2018-05-05, 17:14
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Att du inte ser hennes nya yrke, prostituerad som relevant får stå för dig. Hon säljer sex med minst fem möjligheter att nå henne för en träff. Tog mig 5 sekunder(Madsen säkert samma korta tid) att hitta hennes meny på nätet och det är inte vaniljsex hon erbjuder. Att få en deepthought finns bl.a på menyn. och just ämnet deepthought var vad Madsen ville tala med henne om när han besökte henne i hennes lägenhet och kvävningskänslan som kommer med det. Madsen har varit hem till henne flera gånger enligt DD och av en slump så är det bara på hemmaplan hon tar emot torskar talar hon om för sina kunder.

Finns en intervju med DD gjord av en kvinnlig reporter som kommer på besök till henne, den casten är ganska talande. DD förskönar sig själv i den, berättar att hon lämnat porrbranchen och numera bara är en vaniljtjej som bara ängnar sig åt sex där kärleken finns. Därför kan hon inte riktigt förstå varför Madsen bara en dag ur det blå ringer upp henne och vill prata kinki sex och deepthought-talk. (hon gissar att det måste ha med hennes tidigare filmkarriär att göra) Extra kul blir det när DD skall förklara ordet deepthought till reportern, hon kan inte ens namnet på deepthought vet inte riktigt vad det är, reportern får hjälpa porrstjärnan med ordet.

"Deepthought" vad är det?
Citera
2018-05-05, 17:54
Medlem
Citat:
Att du inte ser hennes nya yrke, prostituerad som relevant får stå för dig. Hon säljer sex med minst fem möjligheter att nå henne för en träff. Tog mig 5 sekunder(Madsen säkert samma korta tid) att hitta hennes meny på nätet och det är inte vaniljsex hon erbjuder. Att få en deepthought finns bl.a på menyn. och just ämnet deepthought var vad Madsen ville tala med henne om när han besökte henne i hennes lägenhet och kvävningskänslan som kommer med det. Madsen har varit hem till henne flera gånger enligt DD och av en slump så är det bara på hemmaplan hon tar emot torskar talar hon om för sina kunder.

Finns en intervju med DD gjord av en kvinnlig reporter som kommer på besök till henne, den casten är ganska talande. DD förskönar sig själv i den, berättar att hon lämnat porrbranchen och numera bara är en vaniljtjej som bara ängnar sig åt sex där kärleken finns. Därför kan hon inte riktigt förstå varför Madsen bara en dag ur det blå ringer upp henne och vill prata kinki sex och deepthought-talk. (hon gissar att det måste ha med hennes tidigare filmkarriär att göra) Extra kul blir det när DD skall förklara ordet deepthought till reportern, hon kan inte ens namnet på deepthought vet inte riktigt vad det är, reportern får hjälpa porrstjärnan med ordet.

Bara att lyssna på intervjun så hör man kristallklart att Madsen är en av hennes kunder och ännu klarar blir det med tanke på att hon numera säljer sig själv och menyn finns tillgänglig på nätet fast än hon säger reportern till att hon slutat med allt vad gäller sexindustrin. Hennes lögner får Madsen att framstå som en sanningssägare så att Jepsen valde bort denna ”dam” är det enda han kunde göra för inte nog med att hon nekar till att prostituera sig så ägnar hon sig att diagnostiserar sig själv med allt möjligt på nätet. Du valde att tro på hennes självdiagnos biopolär, en sjukdom hon satte på sig själv 2002. DD har hunnit med många andra diagnoser sen dess. Så ett råd, slösa inte mer tid på att beskriva manodepressivitet för mina ointressanta öron, det gäller inte längre för DD. Dags kanske att lämna ämnet DD men givetvis bjuder jag på intervjun.

https://www.radio24syv.dk/programmer/udaaden/25391887/2-han-prover-at-gore-en-bange
Tack för podcasts. Jag tror dig, eftersom du gjort rejäl research på DD.
Jag själv har inte djupdykt i hennes historia. Det lilla jag skummade på henne tyckte jag sa allt.

Att jag trodde på hennes biopoläritetsdiagnos beror på att det märktes tydligt från början att hon "inte har alla hästarna hemma" alltid. Mycket dramatik hela tiden. (Obs. inget generellt om den sjukdomen här, de som fått kontroll på sin sjukdom med medicin är trovärdiga,vettiga som vem som helst så klart.)

Om hon nu träffade PM som betalande kund hemma, så är det lite märkligt att hon tar bort hans hand från sitt lår flera gånger. "Han kunde inte ta ett nej." säger Dorthe. Javisst ja, hon utför inte sexuella tjänster mot betalning.
Hon dricker enbart kaffe med torskarna (mot betalning)

Det är ganska uppenbart att polisen INTE kunde använda DD som trovärdigt vittne efter lite research på nätet.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-05 kl. 18:12.
Citera
2018-05-05, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt

Tror det är ASMR som kan framkalla "head orgasms"
https://www.theguardian.com/news/video/2016/jan/04/the-asmr-videos-that-give-youtube-viewers-head-orgasms-video
Citera
2018-05-05, 18:05
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror det är ASMR som kan framkalla "head orgasms"
https://www.theguardian.com/news/video/2016/jan/04/the-asmr-videos-that-give-youtube-viewers-head-orgasms-video

Nej det är nog en felskrivning av "deep throat".
Citera
2018-05-05, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Nej det är nog en felskrivning av "deep throat".

Naturligtvis, det var ju kopplat till hennes erfarenhet av porr

Tack
Citera
2018-05-05, 18:15
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kort fråga.
Varför skulle han planera en sänkning och ha hennes trosor och strumbyxor kvar i ubåten?
Han borde väl rimligtvis ha kastat detta överbord. Anteckningsblock kan han påstå vara kvarglömt men knappast hennes underkläder.
Det samma gäller hans mycket blodiga overall - borde han inte ha slängt den när han packat allt annat i påsar?
Nu minns jag inte exakt, men strumpbyxorna var väl placerade under en lucka?
Han trodde enligt min teori inte riktigt på att Nautilus skulle bärgas, än mindre bli föremål för forensisk undersökning i relativt intakt skick. Men du har rätt i det att gömma (om han nu gjorde det) något ombord talar mot min teori.
Men om sänkningen inte var planerad och skedde i panik, vad var hans idé? Hur tänkte han sig komma undan?
Vad tror du själv?
Citera
2018-05-05, 18:28
Bannlyst
Citat:

Går inte att missförstå vad jag menar för ord. Men visst jag hade väl gjort bäst i att kontrolläst mitt inlägg istället för att lita på stavningsprogrammet i alla väder. Deepthroat var visst ett ord som inte fanns med men som sagt var ordet är deepthroa som i DD:s och många andras värld betyder kuk långt ner i halsen.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack för podcasts. Jag tror dig, eftersom du gjort rejäl research på DD.
Jag själv har inte djupdykt i hennes historia. Det lilla jag skummade på henne tyckte jag sa allt.

Att jag trodde på hennes biopoläritetsdiagnos beror på att det märktes tydligt från början att hon "inte har alla hästarna hemma" alltid. Mycket dramatik hela tiden. (Obs. inget generellt om den sjukdomen här, de som fått kontroll på sin sjukdom med medicin är trovärdiga,vettiga som vem som helst så klart.)

Om hon nu träffade PM som betalande kund hemma, så är det lite märkligt att hon tar bort hans hand från sitt lår flera gånger. "Han kunde inte ta ett nej." säger Dorthe. Javisst ja, hon utför inte sexuella tjänster mot betalning.
Hon dricker enbart kaffe med torskarna (mot betalning)

Det är ganska uppenbart att polisen INTE kunde använda DD som trovärdigt vittne efter lite research på nätet.

DD är inte välmående men vad det beror på och vad hon har för psykisk ohälsa spelar mindre roll, hon är helt enkelt inget vittne som en åklagare väljer att ha med i en rättegång.

Vad gäller namnförbud och referatförbud så släpper man på de juridiska begreppen senast efter att domen faller i kraft, kan även bli tidigare. Just de förbuden är inte för alltid så de vittnen som under rättens huvudförhadling fått nyttja dessa förbud kommer vi förr eller senare få namnen på.

DD lär inte vara med vilket du också trott hela tiden utan research. Du har såklart trott rätt från första början.
Citera
2018-05-05, 18:43
Medlem
Citat:
DD är inte välmående men vad det beror på och vad hon har för psykisk ohälsa spelar mindre roll, hon är helt enkelt inget vittne som en åklagare väljer att ha med i en rättegång.

Vad gäller namnförbud och referatförbud så släpper man på de juridiska begreppen senast efter att domen faller i kraft, kan även bli tidigare. Just de förbuden är inte för alltid så de vittnen som under rättens huvudförhadling fått nyttja dessa förbud kommer vi förr eller senare få namnen på.

DD lär inte vara med vilket du också trott hela tiden utan research. Du har såklart trott rätt från första början.
Jag är inte insatt i rättegångsförfarande. Men tror du verkligen det?
Som jag minns det var det en ung tysk praktikant som vittnade. Han ville vara anonym (namnlös) för att det inte skulle ligga honom i fatet i hans framtida karriär, att han praktiserat hos Raket.Madsen. (?)

EDIT: plus det han vittnade om. Besök på sexklubbar i Tyskland tillsammans med PM, om jag minns rätt.
De var i Tyskland för att mota ett pris PM fått.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-05 kl. 19:09.
Citera
2018-05-05, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag är inte insatt i rättegångsförfarande. Men tror du verkligen det?
Som jag minns det var det en ung tysk praktikant som vittnade. Han ville vara anonym (namnlös) för att det inte skulle ligga honom i fatet i hans framtida karriär, att han praktiserat hos Raket.Madsen. (?)

Så gott som hundra procent säker. Är inte hemma där all information finns tyvärr men genom en snabb googling kan jag ge dig denna länk som jag speed läste :

http://retgodtatvide.dk/

När fallet är över är det mediala intresset över, de flesta tidningar tar inte om vittnesförhören/häktningsförhandlingarna efter domen vunnit laga kraft. Och om du tänker efter kan inte de journalister som medverkar på rättegångar bli bundna till livstids tystnad vad gäller varje fall de bevakar. Dessa krimreportrar bevakar säkert 20-30 talet med rättegångar/häktningsförhandlingar per år där namnförbud och referatförbud gäller.

Att få namnförbud och referatförbud är vanligt förekommande, gällande lykta dörrar gäller lite andra förfaranden men å andra sidan är inte kreti och pleti inne i rättegångssalen när just lykta dörrar gäller.
Citera
2018-05-05, 20:00
Medlem
[quote=develi|63968902]

Citat:
Kort fråga.
Varför skulle han planera en sänkning och ha hennes trosor och strumbyxor kvar i ubåten?
Han borde väl rimligtvis ha kastat detta överbord. Anteckningsblock kan han påstå vara kvarglömt men knappast hennes underkläder.

Att underkläderna fanns undangömda visar att han gömde dem. Gömmer saker gör man för någon. Innan han blev upptäckt fanns ingen att gömma något för.

Så när han blev upptäckt gömde han dem och sedan "gömde" han Nautilus också, under vattnet.

Citat:
Det samma gäller hans mycket blodiga overall - borde han inte ha slängt den när han packat allt annat i påsar?

Just det. Men den kunde han inte gömma när han blev upptäckt och hämtad. Han ville uppenbarligen ha kläder på sig.
Citera
2018-05-05, 20:21
Medlem
Citat:
Så gott som hundra procent säker. Är inte hemma där all information finns tyvärr men genom en snabb googling kan jag ge dig denna länk som jag speed läste :

http://retgodtatvide.dk/

När fallet är över är det mediala intresset över, de flesta tidningar tar inte om vittnesförhören/häktningsförhandlingarna efter domen vunnit laga kraft. Och om du tänker efter kan inte de journalister som medverkar på rättegångar bli bundna till livstids tystnad vad gäller varje fall de bevakar. Dessa krimreportrar bevakar säkert 20-30 talet med rättegångar/häktningsförhandlingar per år där namnförbud och referatförbud gäller.

Att få namnförbud och referatförbud är vanligt förekommande, gällande lykta dörrar gäller lite andra förfaranden men å andra sidan är inte kreti och pleti inne i rättegångssalen när just lykta dörrar gäller.
Tack för matnyttig länk (har du danskt tagentbord eftersom du får fram dansk info så snabbt?)

Det var mycket förbud för reportrar att inte röja identitet på bl.a vittnen vara sig med foton,teckningar osv.
Men om jag förstod det rätt så gäller inte alla förbud om anonymitet samt referatförbud i själva domen

"Et referatforbud er samtidig et navneforbud i forhold til de personer, der er omfattet af referatforbuddet. Forbuddet gælder ikke selve dommen, og det kan ophæves både undervejs i sagen og efter dens afslutning."

Så vad jag förstår så har du rätt.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-05 kl. 21:09.
Citera
2018-05-05, 20:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Att underkläderna fanns undangömda visar att han gömde dem. Gömmer saker gör man för någon. Innan han blev upptäckt fanns ingen att gömma något för.
Så när han blev upptäckt gömde han dem och sedan "gömde" han Nautilus också, under vattnet.
Just det. Men den kunde han inte gömma när han blev upptäckt och hämtad. Han ville uppenbarligen ha kläder på sig.
Hahahaha.
Det var mycket gömma där du..
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Nu minns jag inte exakt, men strumpbyxorna var väl placerade under en lucka?
Trosorna låg under golvplattorna i maskinrummet.
Strumpbyxor och block låg däremot öppet. Det samma gäller overallen.
De var således inte gömda överhuvudtaget.

Hade han planlagt att sänka UC3 med flit så hade han väl rimligtvis packat det i påsar likt allt annat:

I den dumpade påsen låg hennes skor, den orange tröjan, hennes bh och kjol.
Sen var det bitar av kabel, en svart remsa av nåt slag, fyra spännband med metallspänne, en strumpa, toalettpapper, nylonsnöre, två rör i metall och tio hylsor till hylsnyckel samt kniven.
Senast redigerad av develi 2018-05-05 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in