2018-05-10, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilfordSound
Det vore kanske enklare, om admins och mods berättade, vilken tro dom har.

Det är inte väsentligt. Anta att någon är jude och annan satanist. Problemet är att så länge regelverket ger utrymme till moderatorns personliga åsikter och moderatorn väljs av tex admin5, så är forumet styrd i en viss politisk riktning. Observera moderatorernas inställning i politiska frågor vad det gäller Israel, Flyktingar och Rasism. Det klart att när tex Admin5 väljer en moderator så är inte det baserad på några neutrala utgångspunkter. Eftersom varje användare har åsikter här, och valet av användare som blir moderatorer är en smaksak.

Det är som att jag ser potential i en användare och ger användaren redskapen att utöva makten. Proisraeler blir moderatorer i politiska trådarna och regelverket ger utrymmet (kryphålet) så jag förstår inte varför FB vägrar erkänna riktningen.
Citera
2018-05-10, 13:59
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Samma retorik används i inrikes-frågor, SD sympatier. Vad många menar med judiska agendan eller korrektare sagt sionistiska agendan, är just hur triangeln samverkar på forumets olika delar.
Den här typen av stigmatiseringar som sker på formuet där realiteten åsidosätts och människors idealistiska tangentbordskrig med utgångspunkten i samma triangel blir av intresse, är både bevis på hur forumets ledning stödjer riktningen och hur dessa motbilder skapar skräck för att människor ska nöja sig och upprätthålla/acceptera samma maktstrukturer.

Det e exakt som du säger. Kolla, en användare e rasse i en tråd o går till religion o e anti-musse o hoppar till assadtråd o diskuterar kampen mot assad o indirekt stödjer isis o samma användare stödjer israel mot iran.
Ett exempel som skulle visa det e tex att mussar vägrar skaka hand med kvinnor. Samma person som argumenterar för en sån sak går till en annan tråd o säger att mussar våldtar kvinnorna. Det e såna motsägelsefulla inslag i olika sammanhang som visar att det luktar jude.
Citera
2018-05-10, 22:41
Avslutad
Har aldrig sett på maken ett forum som det här som är så uppenbarliga med sina judiska fasoner. Jag har fått det bekräftat för mig (för längesen) men just i dag att forumet är så Israel- vänlig den kan vara.

-Driver flashback en agenda? Absolut!

-Vilken är den? Det du inte får säga om Israel.

-Är det bra eller dåligt? Är censur bra?
Citera
2018-05-11, 21:18
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilfordSound
Det vore kanske enklare, om admins och mods berättade, vilken tro dom har.
Jag tror på Robert Lind i Kramfors - men jag tycker religion i sig är intressant på samma sätt som jag gillar exempelvis historia.
Citera
2018-05-12, 13:24
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag tror på Robert Lind i Kramfors - men jag tycker religion i sig är intressant på samma sätt som jag gillar exempelvis historia.

Det där oxå lite roligt. För du jobbar ju för en postlåda vars existens (själva postlådan/boxen) inte kan bekräftas. Det e lite som Robert Lind, det e sant jag svär att sionisters sätt e lite Robert Lind i Kramfors.
Citera
2018-05-13, 14:34
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Det där oxå lite roligt. För du jobbar ju för en postlåda vars existens (själva postlådan/boxen) inte kan bekräftas. Det e lite som Robert Lind, det e sant jag svär att sionisters sätt e lite Robert Lind i Kramfors.
Jobbar och jobbar... Men visst, jag utför frivilligt "volontärarbete" för ett forum jag gillar.
Citera
2018-05-13, 15:42
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Jobbar och jobbar... Men visst, jag utför frivilligt "volontärarbete" för ett forum jag gillar.

Du blir inte orolig för om du blir inblandad i nåt oönskad? Med tanke på att du säger att du bara jobbar frivilligt för det på ytan en hemsida? Vet du vad det e som? Det e som nån som transporterar olaglig last men som säger, jag gör volontärarbete för en firma på nätet, känner varken kunderna eller chefen. Jag tittar inte på varorna heller o va som finns i. Rolig värld du lever i.
Citera
2018-05-13, 17:05
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Du blir inte orolig för om du blir inblandad i nåt oönskad? Med tanke på att du säger att du bara jobbar frivilligt för det på ytan en hemsida? Vet du vad det e som? Det e som nån som transporterar olaglig last men som säger, jag gör volontärarbete för en firma på nätet, känner varken kunderna eller chefen. Jag tittar inte på varorna heller o va som finns i. Rolig värld du lever i.
Har du slutat slå din partner?

Den frågan är lika relevant som ditt påstående...
Citera
2018-05-13, 17:10
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Har du slutat slå din partner?

Den frågan är lika relevant som ditt påstående...

Vilket skitsnack- nej inte samma, eftersom man känner sin partner o man jobbar inte för sin partner. Det e konstigt att det enda man får se er säga e att ni e frivilliga arbetare, men för vem? Det svarar ni inte på. Så jobba för fb e inte samma sak som att slå en partner.
Citera
2018-05-13, 17:12
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Vilket skitsnack- nej inte samma, eftersom man känner sin partner o man jobbar inte för sin partner. Det e konstigt att det enda man får se er säga e att ni e frivilliga arbetare, men för vem? Det svarar ni inte på. Så jobba för fb e inte samma sak som att slå en partner.
Du förstod inte så du får läsa mitt inlägg en gång till...
Citera
2018-05-13, 17:21
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Du förstod inte så du får läsa mitt inlägg en gång till...
Behöver inte läsa igen! Du jobbar (volontär) för en sajt. Chefen e okänd o du gillar bara sajten!
Frågan e, vilken vettig människa gör nåt sånt?
Citera
2018-05-13, 17:25
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Behöver inte läsa igen! Du jobbar (volontär) för en sajt. Chefen e okänd o du gillar bara sajten!
Frågan e, vilken vettig människa gör nåt sånt?
Jodå, eftersom du inte förstår att du påstår saker som är omöjliga att svara på. Så läs igen och försök förstå hur du ska svara på har du slutat slå din partner utan att erkänna dig skyldig. Vidare vet jag ju betydligt mer än du om vad som avhandlas bakom kulisserna eftersom jag varit moderator i 8,5 år nu. Så jag tror faktiskt jag skulle märkt om det fanns en sådan påverkan på oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in