Citat:
Ursprungligen postat av
Hax.Pain
Om du haft insikten om vad en dysfunktionell familj är så skulle du kunna delta i den här diskutionen.
Att ha en tät kontakt och en sund familjerelation är att jämföra päron och äpplen, vilket inte har med det här att göra. Vem bryr sig om du dog?
Tim visar hur hans familjerelation såg ut genom sitt eget beteende och för att förstå det måste man öppna en bok eller kunna se de beteendena.
"Vi vet inget hur kontakten såg ut" förra inlägget skrev du att det var en fin relation, "iaf vad du läst i media". Nu får du nog ta och förklara dig om jag ska ta dig på allvar.
Ja, allt tyder på en dysfunktionell familj. Hela Tim utstrålade det. Kronisk depression, kronisk trötthet, förstörda organ, multipla beroenden (droger, alkohol, musik, läkemedel), ständigt resande, ångest över livet, avsaknaden av en helhet, ingen rofylld plats, prestations ångest, scenskräck. Listan kan göras hur lång som helst.
Alla får givetvis delta i den här diskussionen, även de som har en annan åsikt om vad en dysfunktionell familj är eller inte är. Jag tror inte heller du har mandat att bestämma vilka som inte får vara med.
Vem som skulle bry sig om jag dog? Rätt många faktiskt. Familj, kollegor och vänner.
Psykisk ohälsa är en sjukdom. Alla som är sjuka har inte per automatik en dysfunktionell kontakt med sin familj. Det är som att säga att någon med en cancer per automatik måste ha en dysfunktionell kontakt med familjen.
Jag har sett videoklipp med Tims pappa på besök i LA. Läst intervjuer med Anki där hon uttrycker sig väldigt kärleksfullt om sin son. Jag har läst om pappans besök backstage i Globen. Sett bild på Anki och Tim från mors dag. Sett bilder från hans barndom. Min tolkning är att det är en högst normal och kärleksfull familj. Givetvis kan jag ha fel. Alla får väl tro vad de vill. Jag förstår inte var du vill komma med diskussionen - att det var den elaka familjen som genom sin dysfunktionella kontakt orsakade Tims död? Ja. Kanske var det så. Jag vet inte, men jag tror verkligen inte det.