Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-05, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamSmith
Deras partiprogrammet är lika främmande för det politiska klimatet i Sverige som något från Kalle Anka partiet, eller NMR för den delen. De kommer aldrig få politiskt inflytande. Det enda det kommer att göra är att splittra den nationella rörelsen i Sverige ytterligare, allt utan att nämna judefrågan. I mina ögon så har AFS då inte något existensberättigande. Såvida...... man inte är en del av Sions stora maskineri för söndra och härska.

AFS och/eller Jeff Ahl får gärna kommentera.

Om du tror att AFS inte har något existensberättigande förstår jag inte ens varför du skriver här. Har de inget existensberättigande kommer de inte få mycket röster, dvs du behöver inte oroa dig för att de kommer "splittra" nationella rörelsen.

I övrigt kan man ha politiskt inflytande utan att för den delen sitta med i en regering eller dylikt. Ett AFS på 3-4% kommer högst troligtvis ha ett indirekt inflytande, på det viset att de flyttar debatten till höger och tvingar SD skärpa sin politik för att inte mista väljare.
Citera
2018-05-05, 21:49
Medlem
Citat:
Deras partiprogrammet är lika främmande för det politiska klimatet i Sverige som något från Kalle Anka partiet, eller NMR för den delen. De kommer aldrig få politiskt inflytande. Det enda det kommer att göra är att splittra den nationella rörelsen i Sverige ytterligare, allt utan att nämna judefrågan. I mina ögon så har AFS då inte något existensberättigande. Såvida...... man inte är en del av Sions stora maskineri för söndra och härska.

du har gjort en felanalys. Det är korrekt att man ska nämna Sions stora maskineri - men man får inte heller glömma bort frimurarna, jesuiterna.

Försöker man förstå pyramiden som styr världen så är det sionister och frimurare i toppen - populärt kallat globalisterna. Jag är 100 procent säker på att AfS håller tätt mot sionisterna.
Citera
2018-05-05, 21:56
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Om du tror att AFS inte har något existensberättigande förstår jag inte ens varför du skriver här. Har de inget existensberättigande kommer de inte få mycket röster, dvs du behöver inte oroa dig för att de kommer "splittra" nationella rörelsen.

I övrigt kan man ha politiskt inflytande utan att för den delen sitta med i en regering eller dylikt. Ett AFS på 3-4% kommer högst troligtvis ha ett indirekt inflytande, på det viset att de flyttar debatten till höger och tvingar SD skärpa sin politik för att inte mista väljare.

Helt riktigt.

Det värsta som skulle kunna hända är att AFS skulle gå dåligt. Detta skulle tolkas som att återvandring är dödfött av alla invandringsliberaler som gömmer sig i SD.
Citera
2018-05-05, 22:34
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Det fungerar inte så. S och M kommer nu med valfläsk om restriktiv invandring då de är rädda för mes-SD. SD har i sin tur redan skärpt retoriken då man vill lura väljarna att inte rösta på AfS. AfS påverkar redan svensk politik.

Nu är allt bara falska utspel och valfläsk vad gäller både SD, M och S. Efter valet återgår allt som tidigare och Sverige somnar om. Åkesson tar sitt lyckopiller och satsar en slant på svart i nätkasionot och Karlsson ringer sina polare på EXPO för en pubrunda.

AfS är ett annorlunda parti. Man har en politik som gynnar alla kategorier svenskar och är genuina. Det är bra folk i AfS som aldrig säljer ut sig med Sveriges bästa partiledare. Bättre än så här blir det inte.

Frågan är om svenska folket har tillräckliga kvaliteter för att fatta att de bör anta detta erbjudande? Gör de inte det kommer jag ompröva min blid av svenska folket. Det går inte att för evigt skylla på att man inte visste. Jag hoppas och tror att svenskarna nu tar chansen men det återstår att se.
Citera
2018-05-06, 00:03
Medlem
gunnarks avatar
många har sagt att dom startade upp partiet för sent,jag säger faktiskt tvärtom!

Dom skulle ha inväntat tills alla andra partiet kommit med sina utspel inför valet

Nu får dom se att andra partier tar dessa som sina,och i Sverige är det tyvärr som så att originalet aldrig vinner över kopian!

I Sverige har vi tyvärr inte förmågan att tänka längre än näsan räcker

Sen har dom gjort en gigantisk misstag när dom inte ens har räknat på vad deras förslag kommer kosta!

Sen för egen del så tycker jag tyvärr att deras valmanifest är något ifrån samtliga partier,så för min del räcker det att det finns 8 partier i riksdagen redan
Citera
2018-05-06, 01:36
Medlem
Hur många riksdagsmandat skulle AfS få ifall de kommer in och får 4%? Undrar mest eftersom jag är så imponerad av Jeff Ahl och hoppas att han får fortsätta verka i riksdagen. Helt underbart att se honom debattera i riksdagen om svt's opartiskhet, ut ur EU osv. Nyligen sa han "vi vill sätta Svenskarna först i alla lägen", undrar när det senast sades i riksdagen tidigare? Troligtvis aldrig.
Citera
2018-05-06, 02:36
Medlem
Citat:

Känner massor med folk som helt instämmer med AfS andemening.
Sverige skall sluta "spela Allan" och tro att vi är något att efterapa, och låta negrer, hazarer och araber slå ihjäl varandra om dom vill.
Likadant att totalt skita i Israel och Palestina, och låta dem slåss bäst fan de vill.
Likaså kannibaler på Nya Guinea får fortsätta med sin diet om dom så önskar.

Diskuterade detta för flera år sedan med några av SD:s teoretiker, och dessa menade det bara var en tidsfråga innan SD skulle anamma sådana tankegångar!
Men Åkesson fortsätter hela tiden sitt malande om "hjälp i närområde"!

Vissa menar detta bara är detaljer, men så icke!
AfS syn på utvisning och återvandring är ju bara en helt logisk konsekvens av denna, man kan kalla det "kultur-isolationistiska politik".
Senast redigerad av Hultabultan 2018-05-06 kl. 02:42.
Citera
2018-05-06, 10:21
Medlem
NygammalValss avatar
AfS är fortfarande helt osynliga i opinionsmätningarna. Det kanske är dags att börja visa upp sig för väljarkåren nu?
Citera
2018-05-06, 10:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
AfS är fortfarande helt osynliga i opinionsmätningarna. Det kanske är dags att börja visa upp sig för väljarkåren nu?
De flesta opinionsinstituten verkar kräva att man skall ha haft över 2% i tre undersökningar för att man skall börja redovisa ett nytt parti.
Citera
2018-05-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Hur många riksdagsmandat skulle AfS få ifall de kommer in och får 4%? Undrar mest eftersom jag är så imponerad av Jeff Ahl och hoppas att han får fortsätta verka i riksdagen. Helt underbart att se honom debattera i riksdagen om svt's opartiskhet, ut ur EU osv. Nyligen sa han "vi vill sätta Svenskarna först i alla lägen", undrar när det senast sades i riksdagen tidigare? Troligtvis aldrig.

KD har 16 mandat och de fick 4,5%.
I valet 1994 när de fick 4,07% så fick de 15 mandat.
Sen kan det variera lite beroende på vilka valkretsar man är stark i och på tillfälligheter.

AFS har givetvis satt SDs avhoppare såpass högt att de kommer in. Det var nog ett av kraven från dem.
Citera
2018-05-06, 10:59
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
De flesta opinionsinstituten verkar kräva att man skall ha haft över 2% i tre undersökningar för att man skall börja redovisa ett nytt parti.

Just precis och vad jag menar är att det är hög tid nu att börja kampanja och visa upp sig för väljarna så att de hamnar över 2%.
Citera
2018-05-06, 11:16
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals

Nej det stämmer inte. De som gäller är Sentio och YouGov. Titta på andra partier och jämför hösten 2017 med mars och april 2018. Ökningen är ca: 2%.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Opinionsmätningar_inför_riksdagsvalet_i_Sverige_20 18
Senast redigerad av StillaHavet 2018-05-06 kl. 11:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in