Citat:
Ursprungligen postat av
praele
Ideell förening innebär inte att man ska jobba gratis.
Det har ingen sagt.
Att 4-5 personer från dag ett skall kunna försörja sig på heltidsjobb för en nystartad intresseförening som skall bygga/köpa en sjujäkla massa hus (och bygga ett mediaimperium som skall konkurera med Bonnier) är orealistiskt. Så är det bara.
Citat:
Ursprungligen postat av
praele
Den nationella rörelsen har hånat alla som inte är lika radikala som sig själva i 30 års tid..
Absolut. Du har inte fel. Jag stöttade därför I&C i början då de var en bra segway in i rörslen.
Sedan kom Conrads (och Ingrids) brokiga historia av kappvänderi upp och det gick liksom inte.
Det är en sak att ha dem som inkörsport, en annan att sätta dem i styrelsen på DFS..."den självklara platsen för nationalism".
Citat:
Ursprungligen postat av
praele
Att det är ett money-grab projekt t.ex. 59000 kr i ersättning minus skatt och avgifter för 4-5 månaders arbete är ingenting.
Du tänker kortsiktigt. Föreningen är ny än så länge SveGot likväl. Det kommer, mark my words. Bara att man betalade för Dans flytt säger allt.
Varför blanda in sin privatekonomi och sina egna bolag i föreningen man är ordförande i?
Citat:
Ursprungligen postat av
praele
Provision för den som värvade nya medlemmar var pyramidspel enligt dig.
Jo jag får backa lite där, dåligt valda ord. Det jag menade var att det var en del i hur Motgift gick mot Ziggernar-centralen med tiggeri, guldnivå för att kunna se video etc. Hela projketet fick en pyramidspelsliknande känsla.
Du har givetvis rätt, provison är inget pyramidspel. Jag var otydligt, ber om ursäkt. Tycker dock att det var rätt nederligt att be sina lyssnare att värva vänner och familj mot betalning, rent moraliskt. Sälj sälj sälj!
Citat:
Ursprungligen postat av
praele
Jag har också svarat på varför Oopih la ner (som var ännu ett fiffel-projekt enligt dig)
Jag upplever dig lite som Dans megafon, att du leverar alla hans egna förklaringar och ursäkter här.
Om Oophie lades ned av oförutsedda skäl, betalde Domän-Dan då tillbaka pengarna till alla som stött projektet genom att köpa coola tittlar som "militant" eller "VIP"? Med löfte om ett nytt nationalitiskt facebook.
Citat:
Ursprungligen postat av
praele
Jag har även motbevisat dina idéer om att man skulle ha skjutit upp målet för när huset ska vara uppe.
Verkligen inte. Vad Dan smög in på hemsidan är en sak.
Det man propsade för till nya medlemmar främst från
styrelsemedlemmarna Ingrid och Conrad i deras podd var hus sommaren 2018.
Ingrid sa vid flera tillfällen att de kanske även blir 2-3 hus redan 2018 (när donationerna strömmade in i början).
Citat:
Ursprungligen postat av
praele
Det står "konsultarvode" inte medieproduktion. De har lagt ner en jävla massa jobb med att lansera DFS (inte svegot)
Detta är skrattretande.
Har du varit aktiv i några föreningar eller verksamheter? Har du någon erfarenhet av styrelsearbete (även från någon sketen BRF)?
Ordföranden och styrelsen kan väl för fan inte börja betala ut ospeccade konsultarvoden till sig själva, från den organisationen där man själv sitter i styrelsen för.
Du ser ingenting märkligt med det?
Citat:
Ursprungligen postat av
praele
Jonas är uppenbart bitter på Dan och spinner därför med i det han läst på Flashback.
Eller så är Dan bitter på Jonas som inte ville vara med på donationshetsen eller gå med i säljsekten i Berlin. He said, she said. Självklart tror du på Dan som alltid. Jonas har mer insikt än dig och mig, och bekräftade det många med mig misstänkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
praele
Han kom inte med något konkret utan säger saker som "Han är inte dööömd för någonting än men..."
Precis, och det hedrar honom faktiskt.
Dan däremot kallade i prinicp Jonas för horbock inför hela lyssnarskaran. Nu senast en värdelös alkis som ragglade runt i studion.
Citat:
Ursprungligen postat av
praele
Nationella måste förändra sin syn på pengar då vi snarare behöver tusentals personer som jobbar heltid med alla möjliga projekt för att vända situationen i landet.
Jag håller med helt.
Företagande är en stor del av detta. Kan kommunistpacket driva massa bolag kan väl vi med.
Citat:
Ursprungligen postat av
praele
Jonas egna Me ne frego kommer att ha ungefär samma upplägg om tre år som det har idag.
Det tror jag med.
De är marginaliserade precis som Motgift var. En herrklubb mer eller mindre.
Jag själv tycker att du är naiv (eller väldigt, väldigt optimistisk) när det kommer till DFS.
Jag tror nämligen att även om något år så är det mer högläsning från SveGot nu i podden och gnäll över hur landet förfaller, samtidigt som man lovar att rädda det.
Citat:
Ursprungligen postat av
praele
Nya människor har stora förväntningar och liten erfarenhet vilket gör dem desillusionerade vid motgångar.
Huvudet på spiken.
Därför är jag övertygad att många av de SD-typer som Domän-Dan bränner denna gång aldrig kommer att stödja några andra projekt ekoniskt i framtiden.
Det tycker jag är ett enormt problem.