2018-05-05, 21:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Ja, ungefär så. Om vi skulle kunna hålla en sådan konspiration hemlig skulle vi kunna lära judarna ett och annat om hur man låter bli att avslöja sin hemliga agenda.

Faktumet är ju så enkelt att alla i de flera hundratal som haft insyn inte kan bekräfta det, men de som inte har någon insyn alls är jättesäkra på att så är fallet utan några som helst belägg. Undrar vem man ska tro på...
Ja alltså.. För mig som är på insidan så är det i det närmaste skrattretande att se såna här påståenden.
Citera
2018-05-05, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja alltså.. För mig som är på insidan så är det i det närmaste skrattretande att se såna här påståenden.
trippelparentesförbudet är solklart fall av jude-agenda. Mods behöver inte driva en judisk agenda, admins kan likagärna göra det. Och man gör det iom trippelparentesförbudet.
Citera
2018-05-05, 21:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
trippelparentesförbudet är solklart fall av jude-agenda. Mods behöver inte driva en judisk agenda, admins kan likagärna göra det. Och man gör det iom trippelparentesförbudet.
Korrelation är inte samma sak som kausalitet. Du får så klart fortsätt tro att det har med judarna att göra, jag tänker inte slösa någon tid på att försöka övertyga dig.
Citera
2018-05-05, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Korrelation är inte samma sak som kausalitet. Du får så klart fortsätt tro att det har med judarna att göra, jag tänker inte slösa någon tid på att försöka övertyga dig.
Varför vill man inte förklara rakt och ärligt orsakerna till förbudet då?

Det hela framstår klart och tydligt som en judisk agenda när man dessutom är hemlighetsfull om det.
Citera
2018-05-05, 21:37
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Varför vill man inte förklara rakt och ärligt orsakerna till förbudet då?

Det hela framstår klart och tydligt som en judisk agenda när man dessutom är hemlighetsfull om det.
Det är redan gjort, och dessutom i en annan tråd där det är topic. Håll dig till den.
Citera
2018-05-05, 21:41
Avslutad
Citat:
Det är redan gjort, och dessutom i en annan tråd där det är topic. Håll dig till den.
Nej, man har inte givit en adekvat förklaring till varför man har detta förbud.

I denna tråd så diskuteras om flashback bedriver en judisk agenda. Och det gör man iom trippelparentesförbudet. Man måste ju kunna få argumentera kring detta med premisser hämtade från diskussion som försiggår i andra trådar. Eller försöker du tysta mig så att jude-agendan kan fortsätta utan kritik?
Citera
2018-05-05, 21:46
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

I denna tråd så diskuteras om flashback bedriver en judisk agenda. Och det gör man iom trippelparentesförbudet. Man måste ju kunna få argumentera kring detta med premisser hämtade från diskussion som försiggår i andra trådar. Eller försöker du tysta mig så att jude-agendan kan fortsätta utan kritik?

Jo, att du sen inte godkänner den adekvata förklaringen är en helt annan sak.
Citera
2018-05-05, 21:47
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:

I denna tråd så diskuteras om flashback bedriver en judisk agenda. Och det gör man iom trippelparentesförbudet. Man måste ju kunna få argumentera kring detta med premisser hämtade från diskussion som försiggår i andra trådar.
Fast det är ju din åsikt. Du vet ju som sagt inte, lika lite som någon annan som inte har någon insyn, om det är ärligt eller inte. Det är omöjligt för någon att bevisa att det inte finns en judisk agenda. Det är den som påstår det som ska visa på att det gör det. Enligt mig och flera hundra andra moderatorer och exmoderatorer gör det inte det och vi har insyn i det. Om du väljer att inte tro på det så är det tough shit, det påverkar inte det faktumet överhuvudtaget.
Citera
2018-05-05, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jo, att du sen inte godkänner den adekvata förklaringen är en helt annan sak.
Godkänner och godkänner. Man förbjuder ord att användas - det enda ord som är förbjudet på hela forumet. Du får gärna förklara hur det är adekvat och konsekvent att förbjuda ett ord från att användas.

Det är tydligt att man bedriver en agenda.
Citera
2018-05-05, 21:56
Moderator
Tinuviels avatar
Håll diskussionen om trippelparanteser i tråden om trippelparanteser:
(FB) Är det förbjudet att använda trippelparenteser på Flashback?

// mod
Citera
2018-05-05, 22:02
Avslutad
Citat:
Fast det är ju din åsikt. Du vet ju som sagt inte, lika lite som någon annan som inte har någon insyn, om det är ärligt eller inte. Det är omöjligt för någon att bevisa att det inte finns en judisk agenda. Det är den som påstår det som ska visa på att det gör det. Enligt mig och flera hundra andra moderatorer och exmoderatorer gör det inte det och vi har insyn i det. Om du väljer att inte tro på det så är det tough shit, det påverkar inte det faktumet överhuvudtaget.

Som vanligt har människor svårt med begreppen åsikt kontra tolkning.

Åsikt är vad man tycker om normativ. Hur man tycker något bör vara. Åsikter är bedömningar om omvärlden.

Tolkning är hur man uppfattar den objektiva omvärlden, hur man tolkar deskriptiva faktum.

Det är inte min åsikt att flashback bedriver en judisk agenda. Det är min tolkning av situationen kring trippelparenteser där admin uttryckligen sagt att det tom är förbjudet att använda ordet 'trippelparentes' i det övriga forumet. Mig veterligen har inget annat ord denna status. Därav följer att man är inkonsekvent. Vilket då rätteligen tolkas som att man har en agenda och där trippelparenteser berör judar = judisk agenda.

Där har du bevis för påståendet.
Citera
2018-05-05, 22:10
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Där har du bevis för påståendet.
Nej, det bevisar inte ett jota. I synnerhet som inte någon sådan agenda finns. Det är din åsikt, varken mer eller mindre.

Modereringen sker inte efter någon som helst judisk agenda, och inte heller enligt någon annan dold agenda. Vad du sedan tror eller inte tror är tämligen irrelevant och påverkar inte det faktumet alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in