Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
18-05-05, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Jag läste att vissa vänner åkt hem, andra stannat kvar. Menar du att alla åkte hem och lämnade honom?

Japp, de som filmade "stranden" var inte där när det hände. Tyvärr fanns de inte där för honom när han behövde dem som mest.
Citera
18-05-05, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
Ingen fara. Att korruption förekommit en gång är inget bevis för att Tim mördades. Dessutom - om man ska vara noga - vet vet inte heller om det som står i länkarna du postade är sant. Ska man påstå att omanska polisen ljuger, att familjen och vännerna mörkar ... måste man nog ha lite mer underlag. Risken är överhängande att det istället handlar om förnekelse från fansens sida. Ni vill inte tro att Tim tog självmord och letar desperat efter andra förklaringar.

Jag vill gärna tro att Tim tog självmord och själv fick avgöra när han skulle lämna jorden, så hitta inte på varför jag vill ha mer fakta (som inte enbart är från Omanska myndigheter till familjen)
Citera
18-05-05, 00:08
Medlem
NygammalValss avatar
Muscat Hills Resort har just nu en slags tribute-afton till Aviciis ära.
Bilder läggs upp kontinuerligt på instagramkontot muscatnightscom.
Citera
18-05-05, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Om du haft insikten om vad en dysfunktionell familj är så skulle du kunna delta i den här diskutionen.
Att ha en tät kontakt och en sund familjerelation är att jämföra päron och äpplen, vilket inte har med det här att göra. Vem bryr sig om du dog?

Tim visar hur hans familjerelation såg ut genom sitt eget beteende och för att förstå det måste man öppna en bok eller kunna se de beteendena.

"Vi vet inget hur kontakten såg ut" förra inlägget skrev du att det var en fin relation, "iaf vad du läst i media". Nu får du nog ta och förklara dig om jag ska ta dig på allvar.

Ja, allt tyder på en dysfunktionell familj. Hela Tim utstrålade det. Kronisk depression, kronisk trötthet, förstörda organ, multipla beroenden (droger, alkohol, musik, läkemedel), ständigt resande, ångest över livet, avsaknaden av en helhet, ingen rofylld plats, prestations ångest, scenskräck. Listan kan göras hur lång som helst.

Alla får givetvis delta i den här diskussionen, även de som har en annan åsikt om vad en dysfunktionell familj är eller inte är. Jag tror inte heller du har mandat att bestämma vilka som inte får vara med.

Vem som skulle bry sig om jag dog? Rätt många faktiskt. Familj, kollegor och vänner.

Psykisk ohälsa är en sjukdom. Alla som är sjuka har inte per automatik en dysfunktionell kontakt med sin familj. Det är som att säga att någon med en cancer per automatik måste ha en dysfunktionell kontakt med familjen.

Jag har sett videoklipp med Tims pappa på besök i LA. Läst intervjuer med Anki där hon uttrycker sig väldigt kärleksfullt om sin son. Jag har läst om pappans besök backstage i Globen. Sett bild på Anki och Tim från mors dag. Sett bilder från hans barndom. Min tolkning är att det är en högst normal och kärleksfull familj. Givetvis kan jag ha fel. Alla får väl tro vad de vill. Jag förstår inte var du vill komma med diskussionen - att det var den elaka familjen som genom sin dysfunktionella kontakt orsakade Tims död? Ja. Kanske var det så. Jag vet inte, men jag tror verkligen inte det.
Citera
18-05-05, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
"Vänner döljer ett mord"????? Vännerna var inte där för helvete. När ska ni förstå det.

Btw, har du GW Perssons nummer?? lol

Jag tror inte vi förstår bättre och snabbare för att du blir otrevlig och hävdar att det är på ett visst sätt. Jag vet inte vem ludde9601 är. Var du i Muskat när det hände eller hur vet du vilka som var eller inte var på plats?
Citera
18-05-05, 00:17
Medlem
Citat:
Jag tror inte vi förstår bättre och snabbare för att du blir otrevlig och hävdar att det är på ett visst sätt. Jag vet inte vem ludde9601 är. Var du i Muskat när det hände eller hur vet du vilka som var eller inte var på plats?

Sry om jag verkade otrevlig. Hade de varit där när det hände så hade de på något sätt visat det, de är ju väldigt aktiva på sociala media när det gäller deras resor...Inte hade de varit där och semestrat en hel vecka utan en enda bild under tiden??!!
Den enda bilden var från Fricko och efter att han lämnat Oman flera dagar innan det hände, för jobb i Sverige.
Citera
18-05-05, 00:17
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Alla får givetvis delta i den här diskussionen, även de som har en annan åsikt om vad en dysfunktionell familj är eller inte är. Jag tror inte heller du har mandat att bestämma vilka som inte får vara med.

Vem som skulle bry sig om jag dog? Rätt många faktiskt. Familj, kollegor och vänner.

Psykisk ohälsa är en sjukdom. Alla som är sjuka har inte per automatik en dysfunktionell kontakt med sin familj. Det är som att säga att någon med en cancer per automatik måste ha en dysfunktionell kontakt med familjen.

Jag har sett videoklipp med Tims pappa på besök i LA. Läst intervjuer med Anki där hon uttrycker sig väldigt kärleksfullt om sin son. Jag har läst om pappans besök backstage i Globen. Sett bild på Anki och Tim från mors dag. Sett bilder från hans barndom. Min tolkning är att det är en högst normal och kärleksfull familj. Givetvis kan jag ha fel. Alla får väl tro vad de vill. Jag förstår inte var du vill komma med diskussionen - att det var den elaka familjen som genom sin dysfunktionella kontakt orsakade Tims död? Ja. Kanske var det så. Jag vet inte, men jag tror verkligen inte det.

Du vet ju inte vad du diskuterar så därför behöver du inte häva ur dig något mer som får stenar att glimmra i din närvaro.

"Den elaka familjen" snacka om brist på perspektiv.

Någon som vet hur hans barndom såg ut?
Han hade tydligen äldre syskon? Någon som vet om han kände sig "osynlig"?
Citera
18-05-05, 00:19
Medlem
Lova33s avatar
Om ni inte sett filmen ”27:Gone to soon” se den nu (finns på Netflix), rekommenderas starkt.
Jag säger bara en sak efter den filmen: ALLA artisterna hade liknande personlighet/känslighet och hade alldeles för dåligt stöd i sin omedelbara omgivning.
Precis som Tim Avicii Bergling.
Den förklarar också myten kring ”27-årsklubben”.
Jätteintressant och högaktuell film om man vill veta ännu mer kring omständigheterna som lett till Tims död.
Förklarar nästan allt.
Citera
18-05-05, 00:21
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Om ni inte sett filmen ”27:Gone to soon” se den nu (finns på Netflix), rekommenderas starkt.
Jag säger bara en sak efter den filmen: ALLA artisterna hade liknande personlighet/känslighet och hade alldeles för dåligt stöd i sin omedelbara omgivning.
Precis som Tim Avicii Bergling.
Den förklarar också myten kring ”27-årsklubben”.
Jätteintressant och högaktuell film om man vill veta ännu mer kring omständigheterna som lett till Tims död.
Förklarar nästan allt.

Men glöm inte det viktigaste av allt: Samtliga var tunga missbrukare av droger/piller/alkohol.
Citera
18-05-05, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Sry om jag verkade otrevlig. Hade de varit där när det hände så hade de på något sätt visat det, de är ju väldigt aktiva på sociala media när det gäller deras resor...Inte hade de varit där och semestrat en hel vecka utan en enda bild under tiden??!!
Den enda bilden var från Fricko och efter att han lämnat Oman flera dagar innan det hände, för jobb i Sverige.

Jag reagerar också på att Fricko bara la ut en enda bild på Oman och det var den 18e april. Vet ej om han var där den dagen eller om han lämnade tidigt. Men i vilket fall som helst undrar jag vilka fler som var där och varför de inte uppdaterade som vanligt under deras resor. Sen förstår jag inte hur de kunde lämna Tim i Oman ensam? Tror de måste känna fruktansvärd skuld och ånger över att de ej stannade kvar eller åkte samtidigt som honom. Känns ju som att detta ej hade hänt om de bara varit vid hans sida.
Citera
18-05-05, 00:25
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Men glöm inte det viktigaste av allt: Samtliga var tunga missbrukare av droger/piller/alkohol.

Och missbruket kommer från en trasig barndom.
Citera
18-05-05, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Muscat Hills Resort har just nu en slags tribute-afton till Aviciis ära.
Bilder läggs upp kontinuerligt på instagramkontot muscatnightscom.

På den 22:a bilden är kvinnan med som var på en av dem sista bilderna på Tim. Stannar länge? 3 veckor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in