan röra sig om terrorister, mördare, våldtäktsmän eller tjuvar.

Hur många våldtäkter har vi haft i Sverige bara i år där afghaner varit inblandade i ?
Svar : Alldeles för många och gärningsmännen påstås vara födda mellan 1998 - 2001.

Du kan ju kika igenom denna tråden : (FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.

Känner du verkligen " empati " för dessa ? Du har uppenbart gjort det fram tills dess du blev överbevisad att flera de facto begår grova brott i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in