2018-05-04, 06:28
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Ganska underhållande och lyssna på hela sågningen, dock skulle jag vilja höra Ingrid Carlqvists egna ord.

Ingrid gnäller när folk donerar pengar till NMR under deras livesändning, men till henne verkar det inte va några problem?

Om man tigger efter pengar så får man försöka åstadkomma någonting. NMR går från ord till handling genom blod,svett och tårar. Något som hela Svegot-eran ständigt talar om.

Om jag någonsin ska donera pengar till Ingrid så vill jag höra en livesänd debatt mellan henne och Emil Hagberg. Det är han värd efter att han promotat er i Studio Nordfront.
Citera
2018-05-04, 07:31
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Ingrid gnäller när folk donerar pengar till NMR under deras livesändning, men till henne verkar det inte va några problem?

Om man tigger efter pengar så får man försöka åstadkomma någonting. NMR går från ord till handling genom blod,svett och tårar. Något som hela Svegot-eran ständigt talar om.

Om jag någonsin ska donera pengar till Ingrid så vill jag höra en livesänd debatt mellan henne och Emil Hagberg. Det är han värd efter att han promotat er i Studio Nordfront.
När/var har Ingrid gnällt på att folk donerar till NMR? På Svegott?
Citera
2018-05-04, 08:56
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
När/var har Ingrid gnällt på att folk donerar till NMR? På Svegott?

Hon ska ha gnällt om det i någon livesändning.
Citera
2018-05-04, 10:13
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Hon ska ha gnällt om det i någon livesändning.
Ok, vad sa hon är anledningen till att man inte bör skänka pengar till NMR? För bara något år sedan var ju Daniel tillsammans med NMR på Almedalen, och i Göteborg på någon demonstration. Har det skurit sig mellan I&C och NMR sedan dess, eller vad föranledde Ingrids påbud?
Citera
2018-05-04, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ok, vad sa hon är anledningen till att man inte bör skänka pengar till NMR? För bara något år sedan var ju Daniel tillsammans med NMR på Almedalen, och i Göteborg på någon demonstration. Har det skurit sig mellan I&C och NMR sedan dess, eller vad föranledde Ingrids påbud?

Hon har inte sagt att man inte ska skänka pengar till NMR

Samtalet gick ungefär så här:

Ingrid: hörde du hur mycket pengar NMR fick swischat till sig under sändning?

Daniel: ja, dom kom upp i 70 tusen... fantastiskt...

Ingrid: nej det var 90 tusen....

Daniel: oj så mycket

Ingrid: ja men hur kan dom få så mycket...?

Daniel: det är väl bra?

Ingrid: ja men dom är ju långt ute på kanten... extrema... att folk skänker så mycket till dom...
Citera
2018-05-04, 11:40
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Hon har inte sagt att man inte ska skänka pengar till NMR

Samtalet gick ungefär så här:

Ingrid: hörde du hur mycket pengar NMR fick swischat till sig under sändning?

Daniel: ja, dom kom upp i 70 tusen... fantastiskt...

Ingrid: nej det var 90 tusen....

Daniel: oj så mycket

Ingrid: ja men hur kan dom få så mycket...?

Daniel: det är väl bra?

Ingrid: ja men dom är ju långt ute på kanten... extrema... att folk skänker så mycket till dom...
Okej, tack så mycket. Känns som att man måste höra det för att förstå tonen som låg i hennes röst. Jag menar, det kan ju antingen vara med förundran/nyfikenhet eller förakt som hon sa det sista.
Citera
2018-05-04, 11:44
Bannlyst
Citat:

Jag tror du missförstår mig, jag vill bara höra det från hästen egna mun, jag betvivlar inte det är sant, men det går så många rykten här, istället för att någonting falskt sprider sig och flammar upp till en skogsbrand vill jag ta ett steg tillbaka först. Du kanske missade min kommentar efter jag lyssnat på E.Hagberg?

Jag ser gärna en livedebatt mellan Boomern och snusarn!

15 Min till radio Svegott börjar!
Citera
2018-05-04, 12:34
Medlem
Supersoldats avatar
Vilket program exakt var det som Ingrid talade om Motståndsrörelsen?
Citera
2018-05-04, 13:21
Medlem
CMBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoldat
Vilket program exakt var det som Ingrid talade om Motståndsrörelsen?
Nyhetssvepet 180502, hennes snack om donationerna börjar 50:50, men hon hade sågat NMR innan och sagt att deras tal var "low energy".
https://svegot.se/2018/05/02/var-natiosnall-ulven-misshandlad-och-helsingborg-faller-nyhetssvepet-180502/

Jag har tidigare avstått från att kritisera Ingrid då jag ansett att hon iaf inte motarbetat rörelsen direkt, men hennes gräsliga attacker på NMR får henne att framstå som obildad och en icke-mogen nationell. Hon borde hålla käften oftare och inte säga precis allt som kommer ut ur hennes mun. Dessutom tycker hon NMR är läskiga för att dom, till skillnad från Ingrid, vill förbjuda de som driver på folkmordet på svenskar att sprida sin äckliga folkmordspropaganda.

Ingrid Carlqvist gjorde bort sig. Däremot skötte sig Conrad väl i podden, men han bör se över sitt umgänge med counterjihad-Ingrid som vill integrera negrer i det svenska samhället och domänhajen tillika skojaren Dan Eriksson.

https://twitter.com/ingridcarlqvist/status/940303190033133568
Citera
2018-05-04, 14:18
Medlem
Ingrid och Conrad blir mer och mer isolerade.

För ett par år sedan kunde vi höra intervjuer och samtal med bland annat Karl-Olov Arnstberg, Christer Sandelin, Jan Milld, Daniel Friberg, Tanja Bergqvist, Johan från granskning sverige, tomas jackson, gustav kasselstrand, fredrik hagberg, per öberg, radio regeringen, lars vilks, julia ceasar, henrik palmgren, tommy robinsson, chang frick, frihetsfaxen, lilou and john.

Vad har de att komma med idag? Det är bara inom den gamla motgifts-sfären + Kiwi.
Citera
2018-05-04, 15:20
Medlem
Lapplandspilens avatar
Dom verkar rätt desperata efter donationer, för några veckor sen skulle Conrad strippa i deras fredagslive om dom fick visst mycke donationer, veckan efter så skulle folk donera om lyssnarna ville att han skulle raka av håret, och de lyssnare som inte ville han skulle raka skallen skulle donera, och de som donerade mest vann.

Håller med om att förut hade de ju lite intressanta intervjuer, likaså med motgift nu hör man inga intressanta samtal eller intervjuer där längre, sedan de startade sin klubb för inbördes beundran (Det fria Sverige) utan bara donera, donera och åter donera, när JDG var med hade dem åtminstone en del djupdykningar i ämnen de tog upp
Senast redigerad av Lapplandspilen 2018-05-04 kl. 15:39.
Citera
2018-05-04, 16:47
Medlem
APEACHs avatar
Tragisk utveckling på Ingrid & Conrad's podd efter dfs/svegot.
Följde nästan varenda avsnitt innan. Lyssnar fan inte på ett enda nu.
Hela grejen med Ingrid & Conrad var att dom var helt fria från andra aktörer, nu har dom dfs/svegot som en blöt filt över hela projektet.

Ingrids rädsla för, och dissar mot NMR kändes så jäkla skumt.
Skärp er! Förr hade ni för fan med Pär Öberg i podden flera gånger och nu är det nån slags mellanmjölkspodd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in