Citat:
Ursprungligen postat av
crackerpacker
Tack så mycket för väldigt givande svar, det gav mig mer hopp, faktiskt.
Inga som helst problem att jobba över jul, natt, eller att jobba "hårt", jag gillar att jobba och får nå fel när jag sitter still för länge.
En annan kanske lite roligare fråga, när man jobbar med så pass många kvinnor, blir det då och då lite "flirtig stämning" så att säga när man är karl, särskilt när man kanske jobbar sena kvällar/nätter med dessa?
Jag menar, man har ju hört om sexuella trakkaserier från man -> kvinna på mansdominerade jobb, kan tänka mig att det är lite liknande stuk fast tvärtom när det är i majoritet kvinna?
Skulle iofs inte ha några problem med detta då jag är singel, ha ha!
Nja inte flirtig stämningen men extremt vanligt att folk hittar sin partner på arbetsplatserna, många inom vården som är ihop med nån som också jobbar inom vården. Vi har två par hos oss som träffades på avdelningen. Så tror oddsen är större att du hittar nån inom vården än på ett lager iaf
Sexuella trakasserier före kommer ja. Har själv blivit utsatt för det men inte i någon större utsträckning och inga grova grejer. Inte något jag brydde mig om för den delen heller.
Har du inte problem med att se diverse kroppsvätskor, obehagliga sår, möta döden och ta hand om folk som kan vara aggressiva och nedlåtande så go for it! Behövs alltid mer sjuksköterskor och framför allt mer killar.
Jag tycker det är as kul och framför allt intressant, kroppen e fantastisk och människan är otroligt fascinerande.