Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-28, 15:30
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salesg0d
Han missförstod sig själv. Som NygammalVals så självdiagnostiserade han. Både INFJ och INTJ saknar Ne, vilket är extremt uppenbart om du läser hans posts här på FB.

Precis. Som missbrukare av både alkohol och piller blir diagnosiseringen dessutom än mer komplicerad.
Citera
2018-04-28, 15:36
Medlem
Realisten73s avatar
Har läst på diverse forum både utomlands och i Sverige nu. Att 90% av de utomlandsbaserade forumen är nonsens kan man fastslå ganska snabbt. De mest osannolika händelseförlopp presenteras där. Men en sak som både utländska och Svenska forum har gemensamt är att ingen verkar tro på självmord.

På ett Australienskt forum skriver användaren Ramizor såhär översatt till begriplig Svenska:

”Flera vet nog vad som faktiskt hänt. En del säger att Tims blåtira på ena sidan av ögat har uppkommit i samband med ett tidigare självmordsförsök under samma vecka där vännerna räddade honom från att hänga sig själv.” Användaren Ramizor menar på att blåtiran har uppkommit av att blodkärl spruckit vid försök av hängning som avbrutits.

På ett annat forum skriver en användare att familjen gått ut med ”självmord” för att förhindra alla spekulationer och för att myndigheterna ska få arbetsro. Att de eventuellt misstänker något annat som orsakat Tims död, men de väljer att gå ut med självmord så att de ska få jobba i fred.

På ett Amerikanskt musik forum skriver en användare att Tim dog av en olyckshändelse. Meningen var inte att ta livet av sig, utan han ville få sova ut. Han menar på att Tim under kvällen druckit alkohol och sedan använt sig av både sömntabletter och värktabletter. I samband med detta har han fått andningsuppehåll och såldes dött i sömnen oavsiktligt.

Som ni ser är teorierna flera, precis som på vårat forum här hemma. Dock verkar alla forum ha en sak gemensamt, ingen verkar tro på självmord.

Vad tror ni? Kan det ligga nått i vad folk skriver?

Frågan är väl om sanningen är den som presenterats. Är den inte det så är jag rädd för att vi aldrig kommer få reda på sanningen. Vem vet, han kanske t o m gjorde en ”Elvis” viket också andra hävdat.

Oavsett så har en underbar person och erkänt duktig artist lämnat oss alldeles för tidigt. Jag tänker närmast på Tims anhöriga och önskar att i alla fall dom får veta sanningen. Det är det viktigare. Annars kommer de aldrig få någon ro.
Senast redigerad av Realisten73 2018-04-28 kl. 15:39.
Citera
2018-04-28, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Har läst på diverse forum både utomlands och i Sverige nu. Att 90% av de utomlandsbaserade forumen är nonsens kan man fastslå ganska snabbt. De mest osannolika händelseförlopp presenteras där. Men en sak som både utländska och Svenska forum har gemensamt är att ingen verkar tro på självmord.

På ett Australienskt forum skriver användaren Ramizor såhär översatt till begriplig Svenska:

”Flera vet nog vad som faktiskt hänt. En del säger att Tims blåtira på ena sidan av ögat har uppkommit i samband med ett tidigare självmordsförsök under samma vecka där vännerna räddade honom från att hänga sig själv.” Användaren Ramizor menar på att blåtiran har uppkommit av att blodkärl spruckit vid försök av hängning som avbrutits.

På ett annat forum skriver en användare att familjen gått ut med ”självmord” för att förhindra alla spekulationer och för att myndigheterna ska få arbetsro. Att de eventuellt misstänker något annat som orsakat Tims död, men de väljer att gå ut med självmord så att de ska få jobba i fred.

På ett Amerikanskt musik forum skriver en användare att Tim dog av en olyckshändelse. Meningen var inte att ta livet av sig, utan han ville få sova ut. Han menar på att Tim under kvällen druckit alkohol och sedan använt sig av både sömntabletter och värktabletter. I samband med detta har han fått andningsuppehåll och såldes dött i sömnen oavsiktligt.

Som ni ser är teorierna flera, precis som på vårat forum här hemma. Dock verkar alla forum ha en sak gemensamt, ingen verkar tro på självmord.

Vad tror ni? Kan det ligga nått i vad folk skriver?

Frågan är väl om sanningen är den som presenterats. Är den inte det så är jag rädd för att vi aldrig kommer få reda på sanningen. Vem vet, han kanske t o m gjorde en ”Elvis” viket också andra hävdat.

Oavsett så har en underbar person och erkänt duktig artist lämnat oss alldeles för tidigt. Jag tänker närmast på Tims anhöriga och önskar att i alla fall dom vet sanningen. Det är det viktigare.

Är väl svårt för folk att ta till sig att deras idol tog livet av sig trots obduktion, bevis och som det verkar vittnen. Tror du familjen skulle gå ut med självmord om de inte var absolut säkra? Inte en chans att man skulle göra det om man som förälder inte var absolut säker på det.
Citera
2018-04-28, 15:43
Medlem
Han kan ju för all del ha skrivit något eller lämnat ett meddelande till familjen och ingen här kommer någonsin få veta det.
Citera
2018-04-28, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Självdiagnostisering dock. Dvs inte en offentlig/vederlagd professionell diagnos utförd av lekman.

Jag är ganska säker på att Tim hade en personlighet inom AST, troligtvis Aspergers. Varför jag skriver "en personlighet inom AST" är för att jag inte vet om han hade någon diagnos. Men han har många gemsensamma " drag"i sitt beteende och tänk, som personer med diagnos inom AST. Han skulle ha " skyddats" och fått hjälp att hitta rätt nivå för sig själv , att hantera stress o bli utsatt för stress. Han behövde skynda långsamt o ta saker i sin takt. Dock vet jag av egen erfarenhet, då jag har en anhörig som har en diagnos inom AST, att det kan vara svårt att veta sin egen kapacitet, då man vill göra sitt yttersta i det man tar sig för, alltså man är perfektionist, och blir i stort sett aldrig helt nöjd med det man gör. Jag har blivit väldigt berörd av Tim och hans liv och död. Tycker attd et är så sorgligt att han inte fick någon förståelse från de som jobbade kring honom. Jag funderar mycket på hur han dog, alltså vilken metod han använde för att dö. för att dö.
Citera
2018-04-28, 15:56
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Är väl svårt för folk att ta till sig att deras idol tog livet av sig trots obduktion, bevis och som det verkar vittnen. Tror du familjen skulle gå ut med självmord om de inte var absolut säkra? Inte en chans att man skulle göra det om man som förälder inte var absolut säker på det.

Jo sant, vore bra konstigt annars. Är nog som du säger. Fans, Idoler etc och fler därtill vägrar väl inse det tyvärr mest uppenbara.

Edit: Tims kropp är ju hemma i Sverige nu. Vad händer med kroppen tro? Begravning direkt? Eller blir det en Svensk obduktion?
Citera
2018-04-28, 16:00
Medlem
Aquarellies avatar
https://www.instagram.com/p/BhzUnFKDTGB/?taken-by=gabriellaelio

Bara nära vän eller var dom något mer?
Citera
2018-04-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aquarellie
https://www.instagram.com/p/BhzUnFKDTGB/?taken-by=gabriellaelio

Bara nära vän eller var dom något mer?

Det är en riktigt gammal bild, tagen kring 2013 ungefär.
Citera
2018-04-28, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Han kan ju för all del ha skrivit något eller lämnat ett meddelande till familjen och ingen här kommer någonsin få veta det.

Är inte alls omöjligt och finns säkerligen en massa andra omständigheter, bevis etc som aldrig kommer att släppas i pressen som bara utredarna, obducenten, UD och familjen och de närmaste vet om.
Citera
2018-04-28, 16:05
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
Det är en riktigt gammal bild, tagen kring 2013 ungefär.

Säker på det? Hela vänsterarmen är ju tatuerad och det gjorde han väl efter 2014-15?
Citera
2018-04-28, 16:08
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Är inte alls omöjligt och finns säkerligen en massa andra omständigheter, bevis etc som aldrig kommer att släppas i pressen som bara utredarna, obducenten, UD och familjen och de närmaste vet om.

Samtliga omständigheter kommer alltid ut förr eller senare. Det kommer att läcka. Grävande journalister kommer att skriva böcker m.m. m.m. Tids nog har vi hela pusslet men det kan dröja ett tag.
Citera
2018-04-28, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Säker på det? Hela vänsterarmen är ju tatuerad och det gjorde han väl efter 2014-15?

Ber om ursäkt, den är tagen 2015.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in