Citat:
Ursprungligen postat av
NygammalVals
Självdiagnostisering dock. Dvs inte en offentlig/vederlagd professionell diagnos utförd av lekman.
Jag är ganska säker på att Tim hade en personlighet inom AST, troligtvis Aspergers. Varför jag skriver "en personlighet inom AST" är för att jag inte vet om han hade någon diagnos. Men han har många gemsensamma " drag"i sitt beteende och tänk, som personer med diagnos inom AST. Han skulle ha " skyddats" och fått hjälp att hitta rätt nivå för sig själv , att hantera stress o bli utsatt för stress. Han behövde skynda långsamt o ta saker i sin takt. Dock vet jag av egen erfarenhet, då jag har en anhörig som har en diagnos inom AST, att det kan vara svårt att veta sin egen kapacitet, då man vill göra sitt yttersta i det man tar sig för, alltså man är perfektionist, och blir i stort sett aldrig helt nöjd med det man gör. Jag har blivit väldigt berörd av Tim och hans liv och död. Tycker attd et är så sorgligt att han inte fick någon förståelse från de som jobbade kring honom. Jag funderar mycket på hur han dog, alltså vilken metod han använde för att dö. för att dö.