Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-28, 19:59
  #13093
Medlem
Jonas de Geer har blivit sjuk eller nåt och kommer inte till Scandza forum.
Citera
2017-06-28, 21:09
  #13094
Medlem
Antagonist88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Jonas de Geer har blivit sjuk eller nåt och kommer inte till Scandza forum.
Hoppas inte Baronen lägger kampen på hyllan nu efter debaclet.
Citera
2017-06-30, 10:31
  #13095
Medlem
Kan vi få en kommentar från Magnus om att Chang Frick jämför honom med Victoria Kawesa i Fi?
Citera
2017-06-30, 15:18
  #13096
Avstängd
DisSids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Jag tror inte att de haft med någon från CasaPound, men däremot så nämnde de en gång att det råder en motsättning mellan Forza Nuova och CasaPound i Italien.

Handlar nog bara om att FN är katoliker och många casapound hedningar. De kan nog samarbeta i kommuner där de båda fick mandat.
Citera
2017-06-30, 17:13
  #13097
Medlem
Antagonist88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Kan vi få en kommentar från Magnus om att Chang Frick jämför honom med Victoria Kawesa i Fi?
Var gjorde Chang det?
Citera
2017-06-30, 17:44
  #13098
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Kan vi få en kommentar från Magnus om att Chang Frick jämför honom med Victoria Kawesa i Fi?

Varför ge Chang mer uppmärksamhet? Det är ju just det han vill. Så att han skapa rubriker till sin usla nyhetssida. Hörde du på avsnittet när han ringde in till Motgift? Chang är en typisk jude utan någon heder eller samvete i sin kropp alls som inte skäms för någonting han gör. Särskilt när det kommer till att tjäna pengar. Han skulle troligtvis sälja sin egen mamma om priset var tillräckligt högt Frick.
Citera
2017-07-01, 23:17
  #13099
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Nu har Motgift startat igång sajten Det Fria Sverige på adressen https://www.detfriasverige.com/. I Midsommar-avsnittet lät det som att detta projektet är relaterat till deras hälsosamma omställning. Tanken med sajten är typ att framhäva det som är ärorikt i Sverige och vår historia, presentera ett ideal att leva efter, och kränga lite snygga ateraljer.
Grabbarna i den intressanta podden Vita pillret pratade i början av sitt senaste avsnitt om Motgift-projektet Det Fria Sverige:

https://soundcloud.com/user-58182517...ssa-narrativen

Jag tycker att det är väldigt spännande att se vilka bilder som läggs upp på sidan. Min favoritbild hittills är den från Vidablick utanför Rättvik i Dalarna. Siljansbygden och Roslagens skärgård är enligt mig de två vackraste platserna vi har i Sverige.
Citera
2017-07-02, 08:54
  #13100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Var gjorde Chang det?


Okej, jag hade missat det men Chang Frick har redan varit med en gång i deras podd och det verkade vara bra stämning i samtalet även om man enades om att man tycker olika.
Citera
2017-07-03, 19:01
  #13101
Medlem
Jeffrey.L.Dahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Får erkänna att jag blev väldigt rädd när JDG fick sparken men inser nu att det är Dan och Magnus som varit de drivande bakom Motgift och det funkar utan JDG. Dan sitter nu i direktsändning med Dulny(fd SD) och det är en sådan person Motgift behöver få in för variation.

Håller med mer homofiler till motgift! Räcker det inte att man dyrkar bögvännen the golden one? Nu ska man minsann ta i en fullblodsbög.

Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Christoffer Dulny har dock precis startat igång Nordisk Alternativhöger, samt podden Vita Pillret (https://soundcloud.com/user-58182517...son-ar-vartjej), så jag utgår ifrån att han kommer vara upptagen med sina egna projekt framöver. Men visst vore det angenämt om Motgift kunde värva någon liknande person som regelbunden panelmedlem.

Dags att rekrytera på Sthlm Pride för motgift? Det verkar ju vara viktigt för ett just en bög ska in i motgift.

Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Dulny känns som han skulle passa in i Motgift istället för hos tråkiga Friberg och co.

Ja därför motgift måste tänka mer rengbångsfärgat. Så blir det inte lika tråkigt.

Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Ja Friberg är verkligen ingen radiokaraktör. Han gör mycket bra men snackar i radio..nej han blir för pretentiös och svänger sig med för komplicerade ord.

Friberg kan bli intervjuad i andra poddar ibland, och komma med vettiga inspel, men egna poddar för honom är bara slöseri med tid.

Bättre att ta in vita pillret som en positiv podd i Motgift och flytta Dulny till Berlin.

Tror du Dunly också gillar negerdase som du?

Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Tiggandet efter shekels i form av donationer är väl en ganska ny företeelse dock? Kan inte minnas att de någonsin gjorde det innan Jonas skulle flytta. De börjar väl bli giriga, vilket är ironiskt med tanke på att de är en skalle färre nu. Känns i alla fall som att bönandet efter donationer ökat det senaste. Känns också märkligt att fokusera så mycket på donationer när de redan har medlemskap som betalmodell.

Blev du född igår? Man har tiggt pengar sen typ avsnitt 4.


Ut med Jonas in med bögarna motgift 4 ever. RFSL <3
Citera
2017-07-04, 05:31
  #13102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.L.Dahmer
Håller med mer homofiler till motgift! Räcker det inte att man dyrkar bögvännen the golden one? Nu ska man minsann ta i en fullblodsbög.



Dags att rekrytera på Sthlm Pride för motgift? Det verkar ju vara viktigt för ett just en bög ska in i motgift.



Ja därför motgift måste tänka mer rengbångsfärgat. Så blir det inte lika tråkigt.



Tror du Dunly också gillar negerdase som du?



Blev du född igår? Man har tiggt pengar sen typ avsnitt 4.


Ut med Jonas in med bögarna motgift 4 ever. RFSL <3

Var finns belägg för att Dulny är bög? Jag hittar endast den uppgiften på Flashback och de inläggen saknar belägg för påståendet.
Citera
2017-07-04, 05:52
  #13103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Aha, var inte medveten om dess ursprung. Hoppas i alla fall att det populariseras på svenska.





Vad fjantiga ni är. Ni låter som Lars Ohly som inte kunde dela sminkloge med Jimmie Åkesson. Ni tycker säkert också att Magnus ska neka att vara med i SVT när de hör av sig, för Jonas Gardell har kanske någon gång vandrat i samma lokaler och Anna Hedenmo har kanske pratat med Magnus Betnér. Tror ni att bacillerna skulle smitta av sig på Magnus, och snart sitter han också och poddar med silikonpattar och en dildo i stjärten? Är det av välvilja ni är så extremt oroliga för Magnus bästa? Lyckligtvis kan Magnus, liksom huvudkaraktären i Memento, alltid knäppa upp sin skjorta och komma ihåg sin identitet: https://antifa.se/wp-content/uploads/2017/03/UH5.png

Ni drar ju på så extremt höga växlar för ingenting. Det är ju inte direkt som att Magnus ska bli det tredje hjulet i "äktenskapet" mellan Conrad och Hanna.

Det är bara smart av Motgift att utnyttja andras kanaler för att nå ut med sitt budskap och sina åsikter. Om ni är emot vad Motgift står för och inte vill att motgiftet sprids till fler människor så var ärliga och säg det, istället för att dalta runt om Hanna och Conrad.

Motgift tar redan avstånd från SVT. Magnus anser att SVT ska krossas. Är det fjantigt av Magnus? Nej.

Men Motgift tar ej avstånd från Conrad, som de istället samarbetar med och lyfter fram och hyllar.

Dessutom tror jag inte ens SVT är så sjuka att de skulle göra program ihop med en bajsporrskådis.
__________________
Senast redigerad av tetrix 2017-07-04 kl. 05:54.
Citera
2017-07-04, 06:25
  #13104
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tetrix
Dessutom tror jag inte ens SVT är så sjuka att de skulle göra program ihop med en bajsporrskådis.
Med implikationen att Motgift gör det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback